| کد مطلب: ۱۱۲۵۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

نقطه‌ای بر پایان خالص سازی

انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در حالی وارد مراحل پایانی خود می شود که جامعه ایران در حال تجربه فضای شور و شوق برای مشارکت است. یک نگاه کوتاه به روزهای اول بیانگر نا امیدی بدنه اجتماعی و عدم تمایل مردم برای مشارکت در انتخابات بود، همانگونه که در دوره سیزدهم ریاست جمهوری و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی شاهد آن بودیم. اما با ورود دکتر پزشکیان به عرصه انتخابات و بیان آلام مردم بخصوص مقابله با طرح های ناعادلانه از جمله حرکت به سمت آشتی ملی اکنون روند جدیدی بر امیدآفرینی ملت دمیده شده است.

 روشن است که جامعه ایران طی سالیان گذشته با آسیب های جدی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و تسویه حساب های سیاسی روبه رو بوده و توزیع قدرت یکجانبه و خالص سازی شرایط سختی را به همراه داشته است.

اکنون نگاه جامعه ایران، چشم انداز تغییر، جلوگیری از بنیادگرایی، کاهش تک ساختی، توسعه عقلانیت، آشتی ملی و بین المللی است. دکتر پزشکیان نامزدی است که علاوه بر ایمان قوی، صداقت، تخصص دارای روحیه تساهل نیز است که می تواند نقطه پایانی بر یکه تازی خالص سازان باشد. از این رو، انتخاب صحیح و اصلح برای مردم سالاری، حفظ ایران بزرگ لازم و ضروری بوده و جامعه ایران اکنون نه جنگ بلکه صلح طلب می نمایید. بی تردید، پزشکیان آخرین سنگر امید ایرانیان بوده و شور مشارکت برای این امید به راه افتاده است. لازم است که آحاد ملت به این روند پیوسته و ساخت جدیدی از قدرت را رقم بزنند. نگاه امیدوارانه اکنون تنها درمان جامعه ایران است که بایستی توسط طبیب جدید در آن دمیده شود.

جامعه ایران اکنون براساس آخرین سنگر امید وارد کارزار انتخاب عقلانیت در مردم سالاری می شوند. امید است که این روند با اتکا به حق انتخاب و مشارکت مردمی برای ایران بزرگ رقم بخورد و ثمرات توسعه آن به شیرینی بزرگ در تاریخ ایران بدل شده و تمامی تلخی ها گذشته بخصوص دهه اخیر را ترمیم کند.

 

• دکتر حامد روشن چشم

تحلیلگر سیاسی

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار