| کد مطلب: ۱۱۲۵۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

بررسی اثرگذاری مناظره‌ها بر جامعه در گفت‌وگو با فلاحت‌پیشه؛

پزشکیان طرف مظلوم انتخابات است

آرمان ملی- احسان اسقایی: بالاخره مناظره‌ها به پایان رسید. پزشکیان صبور و منطقی در برابر نامزدهای اصولگرا ایستاد و شخصیتی سیاسی و اخلاق مدار را از خود به جامعه عرضه کرد. آرمان ملی برای بررسی فضای کلی مناظره‌ها با حشمت ا... فلاحت‌پیشه به گفت‌وگو پرداخته است. او اعتقاد دارد پزشکیان مظلوم واقع شد و فضای مناظره‌ها به هیچ وجه فضای منصافانه‌ای نبود.

پزشکیان طرف مظلوم انتخابات است

* فضای کلی مناظره‌ها را به لحاظ حملات جناح انقلابی به آقای پزشکیان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 فضای کلی مناظره‌ها بر پایه روشنگری از مشکلات کشور بود اما دو نفر از کاندیدا‌ها یک هدف مشترک داشتند و آن اینکه از این روشنگری جلوگیری کنند و اجازه ندهندکه پزشکیان دیده شود. از این‌رو آقای پزشکیان مظلوم‌ترین طرف مناظره بود و این دو نفر مدام تلاش می‌کردند مسائل انحرافی را مطرح کنند.

*چرا تلاش می‌کردند هرآنچه از دولت روحانی دوست نداشتند را به پزشکیان انتساب کنند؟

 شمول انتقادهای وارده به دولت روحانی به کاندیداتوری آقای پزشکیان یک سفسطه بود. حتی دو نفر اول کاندیدای اصولگرایان که در نظرسنجی‌ها جایگاه بهتری دارند نیز هیچ نقد جدی به پزشکیان نداشتند اما تلاش کردند نقدهای وارده به دولت روحانی را برجسته‌سازی کرده و آن‌ها را به آقای پزشکیان وارد کنند. در حالی که دولت آقای پزشکیان دولت سوم روحانی نخواهد بود.

*سطح وعده‌های نمایندگان جریان اصولگرا را تا چه اندازه واقعی و تا چه میزان خیالی می‌دانید؟

 اصولا در این مناظره‌ها وعده‌های تکراری داده شد. برخی ازکاندیداها دائما وعده‌های خود را مطرح می‌کردند. آن هم وعده‌هایی که بارها مطرح کرده بودند اما هیچ گاه به آن عمل نکردند.

*آیا شرایط رقابتی در مناظره‌ها منصافه‌بود؟

 خیر البته این مورد ارتباطی به صدا و سیما نداشت و به نهادهایی که صلاحیت نامزدها را بررسی کردند، برمی‌گشت. باید یک شرایط منصافانه ایجاد می‌شد نه اینکه از یک جناح فقط یک نفر تایید شود و به عبارت بهتر یک رقابت 4+1+1 را شاهد بودیم. در اینجا حضور پورمحمدی یک غنیمت بود چون وی به عنوان یک معیار برای وعده‌های عمل نشده 4 کاندیدای حافظ وضع موجود عمل می‌کرد. با این وجود آقای پزشکیان تلاش کرد نماینده اکثریت خاموش مردم ایران باشد. اکثریتی که در سالیان اخیر که دیگر امکان نقد و نظارتی بر دولت‌ها نداشتند. سطح کلی مناظره‌ها نیز البته در سطح ریاست جمهوری نبود. آنچه باعث شور و شوق در بخشی از مردم شده آن است که مخالفان وضع موجود هم توانسته‌اند نمایندگانی در عرصه ریاست جمهوری داشته باشند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار