| کد مطلب: ۱۱۲۵۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» تلاش‌های محمدجواد ظریف در حمایت از مسعود پزشکیان را بررسی می‌کند

سنگ تمام آقای دیپلمات

آرمان ملی– حمید شجاعی: می‌توانست گوشه عافیت برگزیند و به کارهای علمی و دانشگاهی خود بپردازد و این همه هجمه، تخریب و توهین را به جان نخرد و مثل برخی در گوشه دنجی نشسته و توئیت بزند. اما به مسعود پزشکیان یا علی گفت و همپای او در اقصی نقاط کشور حاضر می‌شود و در حمایت از او سخنرانی می‌کند.

 سنگ  تمام آقای دیپلمات

صحبت از محمدجواد ظریف است؛ دیپلمات برجسته و خوشنام و وزیر خارجه سابق کشورمان که صادق خرازی در وصف‌اش گفته بود که اگر ایرانی نبود وزیر خارجه آمریکا می‌شد این روزها بیش از همه برای پیروزی مسعود پزشکیان تلاش می‌کند. تلاشی که به قول حسام‌الدین آشنا بایدن برای اوباما نکرد. از طرفی تا پیش از این اگر در خصوص مسائل سیاست داخلی از او پرسشی می‌شد یا پاسخ نمی‌‌داد یا به چند جمله بسنده کرده و به حوزه تخصصی خود یعنی سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اشاره می‌کرد. اما چندی است که در قالب یک دیپلمات خوشنام به کنشگری سیاسی نیز مشغول شده و در جای جای کشور در خیل حامیان و طرفداران مسعود پزشکیان حاضر می‌شود و سخنرانی می‌کند.

صحبت‌هایی که آتش به جان برخی افراد و جریانات انداخته و در رسانه‌هایشان و حتی میتینگ‌های تبلیغاتی به جای برنامه‌های خود پاسخ صحبت‌های ظریف را می‌دهند. لذا با این شرایط می‌توان گفت مخالفان ظریف اکنون که او در حاشیه انتخابات در کنار پزشکیان است و این مقدار تاثیرگذار است اگر خود داخل در رقابت‌های انتخاباتی و مناظرات بود چه تاثیر شگرفی داشت. پیراهن خیس و صدای خسته نشان از عشق ظریف به کشور در راستای آگاهی بخشی به ملت دارد تا در 8 تیر با رای به مسعود پزشکیان انتخابی درست در جهت حرکت به سمت تغییر و حل مسائل و مشکلات کشور انجام دهند.

*دیپلمات خستگی‌ناپذیر

* از تهران به اصفهان، از اصفهان به کرج از کرج به کاشان و از کاشان به مازندران گویی  محمدجواد ظریف خستگی نمی‌شناسد. چنانکه شامگاه شنبه پس از ساعت‌ها سخنرانی در جمع مردم مازندران در کلاب هاوس  میان 13 هزار نفر حاضر شد و سخنان انتخاباتی دیگری به زبان آورد. شاید نقطه عطف سخنان آنجایی بود که گفت: «من این آبرو را برای  که می‌خواستم؟ من آبرو را از کجا به‌دست آوردم مگر غیر از این مردم و خدا بودند که به من آبرو داده‌اند.» یا در جای دیگر که بیان داشت: «برادر من، خواهر من، خانم عزیز، آقای عزیز، اگر می‌خواستم سر شما را شیره بمالم، اکنون نانم تو روغن بود. اگر می‌خواستم سر شما را شیره بمالم، اکنون صدایم گرفته نبود که نتوانم حرف بزنم.» وی ادامه داد: خیلی فرق می‌کند که مسعود پزشکیان در پاستور و شورای عالی امنیت ملی و جلسه با رهبری بنشیند یا سعید جلیلی  من با تک تک سلول‌هایم این تفاوت را درک می‌کنم و می‌دانم چقدر برای کشور خطرناک است. وی همچنین در پاسخ به اینکه در دولت احتمالی پزشکیان خواهد بود، بیان کرد: بعید بدانم بتوانم با این مجلس کار کنم و بسیار آرزومندانه است که بتوانم از این مجلس حتی رأی اعتماد بگیرم. علی‌القاعده از من مشورت خواهند خواست و من در خدمت‌شان هستم. وی همچنین تاکید کرد: هم آمریکا تحریمم می‌کند، هم گروه‌های فشار داخلی سخنرانی‌های مرا به هم می‌زنند. اگر فکر می‌کنید همه این‌ها سیاه‌بازی است، باید بگویم که این‌ها قضایای ابطال‌ناپذیر هستند. هر کاری بکنید، همیشه جایی برای نقد و ایراد وجود دارد.

* آینده کشور به انتخاب ما پیوند خورده است

وزیر امور خارجه پیشین در اجتماع حامیان مسعود پزشکیان در باشگاه فرهنگیان ساری در پاسخ به فردی که از وی پرسید «شما هشت سال بودید بگویید چه کردید» بیان داشت: من هشت دقیقه در صداوسیما صحبت کردم امروز پنج روز است همه مرا به باد حمله گرفتند گویا که آب در خوابگه مورچگان ریخته‌ام! محمدجواد ظریف به واقعه‌ای تاریخی اشاره کرد و افزود: بلاتشبیه پس از قیام عاشورا در میدان شام، برخی هل‌هله می‌کردند تا صدای اهل بیت (ع) شنیده نشود اما امروز چهارده قرن است که هل‌هله‌کنندگان گم شدند و صدای اهل بیت (ع) در همه دنیا شنیده می‌شود. وی با اشاره به موضع شهید سیدابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان درخصوص برجام عنوان کرد: هر دو شهید بزرگوار بارها گفته بودند برنامه آنان بازگشت به همان برجام است و این افرادی که ادعا می‌کنند استمرار دولت شهید رئیسی هستند، چرا نگاه و نظری متفاوت با شهید رئیسی نسبت به برجام دارند؟ وزیر امور خارجه سابق کشورمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هیات مذاکره‌کننده شجاع و صادق بودند و سوال من از شما این است که کجای موضع شما که مذاکره‌‌کنندگان را به خیانت متهم می‌کنید با مواضع رهبری و رئیس‌جمهوری شهید هماهنگ است؟ وی در ادامه خطاب به حاضران گفت: دوستان عزیز ما در لحظه‌ای قرار داریم که آینده کشور به انتخاب ما پیوند خورده است و شرکت نکردن در انتخابات یعنی اجازه دادن به یک اقلیت که خود را اکثریت بپندارد. وزیر سابق امور خارجه افزود: تنها راه بهبود شرایط کشور از صندوق رأی میسر می‌شود و اغتشاش و تنش راه به جایی نمی‌برد و امروز که فردی امین و متعهد چون دکتر مسعود پزشکیان پا به عرصه انتخابات گذاشته است توپ در زمین مردم است و اگر شرکت نکنیم فردا جایی برای اعتراض نداریم. محمدجواد ظریف خطاب به جوانان اظهارکرد: به بوق‌های تبلیغاتی توجهی نکنید  آنها از غربی‌ها پول گرفته‌اند که شما پای صندوق رای نروید. چون کسانی‌که در این بنگاه‌ها فعال هستند تنها در انتظارند که به مدیران خود گزارش کار بدهند و بگویند که ما تبلیغات کردیم و مردم سر صندوق نرفتند و رأی ندادند و ما باید هوشیار باشیم. ظریف تصریح کرد: صندوق رأی مهم‌ترین تضمین‌کننده آزادی مردم و آینده کشور است و من می‌دانم هرچه صندوق‌های رأی شلوغ‌تر باشد به نفع ماست.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار