| کد مطلب: ۱۱۲۴۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از تنش در سخنرانی ظریف

حمله به منطق ظریف

آرمان ملی– مطهره شفیعی: بازهم اقدامات تکراری برای تضعیف رقیب؛ بازهم نمایش عدم درک دموکراسی و بازهم حمله به رقیب! به ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در شهر قم هم هجوم برده و به تخریب بنرهای این کاندیدای اصلاح‌طلب پرداختند. دیروز هم فیلمی از تجمع و ایجاد درگیری گروه‌‌های تندرو در سخنرانی ظریف منتشر شده است. وزیر امور خارجه پیشین که به‌عنوان حامی مسعود پزشکیان به کاشان رفته بود، در مسجد چهل تن کاشان به سخنرانی پرداخت که این سخنرانی به تنش انجامید. در جریان این سخنرانی، علاوه بر طرفداران پزشکیان، گروهی از مخالفانش نیز حضور یافته بودند و به مواضع ظریف اعتراض کردند.

حمله به منطق ظریف

ظریف تعابیر تندی درباره دولت احمدی‌نژاد به کار برد و وارد جدال لفظی با مخالفان حاضر شد و در پاسخ به فریاد مرگ بر منافق، از طرفداران پزشکیان خواست تا با فریاد مرگ بر منافق، پاسخ متقابل دهند. در این اوضاع، یکی از طرفداران پزشکیان پوستری که در دست یکی مخالفان بود را پاره کرد که منجر به زد و خورد شد. در فیلمی که «انتخاب» منتشر کرده اصرار ظریف بر حضور این افراد در سالن است و می‌گوید: بمانید؛ ما مثل شما نیستیم که اقلیتی با چوب بر سر اکثریت بکوبد... ما در کشور درست مثل این جلسه اکثریتی هستیم که به شما اجازه حضور در جامعه را می‌دهیم. ظریف اظهارکرد: خجالت نمی‌کشید به کسی‌که رهبری انقلاب بارها به او گفته  صادق می‌گویید دروغگو. دروغگو شمایید، شرمتان باشد. دروغ می‌گویید اگر می‌گویید طرفدار رهبری و شهید رئیسی هستید. مشاور پزشکیان همچنین گفت: ده دقیقه در صداوسیما صحبت کردم انگار آب در لانه مورچه ریختند. آقایان دعا می‌کردند ترامپ انتخاب شود. تحریم‌های دوره آقایان، تحریم همه نفت، بانک، پتروشیمی و... بود. وی افزود: گفتم اگر می‌خواهید مغلطه کنید پاسخ دهید، چرا در سه سال شهید رئیسی سالی ۳۵۰ تحریم اضافه شد. ظریف ادامه داد: یک اقلیت کوچک نمی‌خواهند بگذارند مردم حرف حق را بشنوند. آیا من تحریم آمریکا هستم یا جلیلی و قالیباف؟ می‌ترسید از طوفان آگاهی مردم؟ او گفت: به شما به‌عنوان کسی‌که با چند رئیس‌جمهور کار کرده می‌گویم که فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد.

*کینه قدیمی از ظریف

حمله به ظریف را نباید تنها به‌دلیل اظهارات او در حمایت از دکتر پزشکیان ارزیابی کرد بلکه این مهاجمان کینه قدیمی دارند؛ کینه‌ای که زخم بزرگی برای مهاجمان بود و  آن را آتش زدند تا احساس آرامش کنند اما این آرامش عمر کوتاهی داشت و مسعود پزشکیان به میدان آمده تا در صورت پیروزی در انتخابات با کمک ظریف اقدامات لازم در جهت رفع تحریم‌ها و برقراری ارتباط موثر با دنیا را در دستور کار قرار دهد. به درستی می‌توان اذعان داشت برهم‌زنندگان سخنرانی ظریف نسبتی به تلاش برای آرامش مردم و بهبود وضعیت اقتصادی ندارند. باید اظهارات وزیر خارجه دولت روحانی را مورد بررسی قرار داد تا هویت حمله‌کنندگان مشخص شود. ظریف در پاسخ به اینکه چرا بایدن به برجام برنگشت، پاسخ داد: «بایدن قصد برگشت به برجام را داشت اما به دو دلیل برنگشت اول اینکه اسرائیل اجازه نداد و پس از آن آقای فخری‌زاده به شهادت رسید و عامل دیگر مصوبه قانون راهبردی مجلس بود، نگذارید که بگوییم در آن ۶ ماه تلخ چه گذشت. در آن ۶ ماه تلخ ما بارها می‌توانستیم برجام را زنده کنیم و ۳ سال از این فلاک زجر نکشیم. اگر تعداد تحریم‌ها در دولت آقای روحانی با ترامپ از هزار تحریم شد هزار و پانصد تحریم، در دولت شهید رئیسی از ۱۵۰۰ تحریم به ۲ هزار و ۵۷۰ رسید، یعنی در  ۸ سال ۵۰۰ تحریم اضافه شد، در ۳ سال هزار تحریم اضافه شد اگر می‌خواهیم با عدد سر مردم را شیره بمالیم درست بمالیم.» دلواپسان حمله‌کنندگان به ظریف البته استاد وارونه جلوه دادن حقیقت هستند به‌عنوان نمونه وقتی ظریف از تحریم‌ها صحبت می‌کند، سایت دلواپس مشرق می‌نویسد: «یک کاربر فضای مجازی در توئیتی نوشت: «آقای ظریف حق داری عربده بکشی! شما کارگر نبودی که نگران تعطیلی محل کارت باشی . شما مستأجر نیستی که درد مسکن رو بفهمی. شما دریافتی دلاری داشتی و معنی 10 برابر شدنش رو نمی‌فهمی. شما بچه‌ات گیر رادیودارو نبوده که اهمیت هسته‌ای رو بفهمی. حتی سربازیت هم با ما فرق داشت. شما با مردم فرق داری!»

*مهاجمان که بودند؟

رضا نصری، حقوقدان بین‌الملل و کارشناس سیاست خارجی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «کسانی‌که به جلسه دکتر ظریف در کاشان یورش بردند، همان کسانی هستند که سفارت عربستان سعودی را آتش زدند تا برای کشور بحران درست کنند. آن‌ها ایران را کالایی می‌دانند که فقط باید دست محفل کوچک خودشان باشد.»

*حمله به ستاد جلیلی!

از سوی دیگر چندی قبل خبری مبنی بر حمله به ستاد مرکزی جلیلی در مشهد با کوکتل مولوتوف منتشر شد که فرماندار مشهد اعلام کرده که «عامل پرتاب شی آتش‌زا بلافاصله دستگیر شده و در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است.» مشخص نیست این اقدام برنامه‌ای از سوی مخالفان پزشکیان برای عادی جلوه دادن حمله به ستادهای این کاندیدا بوده یا واقعا فردی بدون برنامه‌ریزی اقدام به پرتاب کوکتل مولوتوف کرده است.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار