| کد مطلب: ۱۱۲۴۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

واکنش ها به میزگرد فرهنگی پزشکیان ادامه دارد

میکروفن قطع شد، اما خاموش نه

آرمان ملی– یاسمین طالقانی: حواشی اتفاقی میکروفن معروف شد و تمامی ندارد. ماجرا ازاین قرار بود که میزگرد فرهنگی کاندیداهای انتخابات از سوی صداوسیما در حال برگزاری بود که شهاب اسفندیاری، مجری برنامه و رئیس سابق دانشگاه سازمان صداوسیما با متهم کردن فاضلی به عدم رعایت قانون، گفت که اخراجش از دانشگاه بابت بی‌قانونی بوده که در ریاست‌جمهوری نیز مشغول کار بوده است.

میکروفن قطع شد، اما خاموش نه

پس از آن، محمد فاضلی خطاب به اسفندیاری اظهارکرد که رئیس دانشگاه دروغ می‌گوید؛ شما دروغ می‌گویید، من با مجوز هیات امنای دانشگاه در جای دیگری بودم. ناگهان اسفندیاری وسط سخنان فاضلی پرید و با صدای بلند گفت که یعنی رئیس دانشگاه دروغ می‌گوید؟ چرا مجوز را نشان ندادید؟ پس از آن فاضلی نیز صدای خود را بالا برد و گفت که بله دروغ می‌گویند؛ همزمان اسفندیاری بازهم مهلت به فاضلی نداد که سخنانش را ادامه دهد و به صحبت با صدای بلند ادامه داد. پس از آن بود که مجری اعلام کرد میکروفن هر دو نفر را قطع کرده‌اند تا بیش از این تنش ایجاد نشود. اما اسفندیاری و فاضلی ادامه دادند. مجری نتوانست سکوت را به برنامه حاکم کند و فاضلی هم در اعتراض اقدام به ترک جلسه کرد. پزشکیان چندین‌بار از او خواست تا آرامش خودش را حفظ کند. اما او به کندن سیم‌ میکروفون ادامه داد. در همین حال اسفندیاری همچنان به فریادزدن ادامه می‌داد. فاضلی هم وقتی خواست از استودیو بیرون برود، اسفندیاری بازهم حرفی به او زد مبنی بر اینکه تیتر روزنامه‌ها شدید که فاضلی عصبانی‌تر شد؛ او «هاش ‌اف» متصل به خود را کند و به سمت استودیو پرت کرد و خطاب به مجری گفت که به کارشناس‌تان ادب یاد بدهید.

*پیگیری حقوقی می‌شود

رئیس ستاد مسعود پزشکیان از شکایت معاونت حقوقی این ستاد از رفتار مجری میزگرد فرهنگی خبر داد. عبدالعلی‌زاده؛ گفت: رفتار مجری و کارشناسان در طول برنامه «میزگرد فرهنگی» غیرحرفه‌ای و تنش‌زا بوده است و این موضوع مورد پیگیرد حقوقی قرار خواهد گرفت.

*حراج میکروفن

سلاح‌ورزی نسبت به قطع میکروفن دکتر فاضلی در میزگرد پزشکیان واکنش نشان داد و نوشت: اگر واقعا و صادقانه غم بیت‌المال دارید، میکروفن مورد استفاده محمد فاضلی را در یک خیریه به حراج بگذارید! خواهید دید ایرانیان برای ارج گذاشتن به حق‌گرایی و اعتراض به صحنه‌آرایی سخیف شما چگونه در امر خیر از یک دیگر سبقت خواهند گرفت.

* روش معمول «قطع صدای بی‌صدایان»

محمود واعظی، رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، در رشته توئیتی نوشت: برنامه میزگرد فرهنگی دکتر پزشکیان فرهنگ و استراتژی صداوسیما را عیان ساخت. ادبیات جانبدارانه و توهین‌آمیز کارشناس موجب فوران بغض فروخورده بداخلاقی نسبت به فاضلی و فاضلی‌ها شد. صداوسیما با روش معمول قطع میکروفون در این برنامه، اجازه دفاع و پاسخ در برابر اتهام را سلب کرد و دکتر فاضلی مجبور به عکس‌العمل شد. این همان استراتژی مخربی است که همواره علیه دولت دکتر روحانی استفاده می‌شد. در مناظره اول هم برخی از نامزدها برای فرار از پاسخگویی عملکرد سه سال گذشته به دولت دکتر روحانی غیابی اتهاماتی زدند و صداوسیما هنوز اجازه پاسخگویی نداده است. حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در دولت روحانی نوشت: «مدت‌هاست توئیت نمی‌کنم؛ چون آنچه البته به‌جایی نرسد فریاد است .اما امشب برخی نشان دادند چه دشمنی با نخبگان دانشگاهی دارند. دکتر فاضلی را به دانش و نخبگی و آرامش می‌شناسم!» مسعود نیلی، استاد اقتصاد و مدیریت، در کانال تلگرامی خود درباره خشم محمد فاضلی نوشت: «اتفاق دیشب بسیار تاسف‌آور بود. آقای دکتر فاضلی را همواره به‌عنوان فردی متین، صبور، علمی و بسیار دغدغه‌مند می‌شناخته‌ام. آنچه دیشب بر ایشان گذشت، غیرمنصفانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و اخلاقی بود. میزگردی که برای بررسی نظرات یک نامزد ریاست‌جمهوری- مسعود پزشکیان- تشکیل شده، تبدیل به میدان حمله به شخص دیگری می‌شود که همزمان، ابزار پاسخ دادن هم از او سلب می‌گردد.» علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم نوشت: «خدا بلندکردن صدا را به بدگویى دوست ندارد مگر از آن کس که به او ستمى شده باشد و خدا شنوا و داناست.» معصومه ابتکار به اقدامات صداوسیما در قطع میکروفن محمد فاضلی واکنش نشان داد و نوشت: «دکتر محمد فاضلی صدای مردم ایران بود، …» عبدالناصر همتی ، رئیس پیشین بانک مرکزی نیز در شبکه ایکس نسبت به رفتار محمد فاضلی با اشاره به شعار انتخاباتی‌اش در سال ۱۴۰۰ نوشت: «امروز محمد فاضلی در برابر دروغ #زد_زیر_میز» علی مطهری، نایب‌رئیس پیشین مجلس نیز گفت: «به‌نظر من مقصر اینجا آقای اسفندیاری بودند، یعنی این سوال را مطرح کردن و واردشدن به مساله شخصی آقای فاضلی درست نبود و باعث عصبانیت ایشان شد.» مطهری اظهار کرد: «مجری این برنامه می‌توانست بهتر عمل کند و اینقدر زود میکروفن را قطع نکند که باعث عصبانیت فاضلی شود. تقصیر بر گردن آقای اسفندیاری است و با اینکه او دوست ماست، اما وی را مقصر می‌دانم.»

*رائفی‌پور چه گفت؟

رائفی‌پور، نظریه‌پرداز جنجالی اصولگرا در اظهارنظری جدید به مسعود پزشکیان و ماجرای عصبانیت محمد فاضلی در میزگرد فرهنگی صداوسیما حمله کرد و نوشت: «استراتژی اصلاح‌طلبان تا روز انتخابات هر روز یک قشقرق»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار