| کد مطلب: ۱۱۲۳۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» حمایت‌ها از کاندیدای اصلاح‌طلبان را بررسی می‌کند

حمایت قاطعانه از مسعود پزشکیان

آرمان ملی- سهیل ثابت: شاید اصلاح طلبان انتظار داشتند که در میان چهره‌های انتخاب شده برای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر شاهد حضور اسحاق جهانگیری باشند و از وی حمایت تام و تمام کنند؛ اما رد صلاحیت جهانگیری و تایید مسعود پزشکیان باعث نشد که سیاست آنها تغییر کند و این بار تمام حمیت و عزم خود را روی حمایت از مسعود پزشکیان گذاشته‌اند.

حمایت قاطعانه از مسعود پزشکیان

چهره‌ای که صبغه اصلاح‌طلبی‌اش را می‌توان از دوران وزارتش در دولت اصلاحات در قامت وزیر بهداشت خاتمی در نظر گرفت و جلو آمد. طی سال‌های پس از آن نیز که پزشکیان در قامت نماینده ملت به مجلس راه یافت همواره نگرش‌های اصلاح‌طلبانه وی در حوزه‌های مختلف زبانزد عام و خاص بوده است. چه اینکه در مجلس دهم که اصلاح‌طلبان با لیست امید توانستند به مجلس راه پیدا کنند پزشکیان توانست با آرای اصلاح‌طلبان نایب‌رئیس اول مجلس شود. هر چند که پس از آن نیز رویه پزشکیان تغییر نکرد. همین موضوع یعنی نگاه اصلاح‌طلبانه، عملگرایانه، صداقت، شفافیت و تاکید بر عدالت باعث شده تا در میان 5 کاندیدای اصولگرایان که هر یک در دوره‌های گذشته امتحان خود را پس داده‌اند و جامعه نیز نشان داده که اقبالی به آنها ندارد مسعود پزشکیان بتواند در میان اینها چون ستاره‌ای بدرخشد و پدیده انتخابات شود. از همان روزهای اول تایید صلاحیت نیز شاهد حمایت‌های بی‌شمار چهره‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و شخصیت‌‌های مختلف از او بودیم تا این سیگنال به جامعه مخابره شود که پزشکیان گزینه‌ای است که می‌توان با وی به تغییر رو بهبود و آینده‌ای روشن امیدوار بود. اما در کنار نقاط مثبت بسیاری که در دکتر پزشکیان وجود دارد نقطه درخشانی وجود دارد که همگان بر آن تاکید دارند. نقطه‌ای که پزشکیان بر استفاده از کارشناسان در حوزه‌های مختلف در مدارج مدیریتی تکیه می‌کند. جایی که در گفت‌وگو‌ها و میزگردهای اخیر تلویزیونی خود نیز به کرات به این مهم اشاره کرد که «من کارشناس نیستم و توهم دانایی ندارم» لذا این نگاه برتری است که باید گسترش پیدا کند؛ رئیس‌جمهور مقامی سیاسی باشد که تصمیم‌های اصلی را می‌گیرد و در حوزه‌های مختلف کارشناسان خبره را گرد خود جمع می‌کند تا همه مسائل و مشکلات به صورت کارشناسی حل و فصل شده و رسیدگی گردد. اینگونه مسائلی است که دکتر پزشکیان را نسبت به سایر کاندیداها به ریاست جمهوری اولی‌تر می‌کند.

* دیدار پزشکیان و خاتمی

بعد از ظهر پنجشنبه 24 خرداد بود که جمعی از چهره‌های اصلاح‌طلب در مراسم ختم مرحوم جعفر میلی منفرد سرپرست وزارت آموزش عالی دولت اصلاحات گرد هم جمع شدند. مراسمی که چهره‌های شاخص زیادی در آن حضور داشتند و از مهم‌ترین آنها می‌توان به حضور مصطفی معین، هادی خانیکی، محمدرضا خاتمی، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات و اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد. نکته جالب این مراسم برخورد گرم و صمیمی خاتمی با پزشکیان بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. در همین راستا دکتر مسعود پزشکیان عصر دیروز با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی دیدار کرد. در این دیدار، رئیس دولت اصلاحات با تقدیر از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی دکتر پزشکیان به موازین اخلاقی، اظهار امیدواری کرد تا جامعه‌ خواستار تحول و اصلاح رویکرد‌ها و رویه‌های حاکم؛ برنامه‌ها، اولویت‌ها و گروه همکاران ایشان را در جهت خواسته‌های خود ببیند و اعتماد جامعه به دولت و انتخابات برگردد. سید محمد خاتمی گفت: همان‌گونه که پیش از تایید صلاحیت نامزد‌ها گفته‌ام، خود را متعهد به حمایت از نامزد‌های جبهه اصلاحات می‌دانم. وی افزود: حال با ابراز تأسف از ردّ ناموجه بسیاری از نامزد‌های شایسته، اعلام می‌کنم که به عنوان یک شهروند طالب خیر و صلاح ملت و اصلاح امور، به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد.

* از حمایت جهانگیری تا امیدواری ابطحی

البته حمایت‌ها از پزشکیان به همین‌جا ختم نشد؛ بلکه سایر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز به نحوی از موضع و نگاه دکتر پزشکیان حمایت کردند. «اسحاق جهانگیری» در حاشیه مراسم گرامیداشت جعفر میلی منفرد درباره اینکه اگر پزشکیان رئیس‌جمهور شود به او در حوزه اقتصاد کمک می‌کنید؟ گفت: هرکمکی که بتوانم می‌کنم. معاون اول رئیسِ دولت‌های یازدهم و دوازدهم درباره اینکه اگر پزشکیان از شما کمک بخواهد گفت: با افتخار کمک می‌کنم. جهانگیری همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به پزشکیان مشاوره داده‌اید، گفت: با او صحبت‌هایی داشته و حرفی‌هایی را زده‌ام. در همین جهت محمدجواد ظریف، محمدجواد آذری جهرمی و غلامرضا تاجگردون نیز با حضور در ستاد مسعود پزشکیان با وی اعلام همراهی و حمایت کردند. همچنین محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به حمایت سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اعلام نظرآقای‌خاتمی درمورد رای‌دادن به دکتر پزشکیان نقطه عطفی‌در انتخابات این دوره است. هیچکس ادعا نمی‌کند که رئیس‌جمهور، هرکه باشد می‌تواند معجزه کند، اما وقتی سیداصلاحات که بهترین دوران اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را در کارنامه دوران ریاست‌جمهوری‌اش داشته است، رسما هم در انتخابات شرکت می‌کند و هم به پزشکیان رأی می‌دهد، تلاش برای رأی‌آوری پزشکیان، تلاش برای زنده نگهداشتن دستاورد‌های مردم محور و آزادی‌خواهانه دوران اصلاحات است. نسل‌های موجود در این نزدیک به سی سال خیلی دروغ تاریخی در مورد دوران آقای خاتمی شنیده‌اند، اما به نسل جدید توصیه می‌کنم در مورد دوران اصلاحات کمی مطالعه کنند. با رأی ندادن وضع موجود تثبیت می‌شود. با رأی به پزشکیان بعد از اعلام خاتمی امکان وزیدن نسیم اصلاحی آن دوران وجود دارد. جوهر وجودی پزشکیان اصلاح‌طلب، عدالت محور و مردم سالار است.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : سهیل ثابت

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار