| کد مطلب: ۱۱۲۲۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از تنها نامزد اصلاح طلبان

پزشکیان، تنها نامزد اصلاح‌طلبان

آرمان ملی– مطهره شفیعی: شورای نگهبان دیروز اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم را به وزارت کشور اعلام کرد. اسامی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری بدین شرح است: ۱- مصطفی پورمحمدی ۲- مسعود پزشکیان ۳- سعید جلیلی ۴- علیرضا زاکانی ۵- محمدباقر قالیباف و ۶- سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی. انتخاباتی که به عبارتی رقابت 5+ 1 است یعنی 5 کاندیدای اصولگرا در مقابل یک کاندیدای اصلاح‌طلب! یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی عبدالعلی‌زاده، وزیر اسبق مسکن و استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان خبر داد. مسعود پزشکیان تنها کاندیدای جریان اصلاحات است که تایید صلاحیت شده است.

 پزشکیان، تنها نامزد اصلاح‌طلبان

او اکنون نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی است که سال ۸۶  کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی هشتم شد تا از کسوت وزارت به کسوت وکالت دربیاید. وی در چهار دوره گذشته از شهر تبریز بخت خود را برای نمایندگی مجلس آزموده است و در دوره دهم توانست نایب‌رئیس مجلس باشد. وزیر بهداشت دولت دوم اصلاحات اگرچه به‌‌عنوان یک چهره اصلاح‌طلب شناخته می‌شود البته هیچ‌گاه وابستگی حزبی و تشکیلاتی ندارد. تکیه او بیشتر بر کلید واژه انصاف و عدالت است و معتقد است: «اگر قرار است پولی تقسیم کنیم اگر امکاناتی هست، اگر توسعه‌ای می‌خواهیم بدهیم، براساس عدالت باید بدهیم. اصلاح را بر اساس این شاخص می‌توانیم انجام بدهیم، نه اینکه بگوییم ما اصلاحاتیم و بعد نفهمیم که چه چیزی را می‌خواهیم اصلاح کنیم. من اصولگرایم و این اصولی است که به‌خاطرش می‌خواهیم اصلاح کنیم. به‌خاطرش در مملکت اگر می‌خواهیم پایدار بمانیم و زنده بمانیم باید همه‌ مردم این کشور بتوانند از امکانات و فرصت‌ها به‌صورت برابر استفاده کنند.»

*حمایت جبهه اصلاحات از پزشکیان

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات، درباره برنامه جبهه اصلاحات از مسعود پزشکیان گفت: با توجه به انتخاب آقای مسعود پزشکیان به‌عنوان یکی از نامزدهای نهایی جبهه اصلاحات در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تلاش می‌کنیم جلسه فوق‌العاده‌ای جهت هماهنگی بیشتر برگزار کنیم و در آنجا مشخص خواهد شد که چه تصمیماتی اخذ خواهد شد.

*پزشکیان؛ عدالت و انصاف

«ایسنا» وعده انتخاباتی پزشکیان را استفاده از کسانی‌که علم و مهارت و تجربه دارند- پیگیری سیاست‌های کلی نظام و ایجاد امکانات عادلانه و فرصت‌های برابر و رفع تبعیض ناروا عنوان کرده است. روز یکشنبه مسعود پزشکیان، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بیان داشت: در جلسه‌ جبهه اصلاحات گفتم من اصولگرایم. من از حق و عدالت کوتاه نمی‌آیم؛ این  اصل است برای من. اصلاح می‌کنیم برای اینکه حق و عدالت در جامعه پیاده بشود. یعنی من یک شاخصی دارم اصلاح را می‌خواهم برای اینکه به آن شاخص برسم. وی تاکید کرد: حق مردم، کرامت مردم، سهم مردم براساس عدالت و انصاف به خودشان داده شود. ما اگر قرار است پولی تقسیم کنیم اگر امکاناتی هست، اگر توسعه‌ای می‌خواهیم بدهیم، براساس عدالت باید بدهیم. پزشکیان ادامه داد: اصلاح را بر اساس این شاخص می‌توانیم انجام بدهیم، نه اینکه بگوییم ما اصلاحاتیم و بعد نفهمیم که چه چیزی را می‌خواهیم اصلاح کنیم. من اصولگرایم و این اصولی است که به خاطرش می‌خواهیم اصلاح کنیم. به‌خاطرش در مملکت اگر می‌خواهیم پایدار بمانیم و زنده بمانیم باید همه‌ مردم این کشور بتوانند از امکانات و فرصت‌ها به صورت برابر استفاده کنند.

*عمری در خدمت وطن

مسعود پزشکیان به «آرمان ملی» گفت: «تمام عمرم را وقت خدمت به کشور و مردم کشورم کردم و البته این کار تکلیف بود و منتی بر سر کسی نیست . شاید جالب باشد که بدانید من در طول دوران خدمتم حتی یک روز هم مرخصی نرفتم و همیشه در حال کار و خدمت بودم. دوران جنگ تحمیلی هم در جبهه بودم و همسرم مرحومه‌ام در حالی‌که مشغول تحصیل بود، به تنهایی به تربیت فرزندانم می‌پرداخت که کار آسانی نبود. قبلا توضیح داده بودم که پس از پایان دولت اصلاحات که تنها برهه‌ای بود که من برای مدتی مسئولیت اجرایی نداشتم، در ۳ سال طبابت به‌اندازه ۳۰ سال پول به حساب من واریز شد، با همان پول توانستیم زمین، خانه و باغ برای خودم بخرم، البته این را هم بگویم که نه مطبی داشتم و این‌که جایی غیر از بیمارستان دولتی طبابت کردم، ولی به‌هرحال همان درآمد طبابت زندگی ما را از این رو به آن رو کرد. وی درباره برنامه‌اش در صورت پیروزی در انتخابات توضیح داد: مهمترین نیاز کشور استفاده از نیروهای متخصص ومتعهد است که با برنامه بر کرسی‌های مسئولیت تکیه بزنند. باید از افراد متخصص خواست که مسئولیت قبول کنند تا بتوان مشکلات کشور را حل کرد. اگر می‌خواهیم مشکل مملکت حل بشود باید با هم وحدت کنیم و به عالمان و دانشمندان و انسان‌های توانمند متکی شویم.‌ برای تحقق اهداف  ابلاغی مقام معظم رهبری باید  تلاش کرد و  یادمان نرود که ایران با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند و باید جایگاه مهم و نخست را در  تمام حوزه‌ها مانند: بخش اقتصادی، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلابی را کسب کند. مسعود پزشکیان افزود: در جلسه‌ جبهه اصلاحات گفتم من اصولگرایم. من از حق و عدالت کوتاه نمی‌آیم؛ اصل است برای من. اصلاح می‌کنیم برای اینکه حق و عدالت در جامعه پیاده بشود. یعنی من یک شاخصی دارم اصلاح را می‌خواهم برای اینکه به آن شاخص برسم. وی تاکید کرد: حق مردم، کرامت مردم، سهم مردم براساس عدالت و انصاف به خودشان داده شود. ما اگر قرار است پولی تقسیم کنیم اگر امکاناتی هست، اگر توسعه‌ای می‌خواهیم بدهیم، براساس عدالت باید بدهیم. بیان داشت: اصلاح را بر اساس این شاخص می‌توانیم انجام بدهیم، نه اینکه بگوییم ما اصلاحاتیم و بعد نفهمیم که چه چیزی را می‌خواهیم اصلاح کنیم. من اصولگرایم و این اصولی است که به خاطرش می‌خواهیم اصلاح کنیم. به خاطرش در مملکت اگر می‌خواهیم پایدار بمانیم و زنده بمانیم باید همه‌ مردم این کشور بتوانند از امکانات و فرصت‌ها به صورت برابر استفاده کنند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار