| کد مطلب: ۱۱۲۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از جنایت خونبار صهیونیست‌ها

محکومیت جهانی جنایت اسرائیل در النصیرات

آرمان ملی- احسان اسقایی: کابینه جنگ اسرائیل دست بردار نیست. گویا نمی‌تواند نکشد، چرا که بقایش در کشتن است. برای آزادی چند اسیر جشن می‌گیرند و چه بعد از آن موفقیت خام و چه قبل از آن خون می‌ریزند. این‌بار هم خونریزی دیگری را در نصیرات شاهد بودیم که ده‌ها تن بر اثر حملات ارتش جنایتکار اسرائیل به خون خود غلتیدند. این حادثه دقیقا زمانی که بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با عملیاتی که برای آزادی اسرای اسرائیلی در پوست خود نمی‌گنجید؛ اتفاق افتاده است و به وضوح می‌توان چراغ سبز مقامات امنیتی آمریکا را در آن مشاهده کرد.

 محکومیت جهانی جنایت اسرائیل در النصیرات

*آخرین جزئیات از حمله وحشیانه به اردوگاه النصیرات

 مقامات غزه، اعلام کردند، شمار شهدا و افراد زخمی در پی جنایت ارتش اشغالگر در مرکز نوار غزه همچنان در حال افزایش است. باشگاه خبرنگاران در این رابطه نوشت: امدادگران در نوار غزه می‌گویند همچنان در حال یافتن شهدا و افراد زخمی دیگری در آوار بمباران‌های اردوگاه نصیرات هستند و شمار شهدا به ۲۷۴ نفر رسیده است. به گزارش الجزیره، شمار افراد زخمی نیز دست‌کم ۶۹۸ نفر اعلام شده و گفته می‌شود وضعیت بسیاری از آنان وخیم است. در همین حال، ظرفیت بیمارستان الاقصی که در نزدیکی این اردوگاه قرار دارد بسیار کم است و پزشکان با کمبود غذا، دارو و تجهیزات مواجه هستند. «آندریاس موتزفلدت کراویک» معاون وزیر امور خارجه نروژ می‌گوید از گزارش‌هایی که از غزه می‌رسد «وحشت‌زده» شده است و گفت که حملات به غیرنظامیان را محکوم می‌کند. سازمان همکاری اسلامی نیز به نمایندگی از ۵۷ کشور که اکثریت آنان مسلمان هستند، «قتل عام هولناک» توسط ارتش اشغالگر را محکوم کرد و خواستار مجازات اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی شد. وزارت امورخارجه ترکیه نیز حمله اسرائیل را «وحشیانه» توصیف کرد و گفت: ما از نهاد‌های مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که مسئولیت خود را برای پایان دادن به ارتکاب این جنایات توسط اسرائیل انجام دهند. دبیرکل سازمان ملل، رئیس امداد سازمان ملل، مدیر اجرایی سابق دیده‌بان حقوق بشر و سازمان پزشکان بدون مرز نیز در بیانیه‌های جداگانه این جنایت را محکوم کردند.

*حمله به یک خانه و کشتار مردم

 این جنایت البته در همین حد نبوده است چرا که اسرائیل به بخش‌های دیگری از غزه نیز همزمان با این عملیات حمله کرده است. در پی حمله رژیم صهیونیستی به یک خانه متعلق به خانواده ابوالکاس در اردوگاه بریج در بخش مرکزی باریکه غزه، دست‌کم سه نفر شهید و تعدادی مجروح شدند. در بمباران محله تل‌السلطان در غرب شهر رفح نیز دو فلسطینی به شهادت رسیدند. در آخرین تحولات امروز جنگ در غزه، پهپادهای اشغالگران بدون اطلاع از جزئیات، خانه‌ای متعلق به خانواده البشیتی را در اردوگاه المغازی بمباران کردند، در حالی که تیراندازی در شرق اردوگاه بریج ادامه داشته و در جنوب باریکه غزه نیز صدای انفجارهای مهیب و شلیک گلوله‌ها در نقاط مختلف شهر رفح از سوی نیروهای اشغالگر شنیده می‌شود. همچنین محله‌های الزیتون، تل الهوا و الصبرا در شهر غزه نیز امروز شاهد گلوله باران و تیراندازی از سوی تانک‌های اشغالگران مستقر در منطقه محور نتساریم بود.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار