| کد مطلب: ۱۱۲۲۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

جبهه پایداری به کدام سمت خواهد رفت؟

بازگشت به جلیلی یا ائتلاف با قالیباف

آرمان ملی- پس از مشخص شدن کاندیداهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان و اتمام گمانه‌زنی‌ها پیرامون نامزدهای حاضر در انتخابات، اکنون جریان‌های سیاسی مختلف برنامه‌های خاص خود را برای حمایت از نامزد مورد نظر خود در دستور کار دارند تا در انتخابات از یک کاندیدای خاص حمایت کنند.

بازگشت به جلیلی یا ائتلاف با قالیباف

در این میان جبهه پایداری از مجموعه‌هایی است که پیش از انتخابات نیز به دنبال معرفی گزینه مد نظر خود برای در اختیار گرفتن پست ریاست جمهوری بود. این در حالی است که در نخستین نگاه و بدون تحلیل همگان نامزد این مجموعه را به جهت همگرایی دیدگاهی سعید جلیلی قلمداد می‌کردند، اما طی چند وقت اخیر که اختلافاتی میان جلیلی و جبهه پایداری رخ داد آنها از جلیلی فاصله گرفتند و به دنبال گزینه دیگری بودند تا در انتخابات از وی حمایت کنند و ابتدا صحبت از کاندیداتوری صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری بود که وی در انتخابات ثبت نام نکرد. پرویز فتاح دیگر گزینه‌ای بود که بسیاری وی را گزینه اصلی پایداری‌ها معرفی می‌کردند که تمام قد از او دفاع خواهند کرد. اما در روزهای ثبت نام پرویز فتاح نیز با انتشار بیانیه‌ای از حضور در انتخابات خودداری کرد تا در نهایت برخی نام مهرداد بذرپاش را برای کاندیداتوری پایداری به میان آوردند. اما اعلام تایید صلاحیت شدگان دیروز نشان داد که بذرپاش هم راهی به پاستور نخواهد داشت. حال باید دید پایداری اختلافات را کنار گذاشته و به سعید جلیلی بازخواهد گشت و از او حمایت خواهد کرد یا روند ائتلاف با قالیباف را در انتخابات مجلس تکرار کرده و پشت قالیباف خواهد ایستاد.

*جمع بندی اولیه صورت گرفته است

دبیر کل جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری جلسات مختلفی را در بررسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داشته و برای تکمیل بررسی‌ها در حال تنظیم جلسه با نامزدهای دارای نصاب اولیه شاخص‌هاست. صادق محصولی درباره برنامه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای مرکزی جبهه پایداری در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری جلسات مختلفی را داشته است و درآن جلسات نسبت به بررسی نامزدها به لحاظ شاخص‌های مختلف که حدود50 شاخص را شامل می‌شود اقدام شده و برای تکمیل بررسی‌ها در حال تنظیم جلسه با نامزدهای دارای نصاب اولیه شاخص‌هاست. محصولی ادامه داد: مطمئنا با کارنامه‌ای که شهیدِ جمهور به لحاظ کمی و کیفی و تلاش و کارآمدی و اخلاص و کار جهادی به جای گذاشت نامزد اصلح کاری سنگین در پیش خواهد داشت و باید آمادگی خدمت به مردم در تراز بالای به جای مانده از مرحوم رئیسی را داشته باشد. وی افزود: همان‌گونه که عرض شد باید مصاحبه‌ها و جلسات با نامزدهای مورد نظر صورت گیرد و پس از آن نسبت به جمع بندی نهایی اقدام گردد. البته جمع بندی‌های اولیه هم صورت گرفته که مطمئنا برای دقت بیشتر نیاز به رفع نقاط ابهام و پاسخ به پرسش‌های مربوطه است. وی ادامه داد: فساد ستیزی، کارآمدی و توانایی حل مشکلات اقتصادی و التزام عملی به ولی فقیه در فکر، گفتار و عمل جزو شاخصه‌های مهم نامزد اصلح ریاست جمهوری است.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار