| کد مطلب: ۱۱۲۱۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از ثبت‌نام حقانیان در انتخابات

سردار وحید در سودای پاستور

آرمان ملی- مطهره شفیعی: در حالی‌که دیروز همگان در انتظار ورود چهره‌های سیاسی شناخته شده به وزارت کشور بودند تا برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند، ناگاه ورود یک چهره سبب شگفتی همگان شد. این فرد جز «وحید حقانیان» نبود. سیدوحید حقانیان که بیشتر با عناوین «سردار وحید» و «آقای وحید» شناخته شده ‌است یکی از فرماندهان سابق نظامی است که سال‌ها در دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کرد. او را به‌عنوان چهره در سایه می‌شناسند که هیچگاه نمی‌توان گرایش او را پیش‌بینی کرد. بسیاری معتقدند وحید حقانیان یک اصولگراست اما بعضا اقداماتی و اظهاراتی داشته که او را پوسته اصولگرایی خارج کرده است. در اذهان همگان وحید حقانیان یک چهره امنیتی است و لاغیر نه، مدت‌هاست از این چارچوب خارج شده است.

سردار وحید در سودای پاستور

تابناک دیروز نوشت: «در یکی از عجیب‌ترین رویدادهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام تیرماه 1403 وحید حقانیان از مسئولان اجرایی و در واقع اداری بیت مقام معظم رهبری در انتخابات ثبت‌نام کرد! در برخی گروه‌های سیاسی تلگرامی حتی پوستر انتخاباتی سیدوحید حقانیان هم منتشر شده بود که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، دفعی و ناگهانی نبوده است و مقدماتی برای این کار از مدت‌ها قبل چیده شده است. حقانیان چند سال است که یک گروه واتساپی فعال را هم اداره می‌کند که در آن به تحلیل و گمانه‌زنی درباره پشت‌پرده‌های سیاست می‌پردازد. گمانه‌های بعید و فضایی که هیچوقت مورد استناد رسانه‌های معتبر قرار نگرفته است. یکی از تصاویر ماندگاری که از وحید حقانیان در ذهن اهالی سیاست وجود دارد، وظیفه جایابی و ترکیب‌بندی حاضران در صف اول نماز جمعه بود که سعی کرد مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی را در کنار محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت بنشاند که در لحظه آخر، هاشمی این صحنه‌آرایی حقانیان را خراب کرد و جای خودش را عوض کرد!

*از فرماندهی ثارا... تا ریاست جمهوری

اما چه شد که فرمانده گشت‌های ثارا... در تهران در دهه شصت چنین تصمیمی گرفته است؟ حقانیان نمی‌داند که  حداقل شرایط سیاسی ریاست جمهوری را ندارد و احتمال تاییدش نزدیک به صفر است؟ حقانیان نمی‌داند که مسائل مربوط به بیت رهبری و افراد منتسب به آن حساسیتی فوق‌العاده دارد و نباید این نهاد مهم و تاثیر‌گذار درگیر حاشیه‌های سیاسی شود؟ برخی معتقدند نامزدی وحید حقانیان شبیه این بود که مثلا آقای حمید انصاری یا حاج عیسی خادم امام خمینی(ره) هم در دهه شصت برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود! این آمدن را چگونه می‌توان تعریف کرد؟

* حقانیان چرا آمده است؟

تقریبا تنها گزینه‌ای که می‌توان با توجه به علاقه حقانیان به رسانه و روحیاتی که از خود در واتساپ نشان داده آن را جدی گرفت، بروز تلاش برای بقا در عرصه سیاست است. بی‌تردید وحید حقانیان می‌خواهد دیده شود و پس از سال‌ها در پشت‌پرده بودن، رسانه‌ها از او بنویسند. آیا حقانیان با توجه به جایگاه‌های حساسی که در آن حضور داشته، اکنون درصدد بیان ناگفته‌هاست؟ به‌نظر نمی‌رسد حضور وحید حقانیان چندان جدی گرفته شود و خودش هم به‌خوبی به این موضوع واقف است.

*وحید حقانیان به روایت وحید حقانیان

وحید حقانیان پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: با تصمیم شخصی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ام. امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت فهیم و صبور قرار بگیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته مهم اول و ظاهری گذر کنم. شرایط ایران و جهان را در این مقطع خاص تاریخی مهم می‌دانم و به همین دلیل با تصمیم شخصی، خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنم. حقانیان تاکید کرد: گذر از این مرحله تاریخی و بحران‌های ناشی از نظم نوین جهانی، با تعاریف گوناگون و با توجه به منافع ملی کشورها، نیازمند بهره‌گیری از خردجمعی، حضور گسترده مردم و استفاده از تمام توانایی‌های مادی و معنوی کشور است که در این میان جایگاه مردم و خردمندان را برجسته و لازم می‌نمایاند، زیرا عصر، عصر دانایی است. داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: راهبری کشور بزرگ و متمدن ایران در طول تاریخ این سرزمین کهن با فراز و فرودهایی همراه بود که در زمان‌های اوج، شکوه و عظمت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان کشانده و آنان را شگفت‌زده کرده است.  داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: دیگران در تاریکی فیل مدیریت را لمس کرده‌اند، اما من از بالاترین سطح ممکن، در ادوار گوناگون به روشنی دیده‌ام این فیل را، گاه دست‌آموز و گاه بی‌مهار، گاه باربر و گاه آبروبر و گاه مثمر و گاه بی‌ثمر، یکی تحریم را به دست گرفته است و دیگری ستون دموکراسی و آن یکی فقط سقف شرع را اما من به روشنی دیده‌ام فیلی را که آنها در تاریکی لمس کرده‌اند. وی اظهار کرد: از نزدیک با آمال و آرزوها و جاه‌طلبی‌های برخی از مدیران آشنایی دارم و از سوی دیگر شاهد تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های جمع کثیری از مدیران متخصص و متعهد در جهت ارتقای سطح کشور بوده‌ام. حقانیان با بیان اینکه نگاه‌های متفاوت امنیتی و نظامی به همه‌ موضوعات را می‌شناسم، ادامه داد: از آن‌ها هراسی ندارم و می‌توانم آن‌ها را به نفع عدالت و اتحاد و آرامش ملی هدایت کنم. وی افزود: دشمنان ایران و نفوذی‌ها را در لباس‌های مختلف می‌شناسم و می‌دانم که آنان نه فقط به نابودی جمهوری اسلامی ایران که به نابودی ملت و سرزمین ایران طمع دارند. در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرتمندان، مدیریت، اقتصاد، سیاست، علم، فرهنگ و اهمیت ویژه به دو بازوی اصلی نظام، یعنی مردم و کاربلدان جامعه، با هر نوع تفکر، سلیقه و نگرش هستیم. ایران عزیز، متفکران و اندیشمندان بزرگی را در خود جای داده که در علوم مختلف مجتهد مسلم هستند.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار