| کد مطلب: ۱۱۱۸۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

روایت آقای دبیرکل از عملکرد اعتدال و توسعه در نشست خبری:

رجل سیاسی منفعل نباید داشته باشیم

آرمان ملی: شاید پیش از برگزاری انتخابات مجلس و با توجه به انتظاراتی که از دولت و شورای نگهبان می‌رفت این نگاه وجود داشت که شرایط برای حضور همه جریانات سیاسی به ویژه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فراهم شود و افراد مجرب، توانمند و کارآمد وارد خانه ملت شوند.

رجل سیاسی منفعل نباید داشته باشیم

در همین مسیر نیز هر چند به جهت رویکردهای حداقلی شورای نگهبان و ردصلاحیت‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر نشدند، اما به رغم نظارت‌های سفت و سخت و ردصلاحیت بسیاری از چهره‌های اعتدالی بازهم شاهد حضور اعتدالیون و میانه‌روها در انتخابات تهران و سایر استان‌ها با لیست صدای ملت بودیم که هر چند با کاهش مشارکت مردم در انتخابات لیست صدای ملت در تهران شکست خورد و رای نیاورد، اما در استان‌های دیگر بعضا شاهد موفقیت و پیروزی چهره‌های معتدل و مستقل بودیم. بر همین مبنا نیز به نظر می‌رسد که در مجلس آینده فراکسیون اقلیت قدرتمندی را شاهد باشیم. هر چند که در انتخابات خبرگان حسن روحانی رد صلاحیت شده و اخیرا نیز در نامه‌ای  خطاب به مردم پرده از دلایل رد صلاحیت خود برداشته و پاسخ آنها را داده است اما به نظر می‌رسد که این حرکت او تاثیرات خاص خود را داشته و در همین راستا حزب متبوعش اعتدال وتوسعه نیز از هم اکنون درصدد برنامه‌ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در خرداد1404 است و به نظر می‌رسد که به شرط فراهم بودن شرایط روحانی و یارانش بتوانند در انتخابات آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

*مجلس می‌تواند نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به برنامه مصوب این حزب برای سال آینده اظهار داشت: در اجلاسیه اخیر حزب، نگرانی جدی نسبت‌ به مسائل اقتصادی، اجتماعی اعلام شد و راه حلی هم ارائه شد. نگرانی ما در حزب عمدتا معطوف به اطلاعاتی است که در برخی گزارش‌ها حتی بدون مطالعه گزارش‌های رسمی دولت ارائه می‌شود. محمدباقر نوبخت در نشست خبری با استناد به گزارش رسمی بانک مرکزی، به میزان استقراض دولت از بانک‌ها، حجم اوراق منتشره در سه سال گذشته و میزان بدهی دولت سیزدهم برای دولت چهاردهم، ارزش پول ملی، متوسط نرخ تورم اشاره کرد و درباره شرایط اقتصادی کشور در دولت دوازدهم مدعی شد: در سایه انتخاب مردم برای تعامل سازنده با دنیا، نرخ تورم در دو سال تک رقمی شد و جمعیت اشتغال به ۲۴ میلیون نفر افزایش یافت. ۵سال نرخ ارز زیر ۴ هزار تومان حفظ شد. قدرت خرید کارکنان دولت جبران شد و از سال ۹۲ تا ۹۶ میزان افزایش حقوق بیش از نرخ تورم بود. وی با تاکید بر این‌که «مسئولان باید از سازوکاری که مردم را برنجاند پرهیز کنند» ابراز عقیده کرد: یک نفر مثل زیباکلام که عقایدش را آزاد اعلام می‌کند، نباید به زندان برود بلکه باید از کرسی‌های آزاداندیشی به او پاسخ داده شود. وی با بیان این‌که «مجلس می‌تواند نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد» بیان کرد: نگاه حزب اعتدال و توسعه معطوف به اقلیتی در مجلس است که می‌توانند به جای ورود به مذاکرات قدرت در مجلس، مطالبات اکثریت مردم را بیان و برای مردم تلاش کنند. نوبخت با اشاره به نتایج بررسی صلاحیت‌ها از جمله ردصلاحیت حسن روحانی در مجلس خبرگان رهبری افزود: شورای نگهبان هم می‌تواند اقدامی کند تا شخصیت‌هایی به میدان بیایند که بتوانند تحول ایجاد کنند. وی درباره اجرای طرح گشت ارشاد، با روش‌های به کار گرفته شده در این طرح مخالفت کرد. وی افزود: دولت دوازدهم تلاش کرد شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که شرایط برای دولت سیزدهم بهتر شود. اگر مردم بخواهند، اصلاحات و بهبود شرایط ممکن است و حزب اعتدال و توسعه ماموریت خود را برای اصلاح این شرایط برای سال آینده به کار می‌برد.

* برنامه حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات ریاست جمهوری

نوبخت درباره میزان تاثیرگذاری نامه اخیر روحانی به شورای نگهبان ابراز عقیده کرد: این نامه مستدل، متقن و براساس اصول قانون اساسی و پاسخ به افکار عمومی است ولی اینکه شورای نگهبان چقدر آن را بپذیرد بحث دیگری است. رجل سیاسی منفعل نباید داشته باشیم وکسی که عشق مردم را دارد باید تا آخرین نفس اقدام کند و موارد مورد نقد را برطرف کند. باید از روش‌های مدنی استفاده شود و اعتدال و توسعه و آقای روحانی از کنش‌های مدنی استفاده می‌کنند. نوبخت درباره برنامه‌های این حزب برای انتخابات سال آینده، گفت: این حزب خود را موظف می‌داند در بهبود شرایط کشور نقش موثری ایفا کند. این نقش می‌تواند با افزایش شاخص نماد جمهوریت یعنی افزایش مشارکت مردم در انتخابات رخ دهد و حزب دنبال تکمیل کادرسازی خود است. مصمم هستیم دفاتر خود در تمام استان‌ها را فعال کنیم. برای انتخابات آینده خود را آماده و چهره‌های مقبول و رجل سیاسی را معرفی می‌کنیم. دفتر سیاسی ما فعال است و سفرهای استانی به دفاتر خود داریم. ما در یک سال آینده فعال خواهیم بود.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار