| کد مطلب: ۱۱۱۶۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شد

رقابت بر سر 45 کرسی باقی مانده

آرمان ملی: بالاخره روز موعود فرا رسید و دور دوم از انتخابات مجلس دوازدهم برای مشخص شدن 45 کرسی باقی مانده از دور نخست در استان‌ها و شهرستان‌هایی که انتخابات در آنها جریان داشت برگزار شد تا تکلیف 290 کرسی بهارستان برای تشکیل دوازدهمین مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

رقابت بر سر 45 کرسی باقی مانده

انتخاباتی که به نظر نمی‌رسید حداقل نسبت به دور اول شرکت کنندگان زیادی داشته باشد اما به هر جهت برگزار شد و مردمی که پای صندوق‌های رای رفتند به نوعی به وظیفه ملی خود عمل کردند. آنچه که مسلم است این دور از انتخابات با دور نخست یک تفاوت ماهوی دارد و آن هم اینکه در دور نخست انتخابات کاندیداها باید برای ورود به بهارستان حد نصابی از آرای ماخوذه را به‌دست می‌آوردند تا به عنوان منتخب ملت شناخته شوند. اما در این دور از انتخابات دیگر مساله حد نصاب مطرح نیست و هر نامزدی در انتخابات آرای بیشتری را از آن خود کند مستقیم به مجلس راه خواهد یافت. حال این آرای 30 هزار باشد یا 100 هزار مهم تعداد آرایی است که برای هر نامزد به صندوق ریخته می‌شود. حال با این شرایط باید دید آرایش و چینش مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود و 45 نفری که در دور دوم انتخاب می‌شوند با چه گرایش و تفکری هستند و موضع کدام جریان در مجلس را تقویت خواهند کرد. 

رئیس ستاد انتخابات کشور در بازدید از اتاق مانیتورینگ ستاد انتخابات شهرستان تهران که با همراهی علیرضا فخاری استاندار تهران و مسئولین هیات نظارت استان صورت پذیرفت، با اشاره به اقدامات خوبی که در انتخابات ۱۱اسفندماه رقم خورد، گفت: با توجه به جمع بندی‌های صورت گرفته در وزارت کشور، حوزه انتخابیه تهران جزو برترین‌ها در امر برگزاری انتخابات در کشور ارزیابی شد. سید محمدتقی شاهچراغی در ادامه تاکید کرد: انتظارات لازم برای برگزاری انتخابات در این حوزه انتخابیه به درستی صورت گرفته و ۴راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز همچون انتخابات ۱۱اسفندماه اجرایی شده است. رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: با اجرایی شدن امور مربوط به انتخابات و همچنین‌ کارهای خلاقانه به‌ویژه در این حوزه انتخابیه تهران به نظر می‌رسد از این مسیر به خوبی عبور کردیم، لذا اجرای انتخابات مکانیزه نیز در راستای آسان سازی در رای‌گیری انجام شده است. وی ادامه داد: خاصیت ملت ایران حضور به موقع در مسائل و کلیات مربوط به کشور است. شاهچراغی با اشاره به مکانیزه بودن انتخابات در تهران، این امر را تصمیمی شجاعانه و با درایت از فرمانداری تهران بیان کرد که مورد پذیرش وزارت کشور و شورای محترم نگهبان قرار گرفت و جای تشکر دارد. 

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار