| کد مطلب: ۱۱۱۶۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

در سفر رئیس جمهور به قم مطرح شد:

گلایه های اقتصادی مراجع تقلید در دیدار با رئیسی

آرمان ملی: قم میزبان اهالی پاستور بود. رئیس‌جمهور پنجشنبه صبح در ادامه برنامه‌ سفرهای استانی، در دومین سفر دولت، به استان قم سفر کرد و در بخشی از این سفر با مراجع تقلید دیدار داشت نکته قابل توجه انتقادات صریح مراجع به دولت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و معیشتی مردم بود. سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در دیدار صمیمی با آیت‌ا... العظمی شبیری زنجانی، از توجهات ایشان نسبت به دولت و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع تقلید تشکر کرد.

گلایه های اقتصادی مراجع تقلید در دیدار با رئیسی

 حضرت آیت‌ا... العظمی شبیری زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کردند. رئیسی صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ هم با حضور در دفتر آیت‌ا... العظمی جعفر سبحانی، با ارائه توضیحاتی به این مرجع معظم تقلید، درباره اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات و بهبود اداره امور کشور، تصریح کرد: دولت با این باور که با وجود همه محدودیت‌ها، مشکلات کشور با توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی قابل حل و فصل است، برای تامین مطالبات و رفع دغدغه‌های مردم تلاش می‌کند. حضرت آیت‌ا... العظمی سبحانی هم با بیان این‌که «تلاش برای تبدیل مشکلات و تهدیدها به فرصت، سازندگی و آبادانی، روند ترقی و پیشرفت کشور را سرعت خواهد بخشید»، خواستار توجه بیشتر به مسائلی از جمله بهبود معیشت اقشار کم درآمد، مهار عوامل تورم‌زا در اقتصاد کشور، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و توجه به ملاحظات دینی در ساخت مسکن شد. رئیس‌جمهور پیش از ظهر جمعه هم با حضور در دفتر آیت‌ا... العظمی حسین نوری همدانی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌ا... العظمی نوری همدانی هم در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم در جامعه اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و با ارزش‌ترین کارها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی تاکید کرد. ایشان افزود: اگر مردم احساس کنند که مسئولان مثل آنها زندگی می‌کنند، مشکلات مسیر پیشرفت کشور را راحت‌تر تحمل می‌کنند. حضرت آیت‌ا... نوری همدانی خطاب به رئیس‌جمهور گفتند: امروز اقتصاد و معیشت مردم در سختی بسیار است و هر کجا قدم می‌گذارید مردم‌ از گرانی و سختی زندگی می‌گویند. 

 اجارۀ مسکن فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می‌کند

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه همچنین در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت به استان قم، با حضور در دفتر آیت‌ا... العظمی ناصر مکارم شیرازی گفت: «با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان، کشور در حال پیشرفت است و در عزم دولت برای تسریع و تداوم مسیر رفع مشکلات و توسعه کشور خللی پیش نیامده است.» حضرت آیت‌ا... العظمی مکارم شیرازی، سفرهای استانی و حضور رئیس‌جمهور در اجتماعات مردمی را باعث آشنایی و اطلاع دقیق از مشکلات مردم و مایه امیدواری توصیف و تصریح کرد: دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته اما اطلاع‌رسانی از این خدمات و دستاوردها باید تقویت شود. حضرت آیت‌ا... مکارم شیرازی، مسألۀ مسکن و اجاره بهای سنگین را از مشکلات مهم مردم برشمرده و افزودند: اجارۀ مسکن فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می‌کند که دولت باید این مسأله را کنترل کرده و راهکاری برای آن بیابد چراکه مسکن نقش مهمی در رضایت مردم دارد. ایشان، نوسانات نرخ ارز را نیز یکی دیگر از مشکلات برشمرده و گفتند: این نوسانات بر اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارد و دولت باید نسبت به تأثیرگذاری آن در مسائل اقتصادی برنامه‌ریزی داشته باشد. ایشان در ادامه به گرانی اقلام خوراکی و کوچک شدن سفره‌های مردم اشاره کرده و افزودند: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟ دولت باید راهکاری برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته بیابد . رئیس‌جمهور همچنین در دیدار حضرت آیت‌ا... جوادی آملی گفت: دولت تمام همت خود را برای مبارزه با فساد در تمامی لایه‌ها مصروف داشته‌ و در این رابطه اقدامات موثری انجام داده است. حضرت آیت‌ا... جوادی آملی هم در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دولت در بخش‌های مختلف، بر لزوم افزایش تولید و بهره‌برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت‌آفرین کشور در اداره امور جامعه و توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه‌های معیشتی آنها تاکید کرد. ایشان گفت: ما ملت ایران، ملتی بزرگ و بزرگ زاده‌ایم، ما در کشوری بزرگ که هم تاریخ و هم جغرافیا دارد زندگی می‌کنیم، ما عالمان و دانشمندان بزرگی همچون ابن‌سینا و فارابی و امثال آن داریم، لذا شایسته است با مدیریت خوب، با ادب و احترام و بر اساس کرامت با مردم برخورد شود. ایشان با تاکید بر همت مسئولان بر تولید و اشتغال در کشور، اظهار داشتند: کشور ما دارای سرمایه‌های عظیم خدادادی است و باید از این سرمایه‌ها استفاده کرد.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار