| کد مطلب: ۱۱۱۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

حسین امیرعبداللهیان:

می توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

آرمان ملی_ حمید شجاعی: پاسخ ایران به اسرائیل و سیلی محکمی که با شلیک بیش از 300 پهپاد و موشک از انواع مختلف پهپاد شاهد 136 گرفته تا موشک‌های بالستیک و کروز که بر فرار آسمان حیفا، بیت‌المقدس و سایر مناطق اشغالی در شمال و جنوب اسرائیل و در نهایت بمباران پایگاه هوایی، نظامی و اطلاعاتی نوآتیم آشیانه اف 35‌های اسرائیل در صحرای نقب نشان داد که ایران بر موضع خود استوار و جدی است و اگرچه از پیش حمله خود به سرزمین‌های اشغالی را اعلام کرده بود، اما با این حال بازهم توانست ماموریت خود را با هدف‌های از پیش تعیین شده به نحو احسن انجام دهد. این پاسخ ایران چنان برای صهیونیست‌ها گران تمام شد که نه تنها نتانیاهو و دولتش، بلکه از مردم عادی گرفته تا سیاستمداران مخالف نتانیاهو انتقادات زیادی به وی وارد کنند و او را مایه شرمساری و نابودی اسرائیل بخوانند.

می توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

 هر چند که خود نتانیاهو دولتمردانش بارها از پاسخ به ایران گفتند، اما خود نیز می‌دانستند که با توجه به جو داخلی و جهانی که اصلا موافق آنها نیست صهیونیست‌ها نمی‌توانند حمله‌ای به ایران داشته باشند. چرا که اساسا به لحاظ قدرت نظامی در حد و اندازه‌های تقابل با ایران نیستند و ایران به‌راحتی می‌تواند با اطلاعات کاملی که از نقاط حساس و مهم این رژیم دارد این کشور را با موشک‌ها و پهپادهای خود زیر آتش بگیرد و زیرساخت‌های آن را نابود کند. حال اگر چنین کاری را نمی‌کند بر مبنای سیاست و دیپلماسی هوشنمدانه و عقلایی است که در ایران حکمفرماست اما واقعیت این است که اگر اسرائیل بخواهد مجددا تنش ایجاد کند و در آتش جنگ بدمد مسلما ایران ساکت نخواهد نشست و این خود صهیونیست‌ها خواهند بود که در این آتش خواهند سوخت. از طرفی به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها که خود می‌دانند مرد میدان مقابله با ایران نیستند و از نهادهای بین‌المللی مثل شورای امنیت نیز طرفی نبسته‌اند و گروه هفت نیز آورده‌ای برای حمایت از آنها نداشته به سمت جنگ روانی رفته‌اند. اتفاقی که در بامداد جمعه در اصفهان و جسته و گریخته در تبریز افتاد که به موجب آن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان رویت و با مقاومت پدافند هوایی ارتش منهدم شدند آنچنان پیچیده و مهم نبود که صهیونیست‌ها بخواهند از آن به عنوان دستاوردی یاد کنند و در دروغی آشکار حمله به سایت هسته‌ای ایران در اصفهان را مطرح کنند. اما از آنجا که اسرائیل از ابتدای پس از عملیات وعده صادق ایران به دنبال جنگ روانی پاسخ به ایران برای آشفته کردن فضای روانی جامعه ایران رفت هر گونه حرکتی را بزرگنمایی کرد و چند برابر واقعیت نشان داد. اما نکته اینجاست که حتی خود مقامات سابق این رژیم نیز نتانیاهو و دولتش را بابت این مساله به تمسخر گرفتند. از طرفی هر چند غالب نظرات و تحلیل‌ها بر همین مبنا استوار است اما هستند برخی نظرها نیز که ماجرای اصفهان را نوعی پیش زمینه یا آتش تهیه‌ای برای حمله بزرگ‌تر به ایران می‌دانند که البته چندان محق به واقعیت نیست.

* حمله‌؛ نه دو یا سه کوادکوپتر بود که در حد اسباب‌بازی کودکانمان بود

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه ان. بی. سی آمریکا اظهار داشت: اگر رژیم اسرائیل ماجراجویی بکند و بخواهد عملیاتی روی ایران انجام بدهد، پاسخ ما متفاوت از قبل خواهد بود. پاسخ قبلی ما حداقلی و محدود بود. ما فقط دو مرکز نظامی و پایگاه نظامی آن‌ها را مورد هدف قرار دادیم پایگاه هوایی نواتیم و یک پایگاه استخباراتی و تجسسی در بلندی‌های جولان اشغالی. هر دو پایگاه در حمله به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند. حسین امیرعبداللهیان گفت: اگر رژیم اسرائیل اقدام ماجراجویانه‌ای انجام ندهد، ایران اقدام جدیدی روی رژیم نخواهد داشت. البته جمعه شب در رسانه‌های آمریکا و برخی از متحدین رژیم اسرائیل هیاهویی به راه انداخته شد و گفته شد رژیم اسرائیل یک پایگاه هوایی در شهر اصفهان را مورد هدف قرار داده است. خیر؛ صرفاً ریزپرنده‌هایی که ممکن است فیلمبرداری یا کار تجسس می‌کنند، از داخل اصفهان به پرواز درآمده و بلافاصله توسط سیستم پدافند هوایی ما ساقط شده‌اند. برای ما اثبات نشده است که ارتباط بین این ریزپرنده‌ها و رژیم اسرائیل وجود داشته باشد. اما در صورتی که رژیم اسرائیل قصد ماجراجویی و اقدام علیه منافع ما را داشته باشد، پاسخ بعدی ما فوری و حداکثری خواهد بود. وی در مورد هجوم ریزپرنده‌ها به آسمان اصفهان و اینکه احتمالا آنها از جانب اسرائیل بوده‌اند افزود: آنچه که بامداد جمعه اتفاق افتاد، پرواز دو یا سه ریزپرنده و کوادکوپتر در یک فضای بسیار محدود بود که فوراً هم منهدم شده و مسئولیت این موضوع را هم کسی نپذیرفته است. وی افزود: ما داریم بررسی می‌کنیم. این ادعایی که در رسانه‌ها مطرح شده، بر اساس اطلاعاتی که داریم، دقیق نیست. بلکه رژیم اسرائیل به دنبال فضاسازی است. اگر رژیم اسرائیل اقدامی روی کشور من انجام بدهد و برای ما ثابت بشود، پاسخ ما فوری، حداکثری و پشیمان‌کننده خواهد بود. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در خصوص اطلاع از حمله بامداد جمعه بیان کرد: سیستم پدافند ما سیستم هوشمندی است. به محض اینکه هر ۲ یا ۳ ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان ظاهر شدند، مورد هدف قرار گرفته و ساقط شدند. آمادگی نیرو‌های مسلح ما صد درصدی است. چیزی که بامداد جمعه اتفاق افتاد، هیچ حمله‌ای نبود. پرواز دو یا سه کوادکوپتر بود که در حد اسباب‌بازی است که کودکان ما در ایران از آن استفاده می‌کنند و ارزشی نداشت که کسی بخواهد به ما اطلاع بدهد. امیرعبداللهیان تصریح کرد: وقتی تصمیم گرفتیم عملیات نظامی را روی اسرائیل انجام بدیم، اولاً می‌خواستیم هشدار بدهیم و رژیم را تنبیه کنیم. تناسب را در عملیات رعایت کردیم. می‌توانستیم حیفا و تل‌آویو را مورد اصابت قرار دهیم، می‌توانستیم همه بنادر اقتصادی رژیم اسرائیل را هدف قرار بدهیم، می‌توانستیم موسسات حکومتی و اقتصادی رژیم اسرائیل را هدف قرار دهیم. اما خط قرمز ما غیرنظامیان بود.

* بیانیه سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات غرور انگیز و پیروزمند «وعده صادق» تشکر کرد. در متن این پیام آمده است: «عملیات وعده صادق» مصداق بارز وعده الهی بود که آرامش و اطمینان را نصیب ایران و ایرانی کرد و هراس، وحشت و خفت را سهم رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و حامیان خبیث و جنایتکار این موجود پلید و شر مطلق قرار داد. خدای بزرگ را شاکریم که خون‌های پاک شهیدان عالیقدرمان در جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با عملیات تنبیهی رزمندگان غیور و حماسه ساز سپاه اسلام ثمر داد و با فروپاشی هیمنه پوشالی و بازدارندگی تزیینی و تارعنکبوتی ارتش صهیونیستی، شکستی تاریخی و راهبردی برای اشغالگران ثبت و یوم ‌ا... دیگری در تاریخ میهن عزیزمان رقم خورد. دستاوردهای راهبردی این عملیات موفق که وحدت مثال زدنی آحاد مردم، شخصیت‌ها، نهادها، رسانه‌ها، احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی و دارای مرجعیت در تصویری دل انگیز و میدانی شکوهمند و شوق آور، بر پیشانی آن می‌درخشد، سرمایه ارزشمند نظام ولایی و مردمی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم آرمان‌ها و نقش‌آفرینی در نظم نوین منطقه‌ای را تقویت و پشتوانه قدرتمندی برای فرزندان ایران عزیز در «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» برای صیانت از دستاوردهای انقلاب و نظام و حفاظت از امنیت و پاسخ به نیازهای کشور و خدمت صادقانه، مجاهدانه و فزون‌تر به ملت شریف و شایسته به ارمغان آورد.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار