| کد مطلب: ۱۱۱۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

علم‌الهدی روز گذشته:

تقصیر قاچاقچی‌هاست

آرمان ملی– یاسمین طالقانی: پدر زن خوب نعمتی است که آیت‌ا... رئیسی از آن برخوردار است. پدر همسر او، آیت‌ا... علم‌الهدی است که مواضعش بعضا متفاوت است که برخی حمایت از داماد و دخترش را در این عقاید متفاوت موثر می‌دانند.

 تقصیر قاچاقچی‌هاست

به‌عنوان نمونه آیت‌ا... علم‌الهدی روز گذشته با بیان اینکه دولت برای واردات و صادرات کالاهای اساسی و غیراساسی ارز دولتی در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌دهد، گفت: متاسفانه برخی افراد جنس قاچاق وارد و صادر می‌کنند که این افراد ارز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند که این فروش ارز در بازار آزاد سبب ایجاد بی‌ثباتی در بازار و گرانی روزافزون می‌شود. علم‌الهدی افزود: با توجه به دستور اکید رهبر معظم انقلاب برای از بین بردن تلخی‌های اقتصاد، قوای سه‌گانه باید به گونه‌ای عمل کنند که نظام به کار بیفتد و مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل و برنامه‌ریزی کنند تا این تلخی‌ها از زندگی مردم حذف شود و شیرینی را به سفره مردم بیاورند. این در حالی است که علم‌الهدی در زمان دولت روحانی با اشاره به اینکه چرا کارگزاران ما در مقابل قضیه دلار و کاهش ارزش پول ملی بی‌تفاوت هستند؟ اظهارکرد: کاهش پول ملی ما عادی شده و همه سکوت کرده‌اند؛ مردم امروز نگران دو چیز هستند و باید این دو نگرانی برطرف شود. نگرانی اول این است که آیا در مقابل این جریان و تهاجم اقتصادی دشمن طرح و برنامه‌ای وجود دارد یا خیر؟ سیل عظیمی برای کاهش پول ملی وجود دارد و نگرانی دوم این است که مردم به چرخه اقتصادی کشور اعتماد ندارند و اگر ادامه یابد این چرخه قفل می‌کند.

*هشدارهای ائمه جمعه

سایر ائمه جمعه نیز روز گذشته نسبت به افزایش قیمت سکه و دلار هشدار دادند. امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای تعیین شعار سال اهدافی دارند، اظهار کرد: جهت دادن به سیاست‌های اجرایی کشور یکی از اهداف است که مسئولان و دولتمردان باید در راستای آن عمل کنند. حجت‌الاسلام مهدوی‌پور افزود: توجه دادن افکار عمومی به مساله سال کشور از دیگر اهداف است. امام جمعه موقت بجنورد گفت: بدون مدیران توانمند شعار سال محقق نمی‌شود. وی در ادامه به فرارسیدن روز ارتش نیز اشاره کرد: نیروهای نظامی و انتظامی نقش بسیار مهمی در برقراری امنیت دارند. حجت‌الاسلام مهدوی‌پور تصریح کرد: همه و همه چیز و همه کس به امنیت نیاز دارد و همه به برقراری امنیت نیازمندیم و امنیت همچون آب و غذا امری ضروری است. حجت‌الاسلام عباس کعبی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای این شهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ۸۷ تاکنون شعار سال را اقتصادی اعلام و در هشت سال اخیر بر جهش تولید تاکید داشته‌اند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد جهش تولید با مشارکت مردم اولویت نخست اقتصاد کشور است. وی با بیان اینکه جهش تولید بدون مشارکت مردم میسر نمی‌شود، ادامه داد: اگر اقتصاد بیمار کشور ما درمان شود بی‌شک بسیاری از مشکلات کنونی برطرف می‌شوند. امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه سهولت در تسهیلات بانکی، توجه به صنایع پایین دستی و تدوین سند جامع توسعه کشاورزی ضرورت دارد، بیان داشت: فقط ۱۹ همت از ۳۰۰ همت سپرده‌گذاری در بانک‌ها تسهیلات ارایه شده که چهار همت از این میزان در بخش صنعت بوده است در حالی‌که خوزستان از نظر سپرده‌گذاری استان پنجم و از نظر تسهیلات بانکی استان ۲۷ کشور است. وی افزود: راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی راکد ضروری است و این روند با جدیت در دستور کار مسئولان باید قرار گیرد. حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به تذکرات مکرر مقام معظم رهبری در عرصه هنجارشکنی به‌ویژه در زمینه رعایت حجاب اسلامی به بیان توصیه‌هایی در این زمینه پرداخت و عنوان کرد: از شنبه به دستور وزیر کشور تذکر لسانی توسط نیروهای انتظامی به هنجارشکنان انجام خواهد گرفت و در این راستا همکاری و همراهی مردم با تذکردهندگان، همکاری دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر در کشور به‌ویژه دستگاه قضائی از این جریان و محدود شدن ارائه خدمات به هنجارشکنان از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای حفظ موازین شرعی، اسلامی و اجتماعی به کار گرفت. وی در بخش دیگری از سخنان خود به کنترل قیمت‌ها و نگرانی متخصصان از وضعیت ارز و طلا در کشور به‌عنوان یک مبحث مهم و جدی کشور اشاره کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز شیراز با اشاره به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: آنها می‌خواستند با این اقدام بحران را به خارج از مرزهای خود منتقل کنند و هجمه‌های جهانی علیه خود را کاهش دهند، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب، این نقشه آنها نقش بر آب شد.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار