| کد مطلب: ۱۱۰۵۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

دو سال از درگذشت حسین عبداللهی صاحب امتیاز و مدیر مسوول آرمان ملی گذشت

او که صدای بی صدایان بود

آرمان ملی - حمید شجاعی: هر سال در آستانه سال نو بسیاری ناخودآگاه به یاد از دست رفتگان و آنانی که آسمانی شدند می‌افتیم. کسانی که در سال‌های گذشته میان ما بودند و چهره در نقاب خاک کشیدند و دیگر در کنار ما نیستند. اما برای اهالی رسانه این مساله مقداری وسیع‌تر است و جمع بیشتری را در بر می‌گیرد. از درگذشتگان حوزه سیاست فرهنگ و هنر و چهره‌های شاخص در حوزه‌های مختلف. به‌ویژه برای همکاران روزنامه «آرمان ملی» که در سالی که گذشت چهره‌های نام آشنایی که سابقه همکاری با این روزنامه در قامت کارشناس را داشتند ، اما دست تقدیر و چرخ گردون این زمینی‌ها را آسمانی کرد تا زین پس با کلید واژه شادروان از آنها یاد کنیم و برای شادی روحشان فاتحه‌ای قرائت کنیم.

او که صدای بی صدایان بود

*صدای بی‌صدایان

آغاز بهار برای بسیاری از افراد با شادی و حس خوب همراه است اما برای اهالی «آرمان ملی» چنین نیست و غمی سنگین با آغاز فروردین بر دلشان می‌نشیند چرا که 9 فروردین 1401 مردی از میان آنها رفت که مانند پدر بود.  حسین عبداللهی مسئول روزنامه «آرمان‌ملی» را بسیاری می‌شناسند؛ مردی که تعهد و صداقتش مثال زدنی و پشتکارش برای رسیدن به هدف، ستودنی و زبانزد همگان. حسین عبداللهی در هنگامه بهار توصیه‌هایی به اعضای روزنامه داشت و آن هم تلاش برای بهتر شدن در زندگی و کار.  در روزهایی که برخی از نوشتن واقعیات هراس داشتند، او بود که شجاعتش را با چاشنی مردمداری به رخ می‌کشید و به رغم آنکه می‌دانست برایش هزینه دارد اما درد مردم را در روزنامه‌اش منتشر می‌کرد. حسین عبداللهی عمر خود را وقف آگاه کردن جامعه و گره گشایی از مشکلاتشان کرد. به عبارتی مردمداری، اخلاق‌مداری و نگاه حرفه‌ای و تخصصی به رسانه از ویژگی بارز مرحوم عبداللهی بود. ایشان در طول عمر کوتاه ولی  پرخیر و برکت خود خدمات شایانی درعرصه رسانه برای گره‌گشایی از مشکلات مردم وکشور داشتند. چندی قبل آیت‌ا... سید حسن خمینی در آیین رونمایی از کتاب «حدیث دیگران» یادبود دکترحسین‌ عبداللهی گفت: دکتر حسین عبداللهی یکی از کسانی بود که با احساس وظیفه در روزگاری که صدایی نبود یا برخی صداها کم بود یا احساس می‌کرد لازم است به وسیله رسانه این صدا را به گوش کسانی برساند، آستین همت بالا زد. او تقریبا از هیچ شروع کرد و کار خود را پیش برد و در مقطعی که روزنامه آرمان ملی بسیار ارزشمند و تأثیرگذار شد؛ تا آخر هم در این مسیر ثابت قدم ماند.

* منتقد مصلح

 عماد افروغ از جمله چهره‌های سیاسی و فرهنگی به شمار می‌رفت که در همه جریان‌های سیاسی طرفدار خود را داشت و تلاش می‌کرد فارغ از گرایش سیاسی خود به مسائل از دریچه علمی و کارشناسانه نگاه کند و همین مساله بود که وی را نه صرفا یک چهره سیاسی که سابقه نمایندگی مجلس را داشت؛ که یک پژوهشگر، منتقد و اندیشمند در جامعه معرفی کند که برای مسائل مختلفی که جامعه مبتلا به آن است راهکار ارائه می‌کند. اما تقدیر اینگونه بود  و این استاد دانشگاه پس از سال‌ها مقابله با سرطان پس از مراسم احیای شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان در 25 فروردین 1402 در سن 66 سالگی به دیدار حق شتافت. دکتر افروغ از چهره‌هایی بود که گفت‌وگوهایی در مسائل مختلف با روزنامه «آرمان‌ملی» داشت.

*فقدان نعمت

یکی از چهره‌هایی که  درگذشت وی برای جامعه رسانه بخصوص همکاران در روزنامه «آرمان ملی» دردناک و غم‌انگیز بود . دکتر نعمت‌ا... احمدی بود که بسیاری را همچون نگارنده دچار بهت، حیرت، آه و افسوس کرد. شخصیتی چند وجهی، گشاده‌رو، خوش برخورد  و اندیشمند که همواره در هر زمان همراه رسانه ‌بود. اما از آنجا که دست تقدیر با هیچ کسی  تعریف ندارد دکتر احمدی نیز پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری و گذران دوران نقاهت بالاخره روحش در 31 شهریور 1402  آسمانی شد. دکتر احمدی چهره  رسانه‌ای و شناخته شده‌ای بود که بسیاری با وی آشنایی داشتند اما به واقع توصیف آن مرحوم را باید از سیاسیون، حقوقدانان، وکلا، اساتید دانشگاه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پرسید و هم آنها هستند که امروز بیشتر آه و حسرت را در فقدان آن وکیل آزاده می‌کشند.

*دیپلمات دانا

دکتر داوود هرمیداس باوند از جمله کارشناسان مجرب  و برجسته در حوزه روابط  بین‌الملل بود که همواره تحلیل‌های پر مغز و معنایی از فضای بین‌الملل و سیاست خارجی ایران ارائه می‌داد و طی سالیان متمادی از کارشناسان درجه یکی بود که با روزنامه «آرمان ملی» همکاری مستمر داشت.  این چهره سیاسی که عضویت جبهه ملی ایران را هم داشت سال ۱۳۵۴ به استخدام وزارت خارجه ایران درآمد و از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲ در سازمان ملل فعالیت کرده ریاست کمیته حقوق مجمع عمومی سازمان ملل و ریاست کنوانسیون بین‌المللی ناظر مبارزه با گروگانگیری را بر عهده داشت. هرمیداس باوند که طی سال‌های متمادی با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد در 21 آبان سال 1402 دعوت حق را لبیک گفت. درگذشت این استاد برجسته نیز موجبات غم و ناراحتی همکاران در «آرمان ملی» را فراهم آورد.

*سیاستمدار معتدل

* مرحوم حسین عبداللهی سردبیر و مدیرمسئول فقید «آرمان ملی» احترام ویژه‌ای برای برخی از اهالی سیاست  و رسانه قائل بود مخصوصا آنهایی که در ارتباط مستقیم با روزنامه بودند وقت خود را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دادند. یکی از این افراد مرحوم محمدرضا خباز بود که هیچ گاه خارج از چارچوب صحبت نمی‌کرد. نه تندرو بود و نه کندرو و در یک کلام اصلاح‌طلبی واقعی بود. چهره‌ای که از نمایندگی ادوار مجلس تا استانداری سمنان و خراسان شمالی را بر عهده داشت. مرحوم خباز همواره در تمامی گفته‌هایش ادبیات ساختاری خود را داشت و صناعت ادبی را نیز بکار می‌برد و خبر درگذشت وی همکاران «آرمان‌ملی» به ویژه خبرنگاران را بسیار متاثر کرد. محمدرضا خباز در 20 بهمن 1402 به دلیل سکته قلبی درگذشت.

* سایر درگذشتگان

البته ناگفته نماند که در سال جاری چهره‌های مطرح دیگری چون کیومرث‌ پوراحمد، کارگردان برجسته، آتیلا پسیانی، هنرمند مشهور، بیتا فرهی بازیگر سینما و تلویزیون، دکتر عبدالعلی قوام استاد برجسته دانشگاه، دکتر صمد فرخی استاد فیزیک اتمی دانشگاه تهران و از شاگردان برجسته دکتر حسابی، اکبر گلپایگانی خواننده برجسته و مشهور، داریوش مهرجویی کارگردان شهیر و برجسته آیت‌ا... موسوی بجنوردی عضو بلند پایه مجمع روحانیون مبارز، و آیت‌ا... امامی کاشانی امام جمعه تهران نیز از چهره‌‌‌‌‌های مطرحی بودند که در سال جاری به دیار باقی شتافتند.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار