| کد مطلب: ۱۰۹۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

کیهان ۶۷: هاشمی از تقویت صنایع موشکی گفت

فراموشی به سبک کیهان

آرمان ملی- مطهره شفیعی : عید سال ۹۵ صفحه توئیتر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی جمله‌ای را در ارتباط با توان موشکی نیروهای مسلح به نقل از وی توئیت کرد که واکنش و تعجب بسیاری را برانگیخت: «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست، نه دنیای موشک‌ها» البته کمی بعد اصلاحیه این توئیت چنین منتشر شد که «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هایی نظیر انقلاب اسلامی است نه موشک‌های قاره‌پیما و بمب‌های هسته‌ای» البته سایت «انتخاب» به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «آنچه در اخبار به‌عنوان توئیتر آیت‌ا... هاشمی منتشر می‌شود، حساب کاربری یکی از دوستداران ایشان است و محتوای آن، هیچ ارتباطی به آیت‌ا... هاشمی ندارد.».

فراموشی به سبک کیهان

کانال سایت انتخاب در ادامه با اشاره به جمله منتسب به هاشمی رفسنجانی در ارتباط با توانمندی موشکی کشور در توئیتر وی، نوشت: «به‌نظر می‌رسد، کوتاه‌کردن ناشیانه جمله (که البته جز قواعد توئیتر است) باعث بروز برداشت‌های متفاوت شده است. جمله اصلی این است: «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هایی نظیر انقلاب اسلامی است، نه موشک‌های قاره‌پیما و بمب‌های هسته‌ای.»

تخریب برای توئیتی که نبود

ظاهرا برخی برای نیل به اهدافشان اخلاق را فراموش کرده و توجهی به تکذیب عبارت منتشر شده با نقل از آیت‌ا... هاشمی در ۷ سال پیش ندارند، مانند کیهان که در مطلبی بر «ضرورت پاسخ به گروهک‌های تروریستی در منطقه» نوشت و تیتر زد: «دنیای امروز دنیای موشک‌هاست آن هم از نوع خیبرشکن!» به گزارش کیهان، در روزگاری یکی از چهره‌های فقید سیاسی در اظهاراتی عجب گفته بود: دنیای امروز دنیای گفتمان‌هاست نه دنیای موشک‌ها! این سخن در زمان خود بسیار مورد نقد و بررسی کارشناسان مختلف قرار گرفت، اما با گذشت حدود کمتر از 10 سال از بیان این سخن، اینک به‌خوبی می‌بینیم که در دنیای امروز «گفتمان» در منطق غرب جایگاهی ندارد و فقط با زبان موشک و سلاح می‌توان با طرف غربی و استکباری سخن گفت. در مهر سالجاری هم روزنامه کیهان در ستون «کیهان و خوانندگان» در یک کامنت کوتاه به همه روسای‌جمهور بعد از انقلاب به‌جز رهبر انقلاب و ابراهیم رئیسی حمله کرد! به گزارش کیهان، آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق کشورمان که همه شهرتش را مدیون شعار نابودی اسرائیل است امروز نسبت به بزرگ‌ترین حادثه فلسطین به اغما رفته و سکوت اختیار کرده است. آقایان روحانی و خاتمی هم وضعیت مشابهی دارند. کاش آقای‌ هاشمی هم زنده بود تا با چشمانش ببیند دنیای امروز نه دنیای گفتمان‌ بلکه دنیای موشک‌هاست. خبرگزاری «فارس» هم در سال گذشته نوشته بود: «به‌نظر می‌رسد آیت‌ا... هاشمی با انتشار این توئیت معتقد بود که باید تاسیسات موشکی و دفاعی خود را تعطیل کنیم و برای حل مشکلات کشور به‌دنبال گفت‌وگو با غرب باشیم، سیاستی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به نوعی از سوی دولت پیگیری شد و در نتیجه مشخص شد در دنیایی که حاکمان ظالم برخی کشورها مانند آمریکا به عهد و توافق خود پایبند نیستند، تعطیلی قدرت دفاعی و موشکی بسیار خطرناک است.»

*نقش هاشمی در توسعه صنایع موشکی

برای پاسخ به ادعاهای تکرار مخالفان آیت‌ا... هاشمی لازم است به صفحه اول روزنامه کیهان در   فروردین سال ۶۷ بازگشت. تیتر و عکسی که برای این مطلب انتخاب شده است، با دقت نگاه کنید: «لزوم تقویت صنایع موشکی برای مقابله با توطئه دشمنان» اگرچه تاریخ آن به سختی خوانده می‌شود، اما مربوط به فروردین‌ماه 1367 است. سالی که جنگ به اوج جنایات ارتش بعث عراق در موشک باران شهرهای ایران، به‌خصوص تهران رسیده بود. حتما به یاد دارید آن توئیت کذایی را و پس‌ از آن سیل توهین‌ها و تهمت‌هایی که مثل همیشه نسبت به امین‌ترین شخصیت تاریخ معاصر ایران روا داشته بودند که انگار آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بخشی از خاک ایران عزیز را فروخته است. فرماندهی دلیر در جنگ 8 ساله که برای برقراری صلح به امام عزیز پیشنهاد داده بود که حاضر است محاکمه شود و حتی اعدام، ولی بگذارید جنگ تمام شود. واقعا کیست که نداند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به‌عنوان سردار سازندگی برای این کشور چه‌ کارهای عظیمی کرده است. کیهان مصاحبه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با خبرنگار واحد مرکزی خبر پیرامون وضعیت جدید جنگ، آینده حملات موشکی و هوایی عراق به مناطق مسکونی» را در تاریخ دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۶۷ منتشر کرده بود. هاشمی که در پاسخ به پرسش خبرنگار که: «نظرتان درباره رویکرد جدید ارتش بعث برای موشک‌باران شهرهای ایران چیست؟»، گفته بودند: «بر اساس اطلاعاتی که از داخل عراق و کشورهای حامی عراق داریم، برای ما روشن است که در معرض توطئه جدیدی هستیم که محور این توطئه و نقطه جدید آن امکانات موشکی است که به‌وفور در اختیار عراق قرار گرفته است.»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار