| کد مطلب: ۱۰۹۰۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

حرف و حدیث زن دوم!

شهردار تهران: برخی برای من زن گرفتند و طلاق هم دادند

آرمان ملی– یاسمین طالقانی: شایعه درباره مقامات و مسئولان زیاد است و این بی‌اخلاقی سال‌هاست که ادامه دارد.

شهردار تهران: برخی برای من زن گرفتند و طلاق هم دادند

شایعه‌سازان محدودیتی قائل نیستند و اصولگرا؛ اصلاح‌طلب و میانه‌رو برای آنها یک تعریف دارد، مانند شایعاتی که درباره زاکانی مطرح است. از چندی پیش شایعه شد که او دارای همسر دوم است. علیرضا زاکانی، شهردار تهران (یکشنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۲) در دویست و هشتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۳ مدیریت شهری پایتخت ضمن انتقاد از شایعه‌های مطرح‌شده درباره ازدواج مجدد خود، گفت: برخی افراد در رسانه‌ها و فضای مجازی برای من زن گرفتند و طلاق دادند، خجالت هم نمی‌کشند. دستگاه‌های امنیتی چرا جلوی آن‌ها را نمی‌گیرند؟ وی افزود: نمی‌گوییم معصوم هستیم، ولی برخی افراد می‌خواهند مدیریت شهری زمین بخورد که ما مانع آن‌ها می‌شویم. باید دست به دست هم بدهیم تا جلوی سیاه‌پراکنی‌هایی که دیگران علیه شورا و شهرداری انجام می‌دهند، بایستیم. او با پرداختن به شایعاتی مانند گم‌شدن ۱۷هزار میلیارد تومان از سوی برخی رسانه‌ها، اظهارکرد: اینگونه جفاکردن با ذهن و قلب مردم خوب نیست. ممکن است ما نیز اشتباه داشته باشیم. در این مسیر ممکن است برخی علاقه داشته باشند مدیریت شهری زمین بخورد اما ما نباید اجازه بدهیم. کلیپ‌هایی که در خصوص کتک‌خوردن برخی منتشر می‌شود مربوط به دوره ما نیست و اگر باشد، بدترین برخورد را خواهیم داشت. زاکانی با تأکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم و از این سیاه‌پراکنی‌ها عبرت بگیریم، ادامه داد: ما اگر با هم باشیم، موفق می‌شویم و اگر باهم نباشیم آسیب خواهیم خورد.

*سال 1400 هم تکذیب شد

 در سال 1400 شایعاتی درباره زاکانی مطرح شد که به‌نظر می‌رسد نوعی تخریب انتخاباتی بود. علی غفاریان، مدیرمسئول صراط‌نیوز در توئیتی کنایه‌آمیز پیرامون جدایی همسر اول یکی از مدیران شهر تهران نوشت: «همسر اول یکی از عالی‌ترین مدیران اجرایی شهر تهران به‌تازگی از وی طلاق گرفته است. علت جدایی خانم «م- پ» وجود خانم «ف- ح» به‌عنوان همسر دوم این مدیر منتخب اصولگرایان است. آقای دکتر این روز‌ها مشغول سخنرانی در همایش‌های متعدد انتخاباتی است.»  عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد هم نوشت: «سال‌ها به نجفی، شهردار اسبق تهران درباره ازدواج دوم و زندگی شخصیش طعنه زدند و تاختند، اما امروز عینا از همان غائله همسر دوم که به نجفی هجمه کردند، گزیده شدند. زاکانی در آن سال ادعای این فعال رسانه‌ای اصولگرا را تکذیب کرد و  گفت: «دختر من بدون رانت و بورس رفت سوئیس و درسی که باید ۲ ساله می‌خواند را یکساله طی کرد و فرزندش در آستانه اتمام تحصیل به دنیا آمد نوه‌ام الان شناسنامه آنجا را دارد و به کشور برگشت. دو روز قبل گفتم که دو آپارتمان ۹۵ متری دارم و همسرم هم یک آپارتمان ۷۵ متری در پردیسان دارد که بعدا دختر و دامادم آنجا ساکن خواهند شد. بعد حاشیه درست کردند که 2 همسر یکی در تهران و یکی در قم دارم؛ شرم نمی‌کنند؟ من چه خاری در گلوی آنها هستم؟ وقتی روی کار بیایم آنها را راحت نمی‌گذارم هر چه خوردند بردند از گلویشان بیرون می‌کشم. دانشگاه دختر من پولی نبود و از ۱۴ نفر، دختر من بین ۸ نفر موفق شده بود. من یک ریال خرج دخترم نکردم و دخترم و همسرش آنجا کار می‌کردند و خرج خودشان را می‌دادند.» پس از آن هم روزنامه جوان به شایعات مطرح شده درباره ازدواج دوم یکی از مسئولان اصولگرا نوشت: «حضرات اصلاح‌طلب در برابر قتل فجیع یک زن (همسر شهردار اسبق) سکوت می‌کنند و صدایشان در نمی‌آید، اما برای عملی حلال و مباح پیراهن چاک می‌دهند.» این روزنامه نوشت: «بیاییم فرض کنیم – فرض محال که محال نیست– آن اتفاق افتاده و شخص مزبور همسر دومی اختیار کرده است. اساسا آیا همسر دوم یا موقت اختیارکردن جزو محرمات شرعی و ممنوعیت‌های اجتماعی است که موجب محرومیت‌های شغلی و مدیریتی شود؟ در هیچ‌کدام از آیات قرآن و احادیث شریف و احکام رساله‌های مراجع معظم تقلید همسر دوم دائمی یا موقت اختیارکردن حرام اعلام نشده است.»

*معرفی همسر زاکانی

گفتنی است زاکانی سال 95  در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، از دوران خواستگاری چه خاطره‌ای دارید، گفت: «بنده در دوران دفاع مقدس تصمیم به ازدواج با همسر یک شهید که یک فرزند داشت گرفتم». زاکانی با بیان اینکه، با خانم شهید که صحبت شده بود یک نکته را بیان کرد که من دیگر تحمل شهید شدن همسرم را ندارم.  وی با بیان اینکه، 50 مثقال نقره مهر تعیین کردم، اظهار داشت: بنده به ایشان اعلام کردم که هر وقت کار اجتماعی پیش بیاید که به مردم و انقلاب مرتبط شود از من توقع نداشته باشید که شما را مقدم بر مردم و اسلام بدانم. وی با بیان اینکه، اکنون سه داماد دارم، ادامه داد: دختر اولم در دبیرستان ازدواج کرد اما 2 دختر دیگرم بعد از کنکور ازدواج کردند. لذا اعتقاد دارم که باید مدل ازدواج آسان را به معنای واقعی دنبال کرد. این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، داماد اولم برادر شهید است، خاطرنشان کرد: داماد دوم فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف و داماد سوم در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عمران در دانشگاه تربیت مدرس است، بنابراین هیچیک از فرزندانم ازدواج سیاسی نکردند.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار