| کد مطلب: ۱۰۸۸۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

از ترور در لبنان تا عملیات تروریستی در کرمان

پازل ها هشدار می دهند

آرمان ملی– حمید شجاعی: نگاهی به اتفاقات چند روز اخیر در کشورمان و برخی کشورهای همسایه نشان از یک حرکت هماهنگ از سوی صهیونیست‌ها و تروریست‌ها در جهت ایجاد فضای وحشت و ناامنی در منطقه دارد.

پازل ها هشدار می دهند

چه اینکه اگر تمامی اتفاقات اخیر را در کنارهم قرار دهیم می‌توان یک نقطه اشتراک میان آنها دید که تروریست‌ها و صهیونیست‌ها به‌طور مشخص جبهه مقاومت را هدف حملات خود قرار داده‌اند و در این راستا نیز از هیچگونه عمل وحشیانه و ددمنشانه‌ای نیز رویگردان نیستند. این در حالی است که پیش از این بسیاری از تحلیلگران بر این نکته تاکید کرده بودند که تبعات جنگ غزه در خود غزه نخواهد ماند و به سایر کشورهای حامی جبهه مقاومت نیز کشیده خواهد شد. در این راستا نخستین اتفاقی که رخ داد و رسانه‌های خبری را در نوعی شوک فرو برد ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در ضاحیه واقع در جنوب بیروت بود. تروری که به گفته رسانه‌ها با سه موشک پهپادهای اسرائیلی ساختمان حماس در بیروت مورد هدف قراگرفت و در این حمله به‌جز معاون اسماعیل هنیه 2 تن دیگر از رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام نیز به شهادت رسیدند. اتفاقی که جدای از واکنش‌‌های حماس، مقامات لبنان، ایران و کشورهای منطقه حتی نهادهای بین‌المللی نیز نسبت به آن واکنش داشتند و از این رویه ابراز نگرانی کردند. چنانکه بسیاری از رسانه‌های جهان ترور العاروری را حرکتی منجر به تشدید نزاع در «خاورمیانه» توصیف کردند. اما نکته مهم ابعاد این مساله بود که به قرائت تحلیلگران این اتفاق باعث شد تا معادلات جنگ غزه تغییر کند که در قدم اول شاهد توقف مذاکرات برای تبادل اسرا بودیم. اتفاقی که پایان ماجرا نبود و در روزهای بعد نیز شاهد ادامه حملات و ترورها از سوی صهیونیست‌ها و تروریست‌ها بودیم.

* از کرمان تا بغداد

عصر چهارشنبه دی‌ماه بود که در جریان برگزاری مراسم چهارمین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی که با حضور خیل عظیمی از مردم کرمان همراه بود انفجاری مهیب در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد و طی آن 85 نفر از هموطنان اعم از مرد، زن و کودک به شهادت رسیدند.  اتفاقی جانسوز که ابتدا نوک پیکان همه تحلیل‌ها را به سمت اسرائیل و حملات تروریستی آنها برد، اما یک روز بعد در روز پنج‌شنبه گروهک تروریستی داعش طی بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار ددمنشانه و این حادثه تلخ را برعهده گرفت. اتفاقی که باعث شد نه تنها در ایران بلکه همه کشورها به‌جز آمریکا آن را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با ترویست‌ها شوند. هر چند که مقامات کشورمان نیز به‌طور جداگانه از انتقام سخت از تروریست‌ها ‌گفتند. اقدامی که به نوعی خواسته همه مردم ایران از نیروهای مسلح و دولت است که درسی فراموش نشدنی به دشمنان تروریست این مرز و بوم بدهند. اما نکته اینجاست که درست روز پنجشنبه که همه در عزای حادثه تروریستی کرمان بودند یک حمله تروریستی دیگر این بار در عراق انجام شد و جنبش نجباء اعلام کرد که یک مقر سازمان حشدالشعبی در مجتمع ساختمان وزارت کشور عراق مورد هدف حمله هوایی قرار گرفت که منجر به ترور و شهادت حاج مشتاق السعیدی فرمانده جنبش النجباء، دستیار وی و همچنین 6 نفر دیگر در بغداد شد. نکته اینکه مشتاق السعیدی (ابو تقوی) از چهره‌های نزدیک به شهید ابومهدی المهندس، رئیس جبهه مردمی حشد الشعبی و مهم‌ترین فرد پس از وی در این جبهه بوده که گویا بسیار هدفمند و با نقشه قبلی به دست پهپادهای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ترور شده است. چه اینکه پیش از این وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که ابوتقوی السعیدی، فرمانده تیپ 12 الحشد الشعبی در برنامه‌ریزی و انجام حمله علیه آمریکایی‌ها نقش داشته است. یک مقام آمریکایی نیز در مصاحبه با رویترز اعتراف کرده که ارتش این کشور یکی از فرماندهان حشدالشعبی را در بغداد هدف قرار داده است. همین مساله نیز موید ترور وی از سوی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست. از سوی دیگر بامداد پنجشنبه نیز جنبش مقاومت اسلامی لبنان از شهادت 4 نفر از رزمندگان خود  در حمله صهیونیست‌ها به ساختمانی در شهرک «الناقوره»، خبر داد. «ابراهیم عفیف فحص»، «حسین هادی یزبک»، «هادی علی‌رضا» و «حسین علی محمد غزاله» افرادی بودند که در راه بیت‌المقدس به شهادت رسیدند. لازم به ذکر است حسین هادی یزبک از فرماندهان ارشد حزب‌ا... بوده که در این حمله به شهادت رسیده است.

* چهارمین سفر به منطقه

اینکه خاورمیانه به جهت تحولات مختلف و منابع‌اش به‌عنوان منطقه مهمی از جهان همواره در نظر  و دیدگان کشورهای مختلف باشد امری طبیعی است، اما اینکه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی 4 ماه 4 بار به منطقه سفر کند مقداری تعجب‌آور و قابل تامل است. آن هم در شرایطی که اتفاقات مختلفی از جنگ غزه تا حملات تروریستی در ایران، لبنان و عراق رخ داده است. جالب اینکه پیش از این متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که بلینکن در این سفر به  ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، رژیم اسرائیل، کرانه باختری و مصر خواهد رفت تا در این کشورها با همتایان خارجی خود و سایر مقامات دیدار کند. این در حالی است که روز گذشته و پیش از عزیمت وی به خاورمیانه حامیان مردم فلسطین و مخالفان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در آمریکا با حضور در نزدیکی منزل «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت‌های تمام قد دولت بایدن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی‌که شعار می‌دادند «شرم بر تو باد» به ماشین او رنگ سرخ پرتاب کردند. اینکه بلینکن در میانه تحولات مختلف باز هم در پی منافع آمریکا به منطقه آمده نشان می‌دهد شعار صلح آمریکایی‌ها در منطقه فقط در لفظ است و در عمل هر آنچه منافع‌شان باشد که اغلب هم منافع‌شان در جنگ و تنش در منطقه است عمل می‌کنند.

*در نهایت....

اگر اتفاقات اخیر رخ داده در لبنان، ایران، عراق  و همچنین سفر وزیر خارجه آمریکا را مانند تکه‌های یک پازل در کنار هم قرار دهیم به ارتباط معنادار آنها پی‌خواهیم برد. اینکه صهیونیست‌ها و تروریست‌ها که از اتفاق هر دو زخم خورده از جبهه مقاومت هستند به‌طور هماهنگ و مشخص در پی زدن جبهه مقاومت و چهره‌های اصلی این جبهه هستند. چه اینکه پیش از این نیز در 13 دیماه 98 در یک حمله تروریستی فرمانده جبهه مقاومت در منطقه و سپاه قدس ایران سردار حاج قاسم سلیمانی و فرمانده جبهه مردمی مقاومت عراق موسوم به حشد الشعبی ابومهدی المهندس را ترور کرده و به شهادت رساندند. اتفاقا نقطه تلاقی صهیونیست‌ها و تروریست‌های داعش جایی مشخص می شود که تمام مواضع صهیونیست‌های اسرائیل از بیانیه داعش بیرون می‌آید و به قول معروف دم خروس بیرون زده است. اسرائیل به‌طور مشخص به ترور افراد می‌پردازد و داعش نیز عملیات تروریستی انجام داده و مردم را به شهادت می‌رساند. نقشه‌ای کاملا حساب شده برای به تله‌انداختن ایران در جهت ورود مستقیم به معرکه؛ اما ایران نشان داده که بر نقشه دشمنان واقف است و در بازی آنها قرار نخواهد گرفت.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار