| کد مطلب: ۱۰۸۸۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

اعلام انزجار مردم ایران از طراحان حادثه تروریستی کرمان

شهدا در کنار حاج قاسم آرام گرفتند

آرمان ملی: مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی کرمان در مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان با حضور رئیس‌جمهور، فرمانده کل سپاه پاسداران، خانواده شهدا و خانواده سردار شهید سلیمانی برگزار شد.

شهدا در کنار حاج قاسم آرام گرفتند

پیکر مطهر شهدا ابتدا به مصلای امام علی(ع) منتقل شد و پس از مداحی و عزاداری و اقامه نماز برای خاکسپاری به محل گلزار شهدای کرمان (در جوار مرقد سردار حاج قاسم سلیمانی) منتقل و تحویل خانواده‌هایشان شدند. پیکر شهدای شهرستانی نیز برای تشییع به زادگاهشان منتقل شده است. همچنین رئیس‌جمهور نیز که بامداد جمعه به کرمان رفته بود برای شرکت در مراسم تشییع شهدا در مصلای امام علی(ع) کرمان حاضر شد و با طرح این سوال که چرا کینه دشمنان نسبت به عکس، نام، تصویر، راه، مزار و زائر سردار سلیمانی وجود دارد؟ گفت: چون او کار بزرگی انجام داده است. در همین راستا خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نیز برای مراسم تشییع به مصلای کرمان آمدند. خانواده شهدای کرمان پس از انتقال پیکر شهدایشان به مصلای امام علی(ع) کرمان، بر سر تابوت این شهدا حاضر شده و با اهدای گل با آنها وداع کردند. مردم و خانواده شهدا با حضور در مصلای امام علی(ع) کرمان و در جوار تابوت پیکر ۴۴ شهید عملیات تروریستی کرمان به سینه زنی پرداختند و با این شهدا وداع کردند. بعد از سخنرانی سردار سلامی و رئیس‌جمهور در مراسم تشییع شهدای کرمان در مصلای امام علی، بر پیکر شهدای عملیات تروریستی کرمان نماز خوانده شد. و سپس پیکرهای مطهر شهدای کرمان پس از عزاداری و اقامه نماز و وداع از سوی خانواده‌هایشان برای تدفین به گلزار شهدای کرمان منتقل شدند. در همین راستا سردار غیب‌پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) با حضور در مراسم تشییع شهدای کرمان با بیان اینکه هیچ کجای دنیا کشتن زن و بچه و مردم غیرمسلح ارزشی ندارد، گفت: داعش در قد و قواره‌ای نیست که به آنها پیام بدهیم.

* انتقام ‌همه شهیدان گرفته خواهد شد

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران در آیین اجتماع مردمی، گرامیداشت و وداع با پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که در مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، با بیان اینکه ما شکوه صبر، عظمت، نجابت، بزرگی، وسعت ایمان و امواج بلند مهربانی، وفاداری و فداکاری را در سیمای مردم کرمان به خوبی دیده‌ایم، گفت: کرمان نه فقط دیار شهیدان که دیار شهادت و مشهد شهیدان ماست. سردار سرلشکر حسین سلامی با اشاره به اینکه در سالگرد بدرقه آسمانی آن فرمانده بزرگ شاهد عروج 85 نفر دیگر از کاروان شهیدان به عرش اعلی هستیم، ادامه داد: این شهیدان نزد پروردگار روزی می‌خورند و این بشارت قرآن است. وی با بیان اینکه همه ملت ایران در این روزها در حزن و اندوه است و یک ملت از جای بر می‌خیزد تا اسلام و درخشش طلوع منور خورشید دین را در گستره جهان ببیند، افزود: انتقام ‌همه شهیدان گرفته خواهد شد. سرلشکر سلامی با بیان اینکه هر کجا باشید شما را پیدا خواهیم کرد و قرآن فرموده است «با ناپدید شدن نمی‌توانید از عذاب الهی دور شوید»، افزود: بدانید اگر هزار سال هم عمر کنید، شما را خواهیم یافت؛ ملت ایران بدانند ما در یک نبرد بزرگ هستیم، می‌ایستیم و آنها را هر روز شکست خواهیم داد و حتی اجازه ذره‌ای سیطره دشمن را نخواهیم داد و به فضل الهی فاتح قله‌های جدید خواهیم بود.

*برخی از عوامل درگیر با انفجارهای تروریستی کرمان دستگیر شدند

همچنین وزیر کشور خبر داد: برخی از عواملی که در انفجارهای کرمان نقش داشتند، دستگیر شدند. احمد وحیدی درباره پیگیری‌های انجام شده برای برخورد با عوامل انفجارهای تروریستی کرمان اظهار کرد: با توانمندی سرویس‌های اطلاعاتی کشور، سرنخ‌های بسیار خوبی پیدا شد و برخی از کسانی که در این حادثه تروریستی نقش داشتند، دستگیر شدند که اطلاعات کامل توسط دستگاه‌های اطلاعاتی اعلام می‌شود. وی با بیان اینکه الان کار در کنترل دستگاه‌های اطلاعاتی است، افزود: با جریان‌های تروریستی مورد حمایت رژیم‌های تروریست‌پرور با سرعت مقابله می‌شود.

* از تهران تا کل ایران

در پی حادثه تروریستی چند روز گذشته در کرمان و شهادت نزدیک به ۹۰ نفر از هموطنان شرکت کننده در مراسم چهارمین سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی، اسطوره مقاومت و سردار دلها، مردم سراسر کشور روز گذشته همزمان با تشییع و خاکسپاری شهدا در کرمان بعد از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی با سر دادن شعارهایی در محکومیت این جنایت، خشم و انزجار خود را از طراحان و عاملان این جنایت اعلام کردند. در این مراسم مردم شهر تهران همراه با مردم سایر شهرهای ایران اسلامی با مشت‌های گره کرده، شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر دادند. همچنین مردم با شعار لبیک یا حسین یاد شهدای این حادثه تروریستی را گرامی داشتند. همچنین پیکر شهیده فائزه رحیمی از شهیدان گرانقدر حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان پس از نماز جمعه تهران با حضور پرشور نمازگزاران تشییع شد. پس از اقامه نماز جمعه تهران، آیت‌ا... سیداحمد خاتمی با حضور در کنار پیکر شهیده فائزه رحیمی و قرائت فاتحه، «نماز» آیین تشییع این مرحومه را اقامه کرد.

*قطعنامه پایانی

 در محکومیت جنایت تروریستی در کرمان از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صادر شد. که در بخشی از متن قطعنامه آمده است: اقدام پست و رذیلانه به شهادت رساندن جمعی از هموطنان عزیزمان در زاد روز بانوی ملک و ملکوت و حلقه وصل رسالت و امامت و در سالروز شهادت سردار آسمانی و اسطوره ماندگار مقاومت و ایثار حاج قاسم سلیمانی که مزارش میعادگاه عاشقان و میقات دلدادگان است؛ دل‌های امت اسلام و مردم انقلابی ایران و خصوصا مردم شهیدپرور کرمان را درسوگ و ماتم فرو برد. بی‌تردید شهدای این اقدام تروریستی که از وادی کریمان به حلقه ملکوتی رسیدند همراه با سردار دلها در حلقه مستانه ملکوتیان عندربهم یرزقون‌اند؛ اما این حرکت شرارت‌بار، که پشت صحنه آن سیاست‌های خصمانه‌ آمریکای جنایتکار و رژیم منفور و خونخوار صهیونیستی و تفاله‌های کوردل و خوار و زبون تکفیری و زخم خوردگان از قدرت جبهه مقاومت بوده و نتیجه ضعف و ناکامی آنان در برابر شجاعت و دلاوری‌های بزرگمردانی چون شهید سید رضی موسوی(رحمه ا...) است باید تاوان سنگین و بازدارنده‌ای را پرداخت نمایند. لذا ما با بانگ رسا و دشمن‌شکنِ «ا... اکبر- خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌داریم: ما ملت بزرگ ایران اسلامی از رهبران و فرماندهان جبهه قدرتمند مقاومت و نیروهای آزادیخواه در سراسر جهان می‌خواهیم تمامی مراکز منسوب به این رژیم خونخوار را آماج حملات خود قرار داده و شریان‌های اقتصادی و حیاتی این هیولای خونخوار را قطع نمایند.

اطلاعیه وزارت اطلاعات پیرامون حادثه تروریستی کرمان

ملیت یکی از تروریست‌ها مشخص شد

روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه شماره یک، برخی جزئیات در خصوص حادثه تروریستی کرمان را منتشر کرد که به شرح زیر است: با تأسف و اندوهی عمیق از فاجعه‌ تروریستی اخیر که در سالگرد شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی (ره) اتفاق افتاد و با عرض تسلیت شهادت مظلومانه‌ی جمعی از هم‌وطنان به‌خون خفته، به ملت سرافراز ایران، به مردم «سلیمانی پرور» کرمان و بویژه به خانواده‌های عزیز داغ دیده، و با مسئلت خاضعانه از درگاه احدیت برای شفای عاجل و کامل آسیب دیدگان، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند: در زمان کوتاهی پس از وقوع آن حادثه‌ جانسوز، سربازان گمنام امام زمان (عج) اولین ردهای عوامل تروریست داعشی را کشف و به منظور شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده‌ تروریست‌ها و نیز جنایتکاران احتمالی دیگر، با همکاری کلیه‌ واحدهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کشور، اقدامات گسترده‌ اطلاعاتی، فنی و امنیتی سراسری را به اجرا گذاشتند. از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است. با شناسایی عوامل انتقال تروریست‌ها به داخل کشور، اولین عملیات دستگیری عوامل مذکور در غروب روز حادثه انجام شد. در بامداد روز بعد (پنج‌شنبه ۱۴ دی ماه) اقامتگاه مورد استفاده‌ دو تروریست معدوم در حومه‌ شهر کرمان شناسایی و نیز ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ اقامتگاه مذکور، شناسایی و بازداشت شدند. در ادامه‌ عملیات، ۹ نفر از شبکه‌ پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت. عدم صدور بیانیه تا این لحظه، به دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل اقامت تروریست‌ها بود که می‌توانست بیانگر احتمال وجود و مراجعه‌ عوامل دیگر برای انتقال مواد انفجاری و به‌کارگیری در سایر اماکن باشد. بخشی از تجهیزات مکشوفه عبارت‌اند از: ۲ جلیقه انفجاری، ۲ دستگاه ریموت کنترل از راه دور، ۲ چاشنی انفجاری، چند هزار ساچمه‌ مورد استفاده در جلیقه‌های انفجاری، سیم کشی‌های آماده شده برای جلیقه‌ها و مقادیری مواد اولیه‌ی انفجاری.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار