| کد مطلب: ۱۰۷۹۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد

تصادف با بهزاد نبوی تا استخدام بی‌ضابطه

نقش فرزندان در ردصلاحیت نمایندگان!

آرمان ملی– مطهره شفیعی: نمایندگان مجلس همواره در تیررس نگاه و توجه مردم هستند و کوچک‌ترین حرکت آنها در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی رصد می‌شود، بنابراین سعی دارند به مراقبت از رفتار و گفتار خود بپردازند البته نمایندگان تنها نباید به اقدامات خود توجه کنند چرا که خانواده آنها هم از اهمیت زیادی برخوردار است و رفتارهای آنها زیر ذره‌بین افکارعمومی است.

نقش فرزندان در ردصلاحیت نمایندگان!

چه بسا نماینده‌ای که به رفتار خوب و پاکدستی شهره بود اما یک تخلف از سوی فرزندش او را از عرش به فرش رساند. برخی اوقات هم فرزندان نمایندگان بهانه سیاسی برای فشار به پدرانشان می‌شوند مانند آن زمان که حضور فرزند علی لاریجانی در خارج کشور دلیل ردصلاحیتش عنوان شد. برخی اوقات هم فرزندان نمایندگان تخلفاتی دارند که به‌دلیل سعه‌صدر طرف مقابل بخشیده و غیررسانه‌ای می‌شود مانند تصادف فرزند  یکی از بستگان نماینده مجلس با بهزاد نبوی که فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح‌طلب آن را روایت کرده است. فاطمه راکعی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به قامت خمیده بهزاد نبوی نوشت: «آخرین باری که دیدمش، در منزل‌شان بود، بعد از آزادی در سال 1393 همان‌طور فعال و پرتحرک و شوخ‌طبع و راست قامت در جمع یارانی که چون نگین انگشتری با قامتی که خمیدگی‌اش آزارم می‌داد. یکی، دو بار جدی و شوخی پرسیدم آقای مهندس با خودتان چه کرده‌‌اید؟! به شوخی از آن گذشت تا روزی که در جلسه‌ای در منزل‌شان از همسرشان ماجرا را پرسیدم. معلوم شد روزی که برای خرید با پای پیاده از منزل بیرون رفته اتومبیلی به ایشان زده و همان تصادف بوده و قامتی که دیگر به ظاهر راست نشد! پرسیدم با خاطی چه کردید؟ گفتند هیچ! قصدی که نبود، پرسیدم چه کسی بود؟ گفتند فامیل یکی از نمایندگان مجلس بود! گفتم از همفکران خودمان؟ گفتند نه از اصولگرایان بود؟ گفتم چرا رهایش کردید؟ گفتند مهندس را که می‌شناسید.... بله خوب می‌شناختمش: انسان پاک باخته‌ای بود که هیچ چیز را برای خودش نمی‌خواست، حتی خودش را و مهر و گذشتش از طیف دوستان و همفکرانش فراتر می‌رفت.» به‌طور حتم اقدامات فرزندان در بررسی صلاحیت کاندیداهای نمایندگی مجلس دوازدهم موثر است. در این گزارش به حواشی اطراف فرزندان نمایندگان مجلس پرداخته شده است.

 

*ورود ممنوع به حضور فرزند نماینده در فوتبال

 

برخی فرزندان نمایندگان در حوزه‌های مختلف حاشیه‌آفرین هستند؛ حتی حوزه ورزشی. دیروز صمد مرفاوی، فوتبالیست قدیمی کشورمان گفت: «من پسر نماینده مجلس و خیلی دیگر از آقایان را رد کردم.» از او سوال شد ماجرا چه بود؟ و مرفاوی توضیح داد: «تست داد و بعد از یک ربع ردش کردم.» او در پاسخ به اینکه بعد به شما فشار نیاوردند؟ افزود: «نه فقط آقای فتح‌ا...‌زاده ناراحت شد و گفت که ردش می‌کردی اما نه بعد از یک ربع، لااقل ۲ روز می‌گذاشتی باشد. من بچه کارگر بودم نمی‌شد که یکی را به‌خاطر اینکه پول ندارد خط بزنم و کسی‌که پول دارد را جایگزینش کنم.»

 

*همکاری فرزند آقای نماینده با منافقین!

شاید حاشیه‌سازترین فرزند نماینده مجلس یازدهم، پسر مصطفی میرسلیم باشد. تیرماه سال گذشته این نماینده تهران درخصوص ماجرای بازداشت پسرش به اتهام همکاری با منافقین اظهار داشت: مهدى را ظاهرا پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدیدنظر و قطعى شدن حکم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد. وی افزود:  هنگام دستگیرى او، با اطلاعاتى که مأموران امنیتى به من دادند متوجه مسائلى که او را گرفتار کرده بود شدم و فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از این وضعیت نجات دهم. میرسلیم تاکید کرد: بنده برای جلوگیری از هرگونه شائبه و شبهه، در هیچیک از مراحل بازداشت و بازجویى و محاکمه و تجدیدنظر دخالتی نکردم.

 

*ربوده شدن فرزند نماینده مجلس

 

پسر اقبال شاکری در سوریه به‌عنوان پیمانکار پروژه‌های عمرانی حضور داشت و در مناطقی شمال سوریه که کردهای سوریه حضور دارند مشغول فعالیت بود، توسط آنان ربوده شد. دی 1400 فرارو نوشت: «گفته می‌شود با رایزنی نیروی قدس سپاه و در یک اقدام مبادله، فرزند اقبال شاکری از چنگان کردهای سوریه که با آمریکایی ها رابطه بسیار نزدیکی دارند خارج شده است.»

 

*همراهی و کری‌خوانی پسران

 

همراهی فرزندان با پدران در اموری که به آنها ارتباطی ندارد هم حاشیه‌ساز است، مانند 7 آذر که عزت‌ا... اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس با فرزند خود سجاد تالارپشتی از شرکت فولاد مهر سهند تبریز بازدید کرد. برخی سایت‌ها نوشتند: «همراهی پسر با پدر در نوع خود جالب است و با توجه به روزهای مانده به انتخابات مجلس قابل توجه است.» یا در تیرماه سالجاری که رجب رحمانی، نماینده تاکستان و محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین برای بازدید از یک طرح با  کلی ماشین به تاکستان رفتند. در حالی‌که این اقدام مورد انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفته، فرزند این نماینده مجلس در یک استوری نوشت: «نگاه کنید پدر من در این صف خودروها جلوتر است.» پسر این نماینده نوشت: «استاندار یا هر چی که می‌خوای باشی، باش اما تو منطقه تاکستان با کل لشکرت باید پشت‌سر مهندس رجب حرکت کنی!»

 

*استخدام بی‌ضابطه فرزند برخی نمایندگان

 

استخدام بی‌ضابطه هم موضوعی است که بعضا درباره فرزندان مسئولان مطرح می‌شود. مهر 1400 بود که فارس نوشت: «خبر جذب نفیسه سنگدوینی دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت در فضای مجازی منتشر شد که شائبه‌های زیادی را ایجاد کرده است. طبق اسناد منتشر شده درباره جذب «نفیسه سنگدوینی»، فرزند رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت، فرزند این نماینده مجلس با مدرک کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات IT از دانشگاه آزاد ساری و با معدل 14.67 در سمت مسئول دبیرخانه و اسناد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت جذب شده است.» البته پس از رسانه‌ای شدن  این موضوع بود که جواد اوجی وزیر نفت دستور لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی را صادر کرد. علاوه بر این محمدهادی زاهدی، فرزند محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم سابق و عضو فعلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در وزارت علوم پست گرفت.

 

 

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار