| کد مطلب: ۱۰۷۳۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

درخواست نماینگان از منادی

زود استعفا بده!

این روزها یک نماینده بیش از سایرین در معرض نقد است که دلیلش رفتاری بود که در دیدار با معلمان داشت.

زود استعفا بده!

در فیلم منتشر شده از منادی، وی به‌جای گوش دادن به توضیحات و درددل‌های معلمانی که از استان‌های دیگر به دفتر وی آمدند، با رفتار‌هایی که در ‌شأن یک نماینده، به‌ویژه رئیس کمیسیون نیست با این افراد برخورد می‌کند. در این فیلم، فردی به نمایندگی از معلمانی که از استان خوزستان آمده بودند، مشکلات صنفی خود را به رئیس کمیسیون آموزش منتقل می‌کند اما آقای منادی رفتارهای عجیبی همچون بادزدن خود با چند ورقه کاغذ، بازی دادن صندلی و حتی مشغول شدن به خوردن تنقلات از خود بروز می‌دهد. روزنامه دولت از شورای نگهبان خواسته «این نماینده را در دور بعد رد صلاحیت کند.» و رفتار او را این گونه شرح داده: دست در دهان و تمیزکردن دندان، خوردن تنقلات، بادزدن خود، لم‌دادن و بی‌توجهی به مخاطب.... گفتنی است بعد از انتشار فیلمی از رفتار زشت علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز در مجلس با معلمان؛  روز گذشته هم عکسی از طرز نشستن عجیب او در صحن مجلس منتشر شده است. ظاهرا حواشی علیرضا منادی و معلمان را سر پایانی نیست. تصاویر تازه‌ای از مقابل دفتر علیرضا منادی نماینده مجلس منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از معلمان برای دیدار با این نماینده شب را در خیابان و مقابل دفتر او سپری کرده‌اند!

*نمایندگان چه گفتند؟

 دیروزعلی خضریان، نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس پیرامون کلیپ منتشر شده از یکی از نمایندگان مجلس در فضای مجازی که در مواجهه با فرهنگیان پربازدید شده است، خاطرنشان کرد: ما مفتخر به نمایندگی و رسیدگی به مشکلات، دغدغه‌ها، حوائج مردمی هستیم که در کلام و احادیث نقل شده از ائمه معصومین علیهم‌السلام از حاجات مردم به‌عنوان نعمت الهی یاد شده است. لذا می‌بایست مراقبت کرد با اقشار مختلف مردم خصوصا مردمانی که بعضا از راه دور خود را به دفاتر نمایندگان رسانده‌اند، با نگاه نعمات الهی نگاه کرد و خدای ناکرده حتی در صورت عدم امکان رفع مشکل ایشان، رفتارهای زننده و دور از شأن یک نماینده مجلس از خود نشان ندهیم. سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه این دست از رفتارها به کلیت مجلس شورای اسلامی تعمیم می‌شود، ابتدا بنده به‌عنوان یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همه فرهنگیان محترم و همچنین عموم مردم عزیز ایران اسلامی عذرخواهی می‌کنم و انتظار می‌رود هر نماینده‌ای از جمله آقای منادی که چنین رفتارهایی از ایشان سرزده نیز به صراحت از اشتباهی که کردند، به شکل رسمی عذرخواهی کنند که به فرموده امیرالمؤمنین(ع) عذرخواهی نشانه خردمندی انسان است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم با اشاره به رفتار عجیب علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس  در جلسه دیدار با جمعی از معلمان، اظهار داشت: رفتار آقای منادی بیشتر شبیه به روحیه و منش کارگزاران است و این طور رفتارها از جریانی مثل جریان کارگزاران خیلی بعید نیست. حسین رجایی گفت: متاسفانه جریان کارگزاران همیشه یک نگاه ارباب رعیتی و نگاه بالا به پایین داشتند؛ از این‌رو انتساب و ارتباط ایشان با این جریان بعید نیست که نشأت گرفته از این نوع نگاه‌ها و گفتمان باشد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: کار آقای منادی یک کار اشتباهی بوده و ما به نوبه خودمان به‌عنوان نماینده‌ مجلس، به‌خاطر رفتار ایشان، از همه‌ عزیزانی که در آن جلسه بودند و همه‌ نیروهای خرید خدمات و نیروهای قراردادی آموزش و پرورش عذرخواهی می‌کنیم. رجایی با بیان اینکه رفتار آقای منادی به کل مجلس تعمیم داده نمی‌شود، تصریح کرد: به هر حال ممکن است در یک جمع 200 یا 300 نفره‌ای استثنائاتی وجود داشته باشد. رفتار ایشان مورد تایید مجلس و نماینده‌های مجلس یازدهم نیست ما خودمان از این رفتار اعلام بیزاری می‌کنیم. وی تصریح کرد: خود ما شاهد هستیم که بسیاری از نماینده‌ها در بین مردم چقدر متواضعانه رفتار می‌کنند و می‌کردند و تاکنون شاهد چنین حرکتی از مسئولان و نمایندگان مجلس نبودیم. رجایی گفت: امیدواریم آقای منادی هر چه سریع‌تر عذرخواهی کنند.

*واکنش مشاور احمدی‌نژاد

عبدالرضا داوری، مشاور اسبق محمود احمدی‌نژاد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در سال ۱۳۰۷، استاد محمدتقی بهار(ملک‌الشعرا) رئیس کمیته فرهنگ و تعلیمات مجلس شورای اسلامی بود. پس از ۹۵ سال، کرسی ریاست استاد بهار در کمیته فرهنگ و تعلیمات مجلس، به علیرضا منادی سفیدان، عضو حزب اعتدال و توسعه رسیده است. اگر این پیشرفت نیست، پس چیست؟

*واکنش آموزش و پرورش به رفتار منادی

مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگویی کوتاه با «تسنیم» در اهواز، درباره اینکه مشکلات این فرهنگیان که تقاضای حل آن توسط رئیس کمیسیون آموزش مجلس را داشتند، چه بوده است، بیان داشت: این افراد معلم نیستند؛ نهضتی‌هایی هستند که آزمون داده‌اند ولی قبول نشده‌اند. وی با بیان اینکه ملاک به‌کارگیری نیرو در آموزش و پرورش، آزمون است، گفت: آنها می‌گویند ما چون در نهضت بوده‌ایم باید استخدام بشویم ولی مبنای آموزش و پرورش، آزمون است. حمیدی‌نژاد ادامه داد: فردی که در ویدئوی منتشرشده صحبت می‌کند آزمون داده ولی قبول نشده است. ما بیشترین کمک را هم به آنها کردیم ولی در آزمون قبول نشدند. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان جدای از مشکلات این افراد، درباره اینکه چه نظری درباره رفتار آقای منادی با این افراد فارغ از درخواستشان دارید، صرفا به این جمله اکتفا کرد که «من چه باید بگویم؟»

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : یاسمین طلقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار