نماینده تهران: واردات کالاهای مشابه ساخت داخل باعث شرمندگی است
تداوم بگومگوهای «میرسلیم» و شهرداری
مصطفی میرسلیم عضو ارشد موتلفه و نماینده مجلس تمایل زیادی به اظهارنظر درباره اتومبیلهای وارداتی و داخلی داشت و هنوز هم این علاقه را دارد.

مانند دیروز که به گفتههای شهرداری درباره اینکه عقد قرارداد با چین امکان انتقال دانش فنی ضمن رفع نیاز مبرم مردم در بخش حمل و نقل عمومی حاصل شده و آن را افتخار قلمداد کردهاند، واکنش نشان داد. وی گفت: این افراد اغلب ناآگاهانه چنان ادعاهایی میکنند. وقتی مثلا دانش فنی ساخت بومی با بهترین کیفیت برای لکوموتیو قطار و واگن مترو در کشور وجود دارد و همین الان تولید میشود واردکردن چنان محصولاتی نه افتخار است و نه مایه مباهات، بلکه باعث شرمندگی است و ضمنا موجب دلسردی سازندگان داخلی میشود. وی در توضیح این مطلب افزود: نکته بدتر این است که برخی از همین افراد برای توجیه عملکرد خود حاضر میشوند تولید داخلی را تضعیف کنند و این روش قطعا در جهت خلاف رشد تولید داخل و مهار تورم است. وی تاکید کرد: من امیدوارم این افراد بیدار شوند و خود را از جذابیتهای کاذب و گمراهکننده واردات کالاهای نو و کارکرده خارجی که فقط دربرگیرنده منافع کشورهای خارج و رونق بیشتر بازار کار آنها و عقبماندگی بیشتر خود ما به قیمت فربه شدن دلالان است، برهانند.
*انتقادات ادامه دارد
میرسلیم از منتقدان شهرداری تهران است و پیش از این هم بارها انتقاداتی را روانه بهشت کرده بود. در اردیبهشت و در شرایطی که شهرداری تهران طی 21 ماه گذشته همواره هر گونه تراکمفروشی را تکذیب کرده است، مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامهای سرگشاده خطاب به علیرضا زاکانی، شهردار تهران انتقادات تندی را علیه عملکرد شهرداری در این حوزه مطرح کرده است. میرسلیم خطاب به شهردار تهران نوشت: امروز پس از ۲۱ ماه، با حسرت تمام، باید به شما برادر انقلابی، که امیدوار بودیم راه ناصواب اسلاف خود را در شهرداری تهران اصلاح میکردید، عرض کنم که خطای اصلی، یعنی شهرفروشی و عدم ساماندهی بر مبنای قواعد و معیارهای مهندسی شهرسازی، شدیدتر از گذشته ادامه یافته است. برادر عزیز، جناب آقای دکتر زاکانی، مسائل فنی و اجتماعی و اقتصادی تهران متعدد و بسیار مهماند، زیرا بهطور طبیعی بر سرنوشت سایر شهرهای کشور نیز اثر میگذارد. وضع ترابری در تهران و راهبندانهای روزمره که خسارات عمدهای دارد ولی بهتدریج عادی شده و در نتیجه بیشتر مردم ناچارند از وسائل نقلیه شخصی خود استفاده کنند؛ وضع آلودگی هوا که بهصورت مزمن درآمده؛ وضع پسماند و بازیافت که میتواند درآمد خوبی برای شهر تهران داشته باشد، ولی در عمل بهصورت مناسب ساماندهی نشده؛ وضع حاشیهنشینی که ریشه بسیاری از ناهنجاریهاست؛ وضع دامداریهای جنوب تهران که سالهاست موجب آزار است؛ وضع میادین ترهبار که در عین خدمترسانی بزرگ به مردم، درآمد خوبی هم برای شهرداری دارد؛ وضع آرامستانهای تهران. در خرداد هم مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توئیتر خود نوشت: خرید اتوبوس دست دوم از خارج نه افتخار است برای شهرداری تهران و نه خدمت است به شهروندان تهرانی ولی دهنکجی است به تولیدکنندگان داخلی .
*شهرداری پاسخ میدهد
البته شهرداری هم به میرسلیم پاسخ میدهد. مانند 11 خرداد که روزنامه همشهری گزارش یک روز خود را به انتقاد از مصطفی میرسلیم و اظهارات او اختصاص داده و با تیتر «گفتار ناسلیم» کارتونی نیز از او منتشر کرده است. همشهری در نقد به اظهارنظرهای «ناسلیم» مصطفی میرسلیم نوشته است: دو مسئولیت کنونی میرسلیم بهعنوان «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام» و «نماینده مردم در مجلس یازدهم» ایجاب میکند اظهارنظرهای این چهره سیاسی پیشکسوت از اتقان و استناد کافی برخوردار باشد.» یا سخنگوی شهرداری تهران به انتقاد نماینده مجلس در مورد خرید اتوبوس دستدوم برای تهران واکنش نشان داد. مطهر محمدخانی در حساب شخصی خود در توییتر در واکنش به توییت مصطفی میرسلیم در مورد خرید اتوبوس دست دوم از خارج کشور برای شهر تهران، نوشت: «شهرداری تهران قرارداد خرید ۱۰۷۵ دستگاه اتوبوس تولید داخل را امضا و بخشی از آن را تحویل گرفته است، با این حال ناوگان اتوبوسرانی پایتخت نیازمند تقویت فوری است. نمیتوانیم مردم عزیز را معطل کنیم. ورود اتوبوس خارجی مسکنی برای این درد است و مردم را از تولید داخل دلزده نکنید.»
ارسال نظر