| کد مطلب: ۱۰۷۱۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک تغییر کرد

خیاطیان رفت؛ زمانیان آمد

رئیس‌جمهور در حکمی «مصطفی زمانیان» را به ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد. مصطفی زمانیان دارای دکترای سیاستگذاری عمومی از نویسندگان طرح تحول دولت سیزدهم است.

خیاطیان رفت؛ زمانیان آمد

وی علاوه بر مدیر عاملی بنیاد تعالی اجتماعی زندگی در هیأت مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز عضویت دارد. در همین راستا روز گذشته  جلسه تودیع زمانیان در مرکز بررسی‌های استراتژیک برگزار شد. در این مراسم که رئیس جدید؛ خیاطیان، رئیس پیشین مرکز و غلامحسین اسماعیلی  رئیس دفتر رئیس جمهور حضور داشتند  زمانیان به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: ما در این مرکز از همه گروه‌ها دعوت کرده و نظرات افراد دلسوز را خواهیم شنید.  ما دنبال رفتار استراتژیک هستیم پس باید به چند موضوع راهبردی مختلف تمرکز کنیم. رئیس جمهور هم دیدگاه ما در این زمینه را پذیرفت. وی ادامه داد: ما دنبال خوب شنیدن نظرات مختلف هستیم. رئیس جمهور هم چنین دیدگاهی برای شنیدن نظرات مختلف دارد. وی ادامه داد: سیاست ما سیاست تسهیل‌گری است و رقیب هیچ دستگاه اداری و اجرایی نخواهم شد. وی تصریح کرد: امیدواریم نخبگان حضور همیشگی در این مرکز داشته باشند و چراغ اینجا همیشه روشن باشد. تلاش همه ما ساختن ایرانی آباد و آزاد است. همچنین  محمد صادق خیاطیان رئیس پیشین مرکز استراتژیک ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: این مرکز  یک اتاق فکر برای دولت تلقی می‌شود. اگرچه در دوره‌های مختلف ماموریت‌های مختلف یافت و متناسب با زمانه خود، اقدامات موثری رخ داد، اما این مرکز در این دوره بر کار فکری و اندیشه‌ای متمرکز شد و نقش اتاق فکر را به خوبی ایفا کرد. وی افزود: پرداختن به گفتمان عدالت محور دولت، کاربست گفتمان دولت در ساحت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، طراحی سامانه‌ای برای ارتباط با نخبگان، راه‌اندازی میز دولت و دانشگاه، ارائه نقش مشورتی در موضوعات اصلی و راهبردی کشور از جمله موضوع ترانزیت و مسکن از ماموریت‌هایی بود که در این دوره انجام شد.

*دولت چهار ویژگی اصلی تحولی، برنامه محور، علم پایه و جوانگرایی دارد

رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم معارفه رئیس جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، اظهار کرد: مصیبت‌های غمباری که جامعه اسلامی و جهان بشریت با آن مواجهه است را به مردم مظلوم غزه و همه کسانی که در نهاد آنها جوهره انسانی زنده است، تسلیت عرض می‌کنم. جنایت رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در تاریخ کمتر نظیر دارد. ممکن است از حیث تلفات انسانی، شهدای جنگ غزه نسبت به کشته‌های جنگ‌های جهانی و بمباران اتمی توسط آمریکا کمتر باشد اما نوع جنایت و ددمنشی و نسل‌کشی که در حال رخ دادن است، این مصیبت را بی همتا کرده است. امیدواریم با بیداری که در کشورهای اسلامی رخ داده است، شاهد این باشیم که این غده سرطانی از جامعه بشریت محو شود. غلامحسین اسماعیلی گفت: به حال شما پژوهشگران غبطه می‌خورم چون شما به عنوان نخبگان و اندیشمندان در جایگاه خطیری برای تدوین برنامه‌های حکمرانی نظام اقدام می‌کنید اما توفیق داشته‌ام شهد شیرین ثمرات تحقیقات و اندیشه ورزی شما را بچشم و از آن استفاده کنم. وی افزود: دولت چهار ویژگی اصلی تحولی، برنامه محور، علم پایه و جوانگرایی دارد. هر دولتی در هر مقطعی اگر به دنبال این شاخصه‌ها باشد، موفق خواهد شد. این شاخصه‌ها، تمام شدنی نیست؛ نه تحول پایان دارد نه علم پایه بودن نه برنامه محور بودن و نه جوانگرایی. ممکن است در برخی مصادیق برخی اقدامات دولت با این شاخص‌ها مغایرت داشته باشد اما من به رویکرد کلی دولت اشاره کردم. رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری  باید دنبال تحقق و عملیاتی کردن  شاخصه‌های اصلی باشیم، تصریح کرد: اگر تحول می‌خواهیم، این مرکز باید در این زمینه ایفای نقش کند. از این مرکز انتظار برنامه‌های تحولی، برنامه گرا و علم گرایی داریم. اسماعیلی با تاکید بر اینکه افق پیش رو مساله اصلی ما است، گفت: نه تنها برای دو سال باقی مانده دولت سیزدهم بلکه برای دولت‌های آینده فکر و برنامه برای افق پیش رو داشته باشیم.  این مرکز برای افق پیش رو طرح و برنامه ارائه دهد.

 

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار