| کد مطلب: ۱۰۶۵۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

واکنش آمریکا به رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز

آرمان ملی :فیلم آخرین رصد ناوگروه بالگردبر تروریستی آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه در روز ۲۶ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در معرض شرکت کنندگان در مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه قرار گرفت.

واکنش آمریکا به رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز

سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه  در تشریح این اقدام گفت: در این رصد، ناوبالگردبر شناور آمریکایی‌ها مبادرت به پرواز بالگرد می‌کنند. اما، بعد از اخطار کنترل باند تنگه هرمز، ناو تیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناورهای نیروی دریایی سپاه، آنها مجبور به نشاندن بالگردها بر روی ناو می‌‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین خروج آمریکایی‌ها در آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است و اقدام اخیر اولین ورود به خلیج فارس به شمار می‌رود. فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقتدار و صلابت دریادلان نیروی دریایی سپاه و تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشورهای همسایه در منطقه  خلیج فارس خود قادر به برقراری امنیت هستند و نیازی به حضور بیگانگان ندارند، تصریح کرد: این رهگیری هوشمندانه و حضور مقتدرانه میدانی در عرصه اشراف اطلاعاتی و رصد تهدیدات و به ویژه رفت و آمد ناوهای کشورهای متخاصم فرامنطقه‌ای نشان داد که فرزندان ملت ایران به ویژه دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد این منطقه راهبردی بار دیگر به جولانگاه دشمنان امت اسلامی و برهم زنندگان امنیت خلیج‌فارس و تنگه راهبردی هرمز تبدیل شود.

 30 مرداد هم روابط عمومی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در پی تصمیم این کشور برای افزایش گشت‌زنی کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های خود در خلیج فارس و تنگه هرمز از خدمه ناو یو اس اس پل همیلتون بازدید کرد. برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده روز جمعه به اتفاق همتایان دریایی انگلیسی و فرانسوی خود با ناو موشک‌انداز یو اس اس پل همیلتون (DDG ۶۰) از تنگه هرمز عبور کردند.

کوپر گفت: در حالی که ارتش آمریکا قصد دارد گشت‌زنی‌های مشترک خود با متحدان و شرکای منطقه‌ای‌اش را در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش دهد، فرماندهی و خدمه ناو یو اس اس پل همیلتون وظیفه قابل توجهی بر عهده دارند. به نوشته تارنمای خبری ناوی، ناو موشک‌انداز یو اس اس پل همیلتون پس از خروج از شهر سن دیگو در ژانویه سال جاری میلادی، ماموریت خود را از ماه فوریه در خاورمیانه آغاز کرده است.

واکنش آمریکا به رصد ایران

پایگاه خبری نِیوال اینستیتیوت آمریکا نوشت، در پی آخرین رصد ناوگروه بالگردبر تروریستی آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در واکنش به این موضوع به خبرنگاران گفت که این ویدیوی منتشر شده از سوی ایران را ندیده است که در آن یک بالگرد آمریکایی با رصد نیروی دریایی ایران مجبور به فرود می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار