| کد مطلب: ۱۰۶۵۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

در سفررئیسی به قم و دیدار با مراجع تقلید صورت گرفت

گلایه مراجع تقلید قم از وضع معیشتی مردم / رئیسی چه پاسخی داد

آرمان ملی : رئیس جمهور: معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزدیم.

گلایه مراجع تقلید قم از وضع معیشتی مردم / رئیسی چه پاسخی داد

رئیس جمهور صبح دیروز دوشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س،) دیدار و گفت وگو با مراجع عظام تقلید و شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران وارد استان قم شد.

سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از سوی مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت. وی سپس به دیدار مراجع عظام تقلید رفت و هریک از مراجع نیز در گفت وگو با رئیس جمهور مسائل مختلفی را مورد نظر و طرح قرار دادند که مسائل اقتصادی و معیشتی و لزوم حل این مشکلات فصل مشترک صحبتهای مراجع تقلید با رئیسی بود.

چنانکه آیت ا... نوری همدانی در این دیدار خطاب به رئیس جمهورگفت: از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود خصوصا موضوع ارزش پول ملی را دنبال کنید. ریشه کن کردن فقر و جهل وتبعیض از وظایف مسئولین است. باید توجه داشت طبق سفارش حضرت امیرالمؤمنین(ع) اصل رضایت مردم است الان مشکلات معیشتی مردم را آزار میدهد که دولت باید این موضوع را حل کند.

همچنین کنترل تورم و ثبات بازار و بهرهگیری از ظرفیت های مردمی به ویژه بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی از توصیه های حضرت آیت ا... سبحانی به رئیس جمهور بود در همین راستا آیت ا... مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس جمهور تورم و معیشت را از دغدغه های اصلی مردم بیان کردند و افزودند: مردم می خواهند آثار فعالیتهای دولت را در سفرهشان ببینند.

ایشان قیمتهای ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمردند و تأکید کردند: باید وابستگی قیمتها به دلار را از بین برد و هر چه اتکا به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می شود. آیت ا... مکارم شیرازی تصریح کردند: مسألە قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد.

دولت باید به وعدهای که در زمینۀ ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد.

گفتنی است که در این دیدارها مقامات و مسئولان دولتی و استانی رئیس جمهور را همراهی کردند. خاطر نشان می شود که رئیس جمهور پیش از دیدار با علما و مراجع در اجلاس روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران شرکت کرد.

دیدار با مراجع تقلید سید ابراهیم رئیسی در دیدار با آیت ا... نوری همدانی اظهار داشت: سفره مردم دغدغه همیشگی دولت است.

رئیس جمهور ضمن تشریح مهمترین اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی گفت: بهرغم توطئه های مکرر دشمنان برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهادهای کشور برای رفع مشکلات در حال تلاش است وبحمدا... امروز جمهوری اسلامی از همه زمانها قویتر و دشمنان از همیشه ضعیفتر هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار