| کد مطلب: ۱۰۶۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

تیم 400 نفره موتلفه مقابل بقیه اصولگرایان | بادامچیان: موتلفه مستقل عمل می‌کند

ظاهرا اختلافات در اردوگاه اصولگرایی جدی است. در چنین شرایطی به راحتی می‌توان دلیل انتشار شایعات درباره اختلاف اصلاح‌طلبان را درک کرد که جز پوشاندن مشکلات اردوگاه اصولگرایی نیست. اصولگرایان در غیبت کاندیدای اصلاح‌طلب بر کرسی‌های مجلس یازدهم تکیه زدند اما خبر نداشتند این شرایط پایان خوبی برای آنها ندارد و به اختلافات منجر می‌شود. روزی پایداری درصدد حذف قالیباف است و گروه دیگر برای تضعیف پایداری برنامه‌ریزی می‌کنند و... این اختلافات به حدی است که به درون قدیمی‌ترین حزب اصولگرا یعنی موتلفه هم رخنه کرده و آنها ظاهرا تمایلی به ارائه لیست مشترک با سایر اصولگرایان ندارند.

تیم 400 نفره موتلفه مقابل بقیه اصولگرایان | بادامچیان: موتلفه مستقل عمل می‌کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دبیرکل حزب موتلفه چندی پیش گفت: «ما در شبکه حزبی‌مان در سراسر کشور و تمام استان‌های‌مان با یک فهرست ۴۰۰ نفره وارد مرحله پیش ثبت نام انتخابات شده‌ایم.» اسدا... بادامچیان دیروز هم درباره ارائه لیست اختصاصی حزب متبوعش برای انتخابات مجلس بدون ملاحظه نظر احزاب اصولگرا می‌گوید: «حزب موتلفه اسلامی مانند سایر احزاب و گروه‌ها مستقل عمل می‌کند و جلو می‌رود. به نظر بنده تا دی ماه همه گروه‌ها و احزاب فعال می‌شوند، رقابت و بحث می‌کنند و حق هم همین است در آن زمان به این نتیجه می‌رسیم که فهرست واحد داشته باشیم و یا تکثر داشته باشیم.»

نشانی از اطمینان در اظهارات بادامچیان برای همکاری با سایر احزاب نیست. پیش از بادامچیان، حمیدرضا ترقی، عضو ارشد موتلفه هم چنین گفت: «اصولگرایان در مقطع کنونی رقیب مشخصی در عرصه انتخابات ندارند؛ یعنی جناح مقابل مشخص نیست که چگونه وارد انتخابات می‌شوند. در شرایطی که چنین رقیبی حاضر نباشد، ممکن است رقابت‌هایی درون‌گفتمانی به وجود آید» ترقی شرطی را برای ارائه لیست واحد بیان کرد که به نظر نمی‌رسد قابل تحقق باشد: «ارائه لیست واحد مستلزم پرهیز از هر نوع سهم‌خواهی است.

از سوی دیگر باید افراد شاخص در لیست قرار دهند و همچنین تصمیم‌گیری به موقع صورت بگیرد. در واقع اگر قرار باشد به دلیل سهم‌خواهی‌ها و برخی مسائل اینچنینی در دقیقه۹۰ لیست بسته شود به نظر می‌رسد بهتر است اصولگرایان از بخشی از سرمایه اجتماعی خود صرف نظر کنند تا بتوانند لیست خود را در زمان مناسب به مردم عرضه کنند زیرا اگر لیست ولو با حضور همه گروه‌های اصولگرایی در دقیقه۹۰ بسته شود، شکست حتمی است.» 

عدم پذیرش خطاب خودی‌ها

نکته قابل تامل‌تر اینجاست که موتلفه حاضر به پذیرش اقدامات نمایندگانی از خود نیست که به مجلس یازدهم فرستاده است. او در پاسخ به اینکه در سال پایانی عمر مجلس یازدهم قرار داریم آیا حزب موتلفه اسلامی مسئولیت عملکرد نمایندگانی که به این مجلس معرفی کرد و از جمله میرسلیم را برعهده می‌گیرد؟ اظهار کرد: «وقتی حزبی عده‌ای را معرفی می‌کند تا انتها پاسخگو است اما اینکه اگر این نماینده را معرفی کرد حتما این نماینده معصوم پانزدهم می‌شود؟ خیر، ما معتقد هستیم که غیر از چهارده معصوم همه نقاط ضعف و قوت دارند، از طرفی نمی‌خواهیم فردی را محکوم کنیم گاهی اوقات افراد مورد تهاجمات سیاسی قرار می‌گیرند که این محکومیت ندارد. اما ممکن است فردی طبق قانون خلاف کند که در این شرایط آن فرد خودش چنین اقدامی را انجام داده و بنابر دستور حزب موتلفه این کار را انجام نداده لذا خودش خلاف کرده و این خلاف برعهده خود است. لذا مسئولیت اقدامات هرکس از جمله افراد معرفی شده برعهده خودشان است.

نکته قابل توجه اینجاست که بادامچیان از نمایندگان دیگر ایراد می‌گیرد و می‌گوید: «در حزب موتلفه اسلامی اگر به این نتیجه برسیم که نمایندگان به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، از طریق رئیس مجلس و اعضای خود در داخل مجلس تذکر می‌دهیم. البته در مورد اینکه باهنر می‌گوید برخی نمایندگان تصور می‌کنند چهار وجب با خدا فاصله دارند باید گفت که اصلاً چرا این حرف‌ها را بزنیم، همان‌طور که در جامعه افراد مختلف حضور دارند در مجلس هم به همین ترتیب است و هم فرد متواضع داریم و هم فرد مغرور، هم فرد آلوده وجود دارد و هم آدم پاک، لذا اینکه خیال کنیم همه در مجلس سلمان فارسی و ابوذرغفاری هستند چنین موردی نیست.»

اختلافات درونی موتلفه

اختلافات درون حزبی موتلفه هم قابل کتمان نیست چنانکه مهدی عرب صادق یکی از اعضای حزب موتلفه پس از یک سال و نیم تصدی‌گری معاونت سیاسی این حزب از سمت خود استعفا داد. طی چند ماه اخیر این دومین بار است که عرب صادق تقاضای استعفا کرده که اینبار استعفای وی مورد قبول شورای مرکزی حزب و دبیرکل قرار گرفته است. وی به خبر آنلاین گفت بیشتر اختلافات ایشان با برخی اعضای حزب بر سر مسئله بانوان و مسائل سیاسی بوده است.

خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار