| کد مطلب: ۱۰۶۴۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد

منافقین در حال تدارک برای انتقال از آلبانی به کانادا | آوارگی از تیرانا به اوتاوا؛ بهشت اختلاسگران فراری

اوایل ماه گذشته بود که نخست وزیر آلبانی در مصاحبه‌ای تاکید کرد گروهک مجاهدین خلق نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه حکومت ایران استفاده کنند. «ادی راما» درباره اقدامات سایبری منافقین علیه حکومت ایران نیز گفت: آلبانی هیچ قصدی برای در جنگ بودن با ایران ندارد و دوست ندارد که هیچ‌کسی از مهمانوازی ما سوءاستفاده کند. وی خطاب به منافقین بیان کرد: اگر می‌خواهید با ایران بجگید خاک آلبانی جای آن نیست و باید آن را ترک کنید. پیش از این نیز 30 خرداد ماه منابع خبری از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین در این کشور خبر دادند.

منافقین در حال تدارک برای انتقال از آلبانی به کانادا | آوارگی از تیرانا به اوتاوا؛ بهشت اختلاسگران فراری

به گزارش آرمان ملی آنلاین، این مساله باعث شد که  سران گروهک تروریستی منافقین به فکر مکانی جدید برای خود باشند این در حالی است که به گفته رسانه‌ها سران منافقین در حال تدارک مقدمات کار برای انتقال اعضای این گروهک از آلبانی به کانادا هستند، این تصمیم پس از فشارهای شدید دولت آلبانی بر آنها و مذاکرات ناکامشان با فرانسه برای انتقال به آنجا گرفته شده است. یک منبع آگاه امنیتی با اعلام این خبر گفته این تصمیم درپی عزم جدی دولت و دادگاه ویژه ضدتروریسم آلبانی بر محدود کردن این گروهک به‌دلیل مستندات کشف‌شده در مقر اشرف3، گرفته شده است و سران آن در حال فراهم کردن مقدمات خروج تدریجی اعضای خود هستند.

پلیس آلبانی خردادماه سال جاری وارد مقر اشرف3 در تیرانا شد و به‌رغم ممانعت سران منافقین، با حضور در محل یگان سایبری آنها، تعداد زیادی از کامپیوترها، هاردها و سرورهای موجود در این محل را با خود برد. گفته می‌شود، اطلاعات زیادی در این سرورها ازجمله اطلاعات مربوط به رابطین منافقین در ایران به دست پلیس آلبانی افتاده است و برخی منابع نیز گفته‌اند که این اطلاعات به ایران منتقل شده است. به‌گفته منابع آگاه امنیتی، گروهک منافقین پس از ناکام ماندن در کسب موافقت دولت فرانسه برای پذیرش بخشی از عناصر خود در قرارگاه‌آور سوراواز، لابی‌های خود در دولت کانادا را فعال کرده است و طبق هماهنگی شکل‌گرفته مقرر شده است در گام اول عناصر دارای اقامت یا پاسپورت موقت کانادا از آلبانی به این کشور منتقل شوند.

بنا بر اطلاعات رسیده به تسنیم، پس از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین، بیان صریح انتقادات و تناقضات توسط اعضا به‌صورتی بی‌سابقه افزایش یافته است، به‌نحوی که در جلسات محرمانه این گروهک برخی از مقامات از آن با عنوان «فروپاشی تشکیلاتی» یاد کرده‌اند. این درحالی است که طی روزهای گذشته، اخباری از مرگ مشکوک برخی اعضای منافقین در اشرف3 نیز منتشر شده است که از جمله این افراد، اسماعیل علی‌پور عابدی از اعضای باسابقه این گروهک است. این در شرایطی است که اخیرا دستگاه قضائی کشورمان نیز برای همه اعضا و سران این گروهک تروریستس پرونده تشکیل داده و دادگاه‌هایی را برگزار خواهد کرد. 

بهشت دزدان فراری پاتوق تروریست‌ها 

دولت کانادا که سیاست دشمنی با ایران را در سال‌های اخیر دنبال کرده است، به محلی برای پناه دادن به اختلاس‌گران بزرگی نظیر محمود خاوری و جریان‌های دشمن ایران تبدیل شده بود که حالا به‌نظر می‌رسد قرار است به پناهگاه جدید شناخته‌شده‌ترین گروهک تروریستی علیه ایران نیز تبدیل شود. گفته می‌شود منافقین این تصمیم را بر اساس شباهت وضعیت فعلی خود در آلبانی با شرایط زمان حضور در عراق، اتخاذ کرده‌اند. 

کشورهای میزبان منافقین باید یا آن‌ها را اخراج یا محاکمه کنند

دبیر ستاد حقوق بشر ضمن اشاره به اینکه منافقین یک گروهک تروریستی است که دستش به خون هزاران نفر از ایرانیان آلوده شده است، اظهار داشت: : آن‌ها مردم بی‎گناه کشورمان را به شهادت رساندند و اکنون آزادانه در برخی از کشورها تردد می‌کنند. کاظم غریب‌آبادی با بیان اینکه به موازات فشارهای حقوقی، قضائی و سیاسی که جمهوری اسلامی ایران بر برخی از کشورهای میزبان منافقین وارد کرده، خود این کشورها هم به این نتیجه رسیده‎اند که منافقین واقعا یک گروهک تروریستی است، گفت: این کشورها در حال محدود کردن منافقین هستند و ما از اقدام‌های صورت گرفته برای محدودسازی گروهک تروریستی منافقین استقبال می‌کنیم.

معاون امور بین‎ الملل قوه قضائیه افزود: ما طبیعتا به این سطح از اقدام‌ها قانع نیستیم و کشورهای میزبان منافقین باید یا آن‌ها را اخراج یا محاکمه کنند. وی همچنین با اشاره به این موضوع که پرونده عظیمی برای گروهک تروریستی منافقین و ۱۰۷ نفر از اعضای ارشد این گروهک تروریستی تشکیل شده و کیفرخواست آن به دادگاه ارسال شده است، عنوان کرد: شعبه ویژه‌ای تشکیل و نشر آگهی شده است؛ ضمن اینکه از طریق ایمیل به متهمان اطلاع‎رسانی شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان اعلام کرد: این دادگاه به زودی برابر مقررات آیین دادرسی کیفری کار خود را آغاز خواهد کرد. به گفته غریب آبادی، ما درصدد هستیم از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با تروریست‌ها به ویژه گروهک تروریستی منافقین استفاده کنیم. وی با بیان اینکه در این چارچوب از ظرفیت‌های حقوقی – قضائی در سطح داخل و در سطح بین‎المللی استفاده می‌کنیم، توضیح داد: در رابطه دو جانبه با کشورهایی که منافقین در آن‌ها حضور دارند، آزادانه تردد می‌کنند و از آنجا عملیات‌های تروریستی خود را هدایت می‌کنند نیز فعالیت می‌کنیم.

غریب آبادی تصریح کرد: طبیعتا از ظرفیت سیاسی نیز با این هدف که نه تنها از شر این گروهک تروریستی خلاص شویم، استفاده می‌کنیم و بر این باوریم که دنیا باید از شر این گروهک‌های تروریست خلاص شود؛ ما به اقدام‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار