| کد مطلب: ۱۰۶۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

روز خبرنگار و یاد یک دوست

خبرنگاران و روز خبرنگار تپش قلب یک ملت در روزی است که به‌نام پیشتازان عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی افزایی نام یافته است. ژورنالیست‌ها اصحاب رسانه، کوشش‌گران صحنه خبررسانی در یک جامعه به‌سان گوش و چشم یک اندام واره اجتماعی محسوب می‌شوند. در مقام تمثیل و به استعاره اگر جسمانیت آدمی دارای حواس پنجگانه‌ای است که در وجود او موجودیت پیدا کرده است یک جامعه حداقل با خبرنگارانش چشم و گوش بینا و شنوایی دارد که می‌توانند در بزنگاه‌های تاریخی زبان گویای ملت نیز باشند.

روز خبرنگار و یاد یک دوست

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مهدی مطهرنیا، آینده‌پژوه سیاسی - اجتماعی نوشت: آنها در صحنه و پیشتازی خود به‌عنوان چشم و گوش جامعه در بزنگاه‌های تاریخی فریادگر مظلومیت جوامع گوناگون در عرصه‌های مختلف صحنه عمومی اجتماع هستند. من برآنم که با این درنگ فکری با این واژه‌ها تمام کوشش خود را به خرج دهم که از مجموعه‌ای از دوستان عزیزم که به این مهم مشغول هستند قدردانی به‌عمل آورم.

از این‌رو در این یادداشت از همه آنها به واسطه انجام رسالت‌های تاریخی خود در قبال ملت‌ها قدردانی می‌کنم به آنها آفرین می‌گویم و خطرات ناشی از این منش شرافتمندانه در جایگاه خبرنگاری را درک کرده و از آنها سپاسگزارم، به هر روی باید پذیرفت که روزهایی که به‌نام اشتغال‌های گوناگون مانند روز کارگر، روز معلم و استاد روز کارمند، روز مهندس، روز پزشک و غیره نام‌گذاری می‌شود. همگی در پی ایجاد فضای هم‌پذیری، همنشینی و همفکری در عرصه‌های گوناگون حیات بشری و تکمیل کننده سیستمی به نام سامانه آدمیت در گستره زمینی هستند.

در این میان هر کدام از این اجزای تعریف شده در این حوزه کارکرد خاص خود را دارند و تالی فاسدها و تالی صالح‌های ناشی‌های از آن اشتغال را بر خود همراه می‌کنند. آنان که عاشقانه با پذیرش یک رسالت معنا دارد و تعریف شده و با آگاهی بیشتر در یک شغل برای انجام رسالتی بلند‌تر و بالاتر در برابر همدیگر و در برابر ملت‌هایشان در نهایت در برابر آدمیت احساس مسئولیت، پاسخگویی و انجام کار خوب با وجود زحمات و ممارست‌های گوناگون را بر خود هموار می‌کنند آدم‌های شریفی هستند که در لباس‌های گوناگون در این اشتغال‌ها شایسته و بایسته تکریم می‌باشند.

از این‌رو باید به خبرنگاران خوب کشورم بیش از همه دیگر خبرنگارانی که به هر تقدیر به گونه‌ای با آنها ارتباط دارم این روز را تبریک بگویم و امید دارم آنانی که در بین ما نیستند و این جامه را بر تن کردند و تلاش کردند در حد توانایی بر شعاع دانایی خود زمینه‌های استمرار این رسالت را باز پویند روحشان قرین رحمت باشد، از جمله آن‌ها همکار شریف روزنامه «آرمان ملی» حسین عبداللهی، مدیر مسئول این روزنامه که به هر تقدیر با توجه به اشتغال من در دانشگاه و تحصیل او در دوره‌های گوناگون تحصیلی و گرفتن مدارج مختلف من جمله دکترای جامعه‌شناسی، همراه بودیم، یاد او را گرامی می‌دارم.

او در پهن دشت تحولات ایران آنچه را که درست می‌دانست کوشید به انجام برساند و به تبع بر زندگی او اثرات گوناگونی گذاشت و خیلی زود هم از میان جامعه خبری هم رخت بست، هیچ آدمی کاملا سپید نیست و کاملا سیاه هم نیست. نمی‌توانم از عبداللهی چهره‌ای ترسیم کنم که بر او نقدی وارد نبود از سوی دیگر نمی‌توانم تلاش‌های مستمر و کوشش‌های فراوان او را بر اساس منطقی که درست می‌دید، منفعتی که به هر تقدیر محاسبه می‌کرد و زمینه‌های گوناگونی که بر آن چشم داشت نادیده گرفته و کوشش‌های او را در این روز در یادداشتی شفاهی با روزنامه آرمان نادیده بگیرم. به خانواده و همسر محترم او به دوستانش و جامعه خبری به‌ویژه خبرنگاران روزنامه آرمان ملی و سرویس‌های گوناگون این روزنامه عرض سپاس دارم و یاد عبداللهی را در کنار این خطوط زنده می‌دارم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار