مخالفت رئیس پلیس راهور با تصمیم زاکانی / وقتی 9 سال در اروپا چرخیده اند نباید وارد ناوگان اتوبوسرانی ما شوند
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: شهرداری تهران قبلا پیشنهاد داده بود که اتوبوسهای بازسازیشده اروپایی خریداری و وارد کشور شود، اما پلیس راهور کاملا با این پیشنهاد مخالفت کرد و اعلام کردیم که نباید اتوبوسهایی که هشت نه سال در اروپا چرخیده و از آن استفاده شده است، بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی ما شود.
آرمان ملی آنلاین ایلنا نوشت، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: شهرداری تهران قبلا پیشنهاد داده بود که اتوبوسهای بازسازیشده اروپایی خریداری و وارد کشور شود، اما پلیس راهور کاملا با این پیشنهاد مخالفت کرد و اعلام کردیم که نباید اتوبوسهایی که هشت نه سال در اروپا چرخیده و از آن استفاده شده است، بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی ما شود.
25 دی ماه امسال بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران خبر داد که 162 دستگاه اتوبوس که پیش از آن از خودروسازان داخلی خریداری شدهاند، در مرحله پلاکگذاری قرار دارند و بعد از طی این مرحله وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهند شد. در هفتههای بعد از این مصاحبه نیز زاکانی و سایر مسئولان شهرداری، توضیح روشنی درباره این که چه زمانی پلاکگذاری این اتوبوسها تمام خواهد شد و شهرداری میتواند از آنها استفاده کند، ارائه نکردند تا این که روز 25 بهمن، جلال بهرامی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از این خبر داد که در روز 22 بهمن، 200 اتوبوس داخلی با «پلاک موقت» وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شدهاند.
در همین راستا از سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا پرسیدیم که چه مشکلی در پلاکگذاری اتوبوسهایی که شهرداری تهران از تولیدکنندگان داخلی خریده بود، وجود داشت و چرا در پلاکگذاری این اتوبوسها تأخیر ایجاد شد تا در نهایت شهرداری آنها را با «پلاک موقت» وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران کند؟ همچنین با توجه به صحبتهایی که اخیرا درباره واردات اتوبوسهای دست دوم توسط برخی مدیران شهری پایتخت مطرح شده است، از رئیس پلیس راهور فراجا این پرسش را مطرح کردیم که در صورت وارد شدن چنین اتوبوسهایی به کشور، آیا پلاکگذاری آنها توسط پلیس انجام خواهد شد؟
چون شهرداری خرید اتوبوسها را قطعی نکرده بود، با پلاک موقت وارد ناوگان اتوبوسرانی شدند
سردار هادیانفر در پاسخ به این سؤالات به خبرنگار ایلنا گفت: مشکلی که در پلاکگذاری اتوبوسهای خریداریشده توسط شهرداری تهران از خودروسازان داخلی وجود داشت و در نهایت باعث شد این اتوبوسها با پلاک موقت وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شوند، این بود که این اتوبوسها هنوز توسط شهرداری تهران به صورت قطعی خریداری نشده بود و به صورت امانی توسط شهرداری تهیه شده بودند و به همین دلیل، پلاک موقت برایشان صادر شد.
وی درباره ماجرای واردات اتوبوسهای دست دوم نیز توضیح داد: شهرداری تهران قبلا پیشنهاد داده بود که اتوبوسهای بازسازیشده اروپایی خریداری و وارد کشور شود، اما پلیس راهور کاملا با این پیشنهاد مخالفت کرد و اعلام کردیم که نباید اتوبوسهایی که هشت نه سال در اروپا چرخیده و از آن استفاده شده است، بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی ما شود. البته اکنون دولت مشغول بررسی این پیشنهاد شهرداری است، اما تا امروز دستگاه اجرایی تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته و مجوزی برای واردات این اتوبوسها به شهرداری تهران نداده است.
ارسال نظر