| کد مطلب: ۵۰۰۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

کشف ۴۸۲ تن موادمخدر در هشت ماه/ ۷۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی بوده است

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف 482 تن موادمخدر در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: 74 درصد کشفیات موادمخدر با اقدامات اطلاعاتی و 23 درصد با اقدامات انتظامی بوده است.

کشف ۴۸۲ تن موادمخدر در هشت ماه/ ۷۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی بوده است

آرمان ملی آنلاین - سردار محمد مسعود زاهدیان در گفتگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در ۸ ماهه امسال، ۴۸۲ تن و ۲۵۴ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط نیروهای مقابله‌ای در سطح کشور کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه علت کاهش کشفیات موادمخدر، اقدامات کنترلی در مرزها و کاهش تولید موادمخدر در کشور افغانستان است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزش ریالی در آن کشور افزایش یافته است، محموله‌هایی که قاچاق می‌شود، حجم کوچک‌تری پیدا کرده‌اند که به همین دلیل، کاهش کشفیات را شاهد بوده‌ایم؛ البته تعداد عملیات‌ها و درگیری‎هایی که نیروهای مقابله‌ای در حوزه‌های مختلف داشتند، افزایش داشته است.
این مقام مسئول در ستاد اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته در هشت ماهه امسال، ۶ نفر از نیروهای مقابله‌ای کشور به فیض شهادت نائل شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد شهدا کمتر بوده اما تعداد تلفات اشرار و قاچاقچیان در مقایسه با مدت مشابه، ۲۷ درصد افزایش یافته است که نشان از اقداماتی است که نیروهای مقابله‌کننده نسبت به باندها و شبکه‌های قاچاق موادمخدر داشتند.
زاهدیان افزود: ۷۴ درصد کشفیات موادمخدر با اقدامات اطلاعاتی، ۲۳ درصد با اقدامات انتظامی و ۳ درصد با عملیات رزمی بوده است.
وی بیشترین ماده مخدر کشف شده را تریاک و سپس هروئین، مرفین، شیشه و حشیش اعلام کرد و گفت: بیشترین کشفیات موادمخدر با توجه به گستردگی اقدامات، به ترتیب از سوی نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بسیج و سازمان زندان‌ها بوده است.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد در پایان با بیان اینکه ۳۶ درصد کشفیات موادمخدر در شرق، ۲۱ درصد در حاشیه شرق و ۴۳ درصد در سایر استان‌های کشور بوده است، بیان کرد: استان‌های شرقی و حاشیه شرق کشور، بیشترین کشفیات موادمخدر را در این مدت داشته‌اند که این نشان‌دهنده اقداماتی است که در مرزها و حاشیه شرق متمرکز شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار