| کد مطلب: ۴۷۶۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

دارو گران نمی‌شود / ۴۷ قلم داروی بیماران خاص تحت پوشش بیمه رفت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره تمهیدات تامین اجتماعی برای ساماندهی ارز دارو اظهار کرد: وظیفه ما در بخش بیمه‌ای جبران مابه التفاوت است و بنایی بر افزایش قیمت دارو نیست.

دارو گران نمی‌شود / ۴۷ قلم داروی بیماران خاص تحت پوشش بیمه رفت

آرمان ملی آنلاین - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی برگزار شد ، با اعلام این خبر اظهار داشت : موضوع افزایش قیمت دارو در حال حاضر مطرح نیست ، بلکه اصلاح روش پرداخت در دستور کار قرار دارد و مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل خواهد کرد. این مابه التفاوت به شکل اتوماتیک اعمال خواهد شد و مردم هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد .

وی با بیان اینکه در بخش درمان اتفاقات خوبی افتاده است ، افزود : امسال ۱۹ پروژه درمانی در مناطق کمتر برخوردار و محروم در هفته تامین اجتماعی افتتاح می‌شود. تعدادی از پروژه ها نیز کلنگ‌زنی می شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد : توسعه پوشش بیمه‌ای بیماران خاص نیز اخیرا انجام شده و ۴۷ قلم داروی آنها تحت پوشش قرار گرفته است. در عین حال خدمات درمان ناباروری نیز ارائه می‌شود و علاوه بر مراکز دولتی در مراکز غیردولتی نیز این خدمات تحت پوشش رفته‌اند.

وی درباره اقدامات انجام شده در ۹ ماه گذشته و در دوره مدیریتی جدید گفت: وقتی صندوق را ۹ ماه قبل تحویل گرفتیم با ناپایداری منابع و کسری نقدینگی، استقراض و انباشت بدهی از بانک‌ها مواجه بودیم. همچنین نسخه الکترونیک به اجرا درآمده بود که مشکلاتی به همراه داشت. با هزینه‌های ناشی از برخی رویه‌های تقنینی و تحمیلی در بعد مصارف تحت عنوان بازنشستگی پیش از موعد روبه رو بودیم. بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌های ما پیش از موعد بوده و ضریب پشتیبانی را به ۴.۲ رسانده بود که نشان می‌داد خروجی و مصارف بر منابع و درآمد پیش، گرفته است.

توسعه پوشش بیمه‌ای از دانشجویان تا زنان خانه‌دار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین در سال گذشته و در زمان تحویل سازمان در دولت جدید، درآمد شستا حدود شش درصد کل منابع ما را شامل شد و حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان بود. در چنین شرایطی نیازمند تحول و فراهم آوری فرصت هایی برای غلبه بر چالش و تمرکز بر حل مشکلات بودیم. در نهایت به هشت راهبرد اصلی رسیدیم که از جمله آنها می‌توان به توسعه پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه اشاره کرد که دو طرح تحولی بیمه فراگیر خانواده ایرانی و دوم بیمه دانشجویان به اجرا در آمده و تداوم دارد. موسوی افزود: در یک سال گذشته حدود یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند که حدود ۷۰۰ هزار نفر پس از فعالیت دولت سیزدهم اتفاق افتاده است. همچنین ۱۸۰ هزار زن خانه دار تحت پوشش ما درآمده اند. هدفگذاری امسال ما یک میلیون بیمه شده جدید دیگر خواهد بود و امید است تا پایان سال تحقق یابد.

معوقه فروردین ماه بازنشستگان با حقوق این ماه پرداخت می شود

موسوی درباره زمان پرداخت معوقات بازنشستگان نیز گفت: معوقه فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق این ماه پرداخت می‌شود و معوقه اردیبهشت ماه نیز با حقوق ماه آینده تسویه خواهد شد.

افزایش مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: وام قرض الحسنه به بازنشستگان از دیگر خدمات بود که مبلغ آن از ۷ به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته و در برنامه داریم که امسال به ۵۰۰ هزار نفر اعطا شود. سفرهای سیاحتی و زیارتی نیز آغاز شده است و هدفگذاری ما اعزام ۱۰۰ هزار بازنشسته به سفر زیارتی مشهد مقدس است. موسوی از افزایش نرخ بازدهی دارایی‌ها و سرمایه‌های تامین اجتماعی نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان نام برد و عنوان کرد: در سال گذشته فروش تجمیعی ما در شستا ۷۲ درصد افزایش یافته و به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رسیده و سود تجمیعی ما به ۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده است و نشان می‌دهد اقدامات خوبی آغازشده ولی ما به این ارقام بسنده نمی‌کنیم و برنامه‌های توسعه‌ای خوبی طراحی شده و مسیر رشد در حوزه سرمایه‌گذاری ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار