| کد مطلب: ۴۱۶۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

رئیس کمیته امداد خبر داد:

ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تا پایان سال

رئیس کمیته امداد از برنامه این نهاد برای ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تا پایان سال خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال برای مددجویان پیش‌بینی شده است.

ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تا پایان سال

آرمان ملی آنلاین -به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری که در نشست ستاد توسعه خاوران با حضور حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی سخن می‌گفت، افزود: براساس فرامین رهبر معظم انقلاب، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در راس برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و اشتغال به عنوان یکی از ابعاد اصلی توانمندسازی مورد توجه جدی این نهاد است.

وی اشتغال، مسکن و توسعه فرهنگ خودباوری را سه رکن اساسی توانمندسازی مددجویان دانست و ادامه داد: در زمینه اشتغال اقدامات خوبی انجام شده و تاکید داریم بحث مشاغل دانش‌بنیان و فعالیت‌های استارتاپی در برنامه اشتغال‌زایی کمیته امداد توسعه یابد که در این عرصه نیز کارهای بزرگی انجام شده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: توسعه مشاغل خانگی برای بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است اما نباید وظایف مقدس مادری، تحت‌الشعاع اشتغال قرار بگیرد؛ که این مهم از طریق توسعه مشاغل خانگی ممکن است.

وی عنوان کرد: براساس تجربیات 40 ساله کمیته امداد در حوزه اشتغال، این نهاد آمادگی دارد مسئولیت اشتغال خانگی و روستایی کشور را قبول کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه اعلام همکاری کرده و این طرح در دست بررسی است.

بختیاری به برنامه این نهاد برای ایجاد 300 هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال برای مددجویان کمیته امداد کشور اختصاص یافته است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: سهم خراسان جنوبی از این میزان، 6363 فرصت شغلی با ۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار است.

بختیاری افزود: ظرفیت‌های بالایی در عرصه‌های مختلف در استان وجود دارد که در جلسات تخصصی دولت‌ مطرح شده است و امیدواریم با تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که توسط دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان به عنوان معین محرومیت‌زدایی شهرهای استان انجام می‌گیرد، این ظرفیت‌ها فعال شود.

در این نشست حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی نیز به تجربه موفق کمیته امداد در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد در خور تقدیر این نهاد از بخش درح شهرستان سربیشه، پیشنهاد ما این است که محرومیت‌زدایی از بخش‌های شوسف و گزیک را نیز عملیاتی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد در این نشست مقرر شد تا ۲ سال دیگر با کمک کمیته امداد و سایر نهادها، تمام مسکن مورد نیاز خانواده‌های تحت حمایت در خراسان جنوبی احداث شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار