| کد مطلب: ۶۰۰۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

کیهان خواستار بازجویی از اصلاح‌طلبان به بهانه مسمومیت‌ها شد

کیهان خواستار بازجویی از اصلاح‌طلبان به بهانه مسمومیت‌ها شد

آرمان ملی آنلاین روزنامه کیهان طی گزارشی مفصل از سر خط اخبار و تحلیل‌های روزنامه‌های اصلاح‌طلب، «شرق»، «اعتماد» و «هم‌میهن» در مورد مسمومیت‌های اخیر در مدارس دخترانه آورده است: «اقدام هماهنگ رسانه‌های زنجیره‌ای غربگرا در متهم‌کردن نظام و نیروهای مذهبی و ضمنا تبرئه دشمنان ملت ایران از دخالت در فتنه «مسموم‌سازی»، این گمانه‌ را که سرویس‌های جاسوسی بیگانه پشت‌سر سناریوی اخیر قرار داشته‌اند، را تقویت کرده است.». «عناصر متعددی مانند عباس عبدی در «اعتماد» و عباس آخوندی در «شرق» تلاش کردند تا کاملا دشمنان ملت ایران را در ماجرای «مسموم‌سازی مدارس» تبرئه کنند و در عوض بدون کمترین سند و مدرک و دلیل، نیروهای مذهبی و نظام را متهم نمایند» کیهان در ادامه پیشنهاد داده است: به‌نظر می‌رسد مراجع قضائی و امنیتی با احضار و بازجویی از منتشرکنندگان این اتهام پراکنی‌های مشابه بتوانند سرنخ‌هایی از اتاق عملیات فتنه اخیر به‌دست آورند؛ فتنه‌ای که مأموریت قانونی آن، ترور شخصیت نظام توسط یگان رسانه‌ای فتنه اخیر است.

ترور شخصیت‌های نظام!
آنچه در انتهای این گزارش آمده بسیار جالب است چراکه کیهان از مقامات ذیربط خواسته سرنخ‌هایی از اتاق عملیات فتنه اخیر به‌دست آوردند؛ فتنه‌ای که در همین گزارش تحت عنوان فتنه مسموم‌سازی از آن یاد شده است. عباس عبدی و آخوندی از جمله چهره‌های شناخته شده علمی- سیاسی کشور هستند که یکی در نقد، ید بیضایی دارد و دیگر در تئوریک کردن راه‌های برون‌رفت از مشکلات جاری کشور. این دو هر کدام از مسیری دغدغه ایران را دارند و اتفاقا گه‌گاه نقدهایی را به رفتارهای جریان اصلاح‌طلب وارد کرده و از درون جریان سیاسی منسوب به خود، مورد نقد قرار می‌گیرند. البته روزنامه کیهان هر بار که در برابر نقدهای عباس عبدی و آخوندی که منطبق بر داده‌های علمی و سیاسی است، کم می‌آورد، به تخریب و اتهام‌زنی علیه آنها اقدام می‌کند. چندی پیش نیز کیهان در برابر نقدهای علمی که عباس آخوندی به برخی تصمیم‌گیری‌های دولت در حوزه‌های مختلف وارد می‌کند، نوشت: آقای آخوندی از متهمان اصلی بی‌اعتنایی به مطالبات مشروع مردم (از جمله در بخش ساخت مسکن و مهار تورم این حوزه) است و بنابراین نمی‌تواند ژست مدعی‌العمومی در حوزه جمهوریت و مردم‌سالاری به خود بگیرد. برابرشدن قیمت مسکن و توقف تولید و کاهش اشتغال در این بخش‌، از جمله شاهکارهای مدیریتی آقای آخوندی است که اکنون ادای افراد نظریه‌پرداز را درمی‌آورد. چنین اتهاماتی از سوی به آخوندی به این علت وارد می‌شود که او به تجربیات جهانی و موفق در مورد مسکن‌سازی یعنی واردکردن بخش خصوصی به این بخش اعتقاد دارد اتفاقا بیشترین تعداد مسکن مهر به گواه آمار توسط همین آقای آخوندی که مسکن مهر را مزخرف می‌دانست، آن هم به این علت که دولت برای ساخت مسکن مهر تعهد داده بود، ساخت.


آقای کیهان کمی هم انصاف
نقل است که روحیه شریعتمداری در محافلی که دیده شده است آنقدر هم تهاجمی نیست و اتفاقا او برخی از نقدها را هم قبول دارد اما به‌دلیل اینکه این جایگاه برای او تعریف شده است دیگر چاره‌ای ندارد و باید خود و رسانه‌اش به مسیری که رفته‌اند، ادامه دهد. نکته جالب آن است که کیهان به دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضائی پیشنهاد می‌دهد که با بازجویی از این افراد، سر منشأ فتنه اخیر پیدا شود. کیهان که با این پیشنهاد عملا دستگاه پدافند غیر عامل در کشور را متهم می‌کند این دستگاه‌ها بعضا و در لفافه اعلام کرده‌اند دستان خارجی در حوادث اخیر قابل رویت است. مشخص نیست یک رسانه چرا باید در این حد بی‌هدف صفحه‌های خود را پر کند، نگاهی به صفحه یک روزنامه کیهان مشخص می‌دارد که کیهان در حوزه گرفتن آگهی‌های مختلف از بسیاری از رسانه‌ها پیش است. از سوی دیگر رونامه کیهان به هیچ وجه تیراژ زیادی با وجود اینکه رسانه‌های دولتی است، ندارد و عموما این رسانه در مراکز دولتی توضیح می‌شود، حال سؤال این است که چرا خط و مشی خود را در جهت آسیب‌هایی که به طبقه محروم جامعه در سال های گذشته وارد شده، تغییر نمی‌دهد. واقعیت آن است که روزگاری در برابر اتهاماتی که به رسانه‌ها و اشخاص مختلف وارد کرده‌ باید پاسخ‌گو شود. روزنامه کیهان در خاطر داشته باشد روزگاری یکی از نمایندگان مجلس عباس آخوندی را به داشتن ده‌ها شرکت ساخت‌وساز و غیره متهم کرد. این نماینده چندی پیش رسما به رسانه‌ها اعلام کرد که هیچ سند و مدرکی در این ارتباط ندارد و البته با واکنش مثبت از سوی عباس آخوندی مواجه شد. واقعیت آن است که گذشت زمان بسیاری از پرده‌ها را می‌افکند، پرده‌هایی که اکنون به ضخامت تاریخ است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار