| کد مطلب: ۶۰۰۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد تند نتانیاهو از گروسی / سخنان گروسی در تهران بی ارزش است / براساس کدام قانون حمله به تاسیسات اتمی غیرقانونی است؟

نتانیاهو مدعی شد: روش برخورد دیپلماتیک با ایران در آستانه مرگ است. نابودی تاسیسات هسته ای ایران مجاز است تا از اسلحه ای که قرار است ما را بکشد خلاص شویم.

انتقاد تند نتانیاهو از گروسی / سخنان گروسی در تهران بی ارزش است / براساس کدام قانون حمله به تاسیسات اتمی غیرقانونی است؟

آرمان ملی آنلاین عصر ایران به نقل از رسانه‌های اسرائیل، نتانیاهو با انتقاد از سخنان گروسی درباره غیرقانونی بودن حمله به تأسیسات هسته‌ای، آن را "بی ارزش" دانست.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به تهران در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدات مقامات اسرائیل و امریکا برای حمله به تأسیسات اتمی ایران گفت هر گونه حمله به تأسیسات اتمی، غیرقانونی و ممنوع است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت این سخنان گروسی بی ارزش هستند.

او در نشست اعضای کابینه اسرائیل گفت:‌رافائل گروسی شخصیت با ارزشی است که سخنان بی ارزشی گفت.

وی با اشاره به سخنان گروسی که حمله به تأسیسات اتمی را غیرقانونی دانسته بود ادامه داد:‌"براساس کدام قانون،‌ غیرقانونی است؟"

نتانیاهو افزود:‌" آیا ایران اجازه دارد به صراحت خواستار نابودی ما شود؟ آیا اجازه دارد ابزارهای سربریدن را برای نابودی ما تهیه کند؟ آیا ما در دفاع از خود ممنوع هستیم؟ ما اجازه داریم این کار را بکنیم.

نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرد: ‌نابودی تأسیسات هسته‌ای ایران برای دفاع از اسرائیل، مجاز است. روش برخورد دیپلماتیک با ایران در آستانه مرگ است. نابودی تأسیسات هسته‌ای ایران مجاز است تا از اسلحه‌ای که قرار است ما را بکشد خلاص شویم.

نتانیاهو ادامه داد:‌ این را می‌گویم که هیچ چیزی جلوی ما را در دفاع از کشورمان و منع دشمنان مان از نابودی دولت یهودی،‌ نمی‌گیرد.

او افزود:‌ در آستانه عید پوریم، از 2500 سال قبل، دشمنی در سرزمین پارس ایجاد شد که برای نابودی یهود تلاش می‌کرد. آن زمان موفق نشدند و امروز هم موفق نمی‌شوند.

اسرائیل ایران را به تلاش برای کسب بمب اتمی متهم می‌کند اما تهران می‌گوید برنامه هسته‌ای اش صلح امیز و با هدف تولید انرژی است.

اسرائیل دارای برنامه هسته‌ای نظامی و مالک بمب اتمی است اما مسئولان اسرائیلی دراین باره هیچ چیزی اعلام نمی‌کنند. برنامه هسته‌ای نظامی اسرائیل تحت نظارت هیچ بازرسی بین‌المللی قرار ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار