| کد مطلب: ۶۰۰۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

ترامپ: ما می‌توانستیم با ایران توافق کنیم / فراموش نکنید ایران ازچین خطرناک‌تر است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت در صورت انتخاب در انتخابات ریاست جمهوری 2024، پایان دادن به درگیری‌ها، از جمله در اوکراین، در صدر فهرست او خواهد بود.

ترامپ: ما می‌توانستیم با ایران توافق کنیم / فراموش نکنید ایران ازچین خطرناک‌تر است

عصرایران به نقل از اسپوتنیک نوشت، ترامپ روز شنبه در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران (CPAC) در مریلند آمریکا گفت: من تنها رئیس‌جمهوری در دهه‌ها بودم که هیچ جنگی نداشتم.

او بار دیگر تاکید کرد که اگر او رئیس‌جمهوری بود، درگیری اوکراین رخ نمی‌داد و اگر در سال 2024 دوباره به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود" مشکل را به سرعت حل می‌کنم و بیش از یک روز طول نمی‌کشد."

ترامپ: وقتی من از کاخ سفید رفتم، آنها (ایران)به دنبال توافق بودند!.. ما می‌توانستیم به توافق دست پیدا کنیم و این برای همه از جمله آنها بسیار عالی بود.

ترامپ دولت کنونی آمریکا را به تشدید درگیری اوکراین متهم کرد.

او گفت: "اوکراین شکوفا می‌شد، هیچ مرده‌ای وجود نداشت، هیچ شهر نابود شده‌ای وجود نداشت که هرگز قابل بازسازی نباشد."

ترامپ یادآور شد که در دوران ریاست جمهوری خود به ولادیمیر پوتین، رئیس فدراسیون روسیه درباره عواقب آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین هشدار داده است.

او گفت:" من با ولادیمیر پوتین خیلی خوب کنار آمدم، به ولادیمیر گفتم این کار را نکن، می‌دانی که من و تو با هم دوست هستیم... چون می‌دانید مسکو ضربه سختی خواهد خورد."

او افزود که‌ای کاش مکالمات وی با پوتین و شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین ضبط می‌شد.

او همچنین تاکید کرد که سیاست نفتی دولت بایدن، روسیه، چین و ایران را به یکدیگر نزدیک کرده است.

ترامپ گفت: چین به شدت به تایوان متمرکز است و ما به زودی می‌توانیم یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای داشته باشیم، این غم‌انگیزترین چیز است.

او گفت که همیشه درباره توسعه روابط بین مسکو و پکن هشدار داده شده است، اما این همان چیزی است که در دولت فعلی ایالات متحده اتفاق افتاده است.

ترامپ گفت: "هرگز اجازه ندهید روسیه و چین به هم نزدیک شوند و ما نه تنها به آن اجازه دادیم، بلکه آنها را دوست هم قرار دادیم، بلکه آنها را مجبور کردیم."

ترامپ: ایران از چین خطرناک تر است

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه "آیا چین در نبرد با آمریکا حریف اصلی خواهد بود؟" تاکید کرد که مطمئن نیست چنین چیزی باشد.
ترامپ گفت: چین کشوری است که نمی‌خواهد نابود شود. ولی عده‌ای آنقدر دیوانه هستند که نابود شدن برایشان اهمیتی ندارد.

ترامپ: اگر من رئیس‌جمهور شوم 1 روزه بحران اوکراین را حل می‌کنم/ من و پوتین دوست هستیم/ ایران از چین خطرناک تر است

او در ادامه مدعی شد: اکنون ایران در حال دستیابی به سلاح هسته‌ای است. وقتی شما می‌گویید چین خطرناک‌تر است، من نسبت به آن تردید دارم.

ترامپ مدعی شد: وقتی من از کاخ سفید رفتم، آنهابه دنبال توافق بودند! زیرا ما آنها را در موقعیتی قرار دادیم که تقریبا مجبور بودند توافق کنند. ما می‌توانستیم به توافق دست پیدا کنیم و این برای همه از جمله آنها بسیار عالی بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار