| کد مطلب: ۶۰۰۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

توضیح معاون وزیر کشور درباره طرح ساماندهی کوله‌بران/ امنیت مرزی و شهروندان ما خط قرمز ما است

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره ساماندهی کوله‌بران گفت: فکر می کنم چنانچه مشکل خاصی وجود نداشته باشد، ظرف مدت چندماه آینده این کار عملیاتی شود.

توضیح معاون وزیر کشور درباره طرح ساماندهی کوله‌بران/ امنیت مرزی و شهروندان ما خط قرمز ما است

آرمان ملی آنلاین سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که درباره ساماندهی کوله بران چه اقداماتی در دستور کار است، گفت: در جلسه شورای توسعه شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشور که به ریاست وزیر کشور تشکیل شد، این موضوع در جلسه توسط رئیس قرارگاه حمزه طرح شده و مجددا مطالبه شد.

وی ادامه داد: وزیر کشور دستوراتی در این خصوص دادند و قرار شد با هماهنگی لازم با دستگاه‌های ذیربط ملی این کار انشالله به سرعت و طی زمانبندی مشخصی عملیاتی شود، ضمن اینکه همزمان در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع مطرح شده و درخصوص آن مباحثی مطرح شده است. فکر می‌کنم چنانچه مشکل خاصی وجود نداشته باشد، ظرف مدت چندماه آینده این کار عملیاتی شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با توضیح درباره این طرح گفت: معابری مشخص و معین شده است. این معابر برای حمل‌ونقل کالا دیده شده است و آنها می‌توانند طبق ضوابطی که ابلاغ می‌شود، از این معابر برای حمل‌ونقل کالا استفاده کنند. کلیات این موضوع مورد توافق است اما جزییات آن نیازمند روشن شدن ابعاد و هماهنگی بین دستگاهی دارد که این کار در حال انجام است.

میراحمدی درباره عدم تکرار تعرض به مرزبانان ایرانی از سوی نیروهای مرزبانی طالبان گفت: در مورد این اتفاق بلافاصله مرکزیت طالبان وقتی متوجه چنین اتفاقی شدند به سرعت دستور دادند که این سرباز را آزاد کنند و حتی با جعبه شیرینی او را بدرقه کردند. این تخلفی بود که از سوی مأمورین مرزبانی و محلی صورت گرفته بود و خارج از اراده مرکزیت بود.

وی تاکید کرد: ما به این موضوع اکتفا نکرده‌ایم و در حال پیگیری هستیم که این موضوع به شکل جدی تری دنبال شود و با مأمور خاطی مرزبانی افغانستان برخورد قاطع صورت بگیرد و مسیر خودش را این موضوع دنبال می‌کند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره وضعیت امنیت مرزها به ویژه در شمال غرب کشور گفت: ما نگرانی در خصوص وضعیت امنیت مرزها و به ویژه مرزهای شمال غربی نگرانی نداریم و تهدید خاصی تا به حال به طور عملیاتی و میدانی نسبت به امنیت شهروندان و امنیت مرزی ما اتفاق نیفتاده است.

میراحمدی خاطرنشان کرد: تمام کشورها می‌دانند که امنیت مرزی و شهروندان ما خط قرمز ما است و می‌دانند که در این موضوع جمهوری اسلامی به هیچ وجه گذشت نمی‌کند در عین حال ما با همه کشورهای پیرامون خود، حسن همجواری داشته و روابط خوبی داریم و مشکل خاصی پیرامون مرزهای ما از سوی هیچ یک از کشورهای پیرامونی مان وجود ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار