| کد مطلب: ۶۰۰۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

پوتین: پاسخ متناسبی به جاسوسی غرب خواهیم داد

رئیس‏‌جمهور روسیه با اشاره به فعالیت سازمان‏‌های جاسوسی غربی علیه روسیه از سرویس امنیت فدرال کشورش خواست تا قابلیت‏‌های ضدجاسوسی را تقویت کند.

پوتین: پاسخ متناسبی به جاسوسی غرب خواهیم داد

آرمان ملی آنلاین فارس نوشت، «ولادیمیر پوتین» رئیس‏‌جمهور روسیه به سرویس امنیت فدرال این کشور دستور داد تا به منظور پاسخ‏‌دهی مناسب به سرویس‏‌های اطلاعاتی غربی، قابلیت‏‌های ضدجاسوسی را تقویت کنند. بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، رئیس‏‌جمهور روسیه در جریان سخنرانی در نشست هیئت مدیران سرویس امنیت فدرال در مسکو تصریح کرد: سرویس‏‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب، «تمام نیروها را به سمت روسیه روانه کرده‏‌اند» و از سرویس اطلاعاتی روسیه درخواست می‌کنم تا پاسخ متناسبی به آنها بدهد.» پوتین ادامه داد: سال 2022 برای سرویس امنیت فدرال «ویژه» بود، زیرا کارکنان آن در «عملیات نظامی ویژه» مسکو شرکت کرده و «تجربه رزمی ارزشمندی» به‌دست آوردند. وی در این خصوص توضیح داد: «سرویس امنیت فدرال و سایر سرویس‏‌های اطلاعاتی ما در طول سال گذشته تجربه مشابهی (مانند سایر واحدهای اجرای قانون و نظامی) جمع‌آوری کرده‏‌اند و همچنین موظف هستیم از آن (تجارب) برای تقویت امنیت ملی کشورمان، حمایت از دولت، جامعه و حقوق و آزادی‏‌های شهروندان خود استفاده کامل کنیم.» پوتین تأکید کرد که وظیفه اصلی سرویس امنیت فدرال روسیه، ارائه اطلاعات به ارتش روسیه، کمک به مردم در منطقه جنگی، تحت کنترل گرفتن خط مرزی روسیه و اوکراین، سازماندهی گذرگاه بدون مانع برای پناه‌جویان و جلوگیری از نفوذ خرابکاران است.

تقویت خطوط ضدجاسوسی

رئیس‏‌جمهور روسیه سپس با تأکید بر لزوم مقابله با عملیات‏‌های جاسوسی کشورهای غربی گفت: تقویت خطوط ضدجاسوسی به‌طور کلی ضروری است، زیرا «سرویس‏‌های اطلاعاتی غرب طبق عادت همواره در روسیه به‌طور فعال در تلاش بوده‏‌اند و هم‏‌اکنون آنها نیروهای اضافی و همچنین فناوری و دیگر منابع را به سمت ما معطوف کرده‏‌اند و ما باید پاسخ متناسبی به آن‏‌ها بدهیم.» پوتین با اشاره به این موارد تأکید کرد که اطلاعات مربوط به صنعت دفاعی باید به‌خوبی تحت حفاظت باشد. رئیس‏‌جمهور روسیه سپس از سازمان امنیتی روسیه خواست تا توجه زیادی به حفاظت از فضای دیجیتال، زیرساخت‏‌های انرژی و مقابله با تهدیدات تروریستی داشته باشد تا از جذب افراط‏‌گرایان برای استفاده علیه روسیه جلوگیری کند. پوتین همچنین تصریح کرد: شناسایی و متوقف‌کردن فعالیت‏‌های غیرقانونی افرادی که «تلاش می‏‌کنند تا از جدایی‏‌طلبی، ناسیونالیسم، نئونازیسم و بیگانه‏‌هراسی بعنوان سلاح برای تفرقه و تضعیف جامعه استفاده کنند.» ضروری است. وی هشدار داد: «این موضوع همیشه در مورد کشور ما نیز صدق می‏‌کرده است و البته اکنون فعال‏‌ترین تلاش‏‌ها، تلاش برای فعال‌کردن این همه زباله در سرزمین ماست.» پوتین در پایان از سرویس امنیت فدرال روسیه درخواست کرد تا پاسخ مناسبی به تمامی این چالش‏‌ها دهد و به‌همراه سازمان‏‌های اجرای قانون و در همکاری با کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه، «قاطعانه و تهاجمی» عمل کنند و از کل ظرفیت‏‌های ابزارهای عملیاتی، تحلیلی و غیره استفاده کنند. روسیه از 24 فوریه 2022 (پنجم اسفندماه 1400) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‏‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد. دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است. به‌دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم‌کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‏‌های همه‌جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‏‌یف را در دستور کار قرار داده‏‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار