| کد مطلب: ۶۰۰۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد

دنیا علی دایی ما را قبول دارد اما حاضر نیستیم او را کاندیدای سرمربیگری تیم ملی کنیم

دایی برای سومین بار در مراسم برترین‌های فوتبال جهان حضور یافت و بازیکن محبوب او یعنی لیونل مسی باز هم جایزه بهترین بازیکن مرد فوتبال جهان را کسب کرد.

دنیا علی دایی ما را قبول دارد اما حاضر نیستیم او را کاندیدای سرمربیگری تیم ملی کنیم

آرمان ملی آنلاین اعتماد نوشت: اسطوره بزرگ فوتبال ایران که مدتی ممنوع‌الخروج بود به اتفاق همسر در پاریس حضور پیدا کرد تا یک شب به یادمانی دیگر را پشت سر بگذارد؛ شبی پر از اتفاقات زیبا برای دایی و لحظات احساسی و غرورانگیز برای مردم کشورمان.

دایی برای سومین بار در مراسم برترین‌های فوتبال جهان حضور یافت و بازیکن محبوب او یعنی لیونل مسی باز هم جایزه بهترین بازیکن مرد فوتبال جهان را کسب کرد. در مراسمی که بزرگان قدیم و جدید دنیای توپ گرد همچون الکس فرگوسن، اسکالونی و رونالدوی برزیلی و روبرتو کارلوس و امباپه و... حضور داشتند اما فقط علی دایی و تعداد معدودی دیگر از مهمان‌ها اجازه حضور روی سن را پیدا کردند.

شاید اتفاقات جالب دیگری می‌توانست با حضور و رودررویی رونالدو که مدتی پیش توانست رکورد گل‌های ملی را از چنگ دایی دربیاورد رقم بخورد اما ستاره النصر در این مراسم حضور نداشت. اگرچه کریس به عنوان یکی از اعضایی که حق رأی داشت از مدعوین فیفا بود.

در هر صورت و به‌طور قطع از جذابیت مراسم اینچنینی برای ما ایرانی‌ها همان حضور علی دایی است که نام کشورمان را در دنیا طنین‌انداز می‌کند. دایی شام را در کنار دیگر بزرگان تاریخ فوتبال صرف کرد و با اسطوره‌ها فوتبال بازی کرد و با رئیس فیفا دیدار و گفت‌وگویی داشت.

علی دایی در بخشی از مراسم بهترین‌های فیفا جایزه فیرپلی را به لوکاشویلی تقدیم کرد. بازیکنی که با ارائه به موقع خدمات کمک‌های اولیه به بازیکن رقیب که مصدوم شده بود جان او را نجات داد. اینکه دایی جایزه بازی جوانمردانه را اهدا کرد یک اتفاق جالب نمادین در مراسم بهترین‌های فیفا بود. اتفاقی که باعث شد مردم در شبکه‌های اجتماعی متن‌هایی با مضمون «اهدای جایزه بازی جوانمردانه توسط یک جوانمرد» را تولید کنند. تیپ و استایل علی دایی هم از دیگر نکاتی بود که مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار گرفت. شهریار در مراسم‌های اینچنینی با علم به اینکه به‌ عنوان نماد و نماینده مردم ایران حضور می‌یابد در انتخاب نوع لباس و کفش و ساعت بسیار خوش سلیقه عمل می‌کند. به شکلی که با دیدن او مردم دیگر کشورهای آسیایی هم احساس غرور می‌کنند.

علی دایی دوشنبه شب لحظات بسیار زیبایی را برای مردم ایران خلق کرد. برای مردمی که مدام از جهات مختلف تحت فشار قرار می‌گیرند و عده‌ای چه از داخل و چه از خارج سعی می‌کنند چهره‌شان را مخدوش کنند. اما علی دایی با آن استایل و وجهه جذاب خودش درست مثل زمانی که در زمین فوتبال گل می‌کاشت و باعث افتخار هم‌وطنانش می‌شد، روی سن مراسم بهترین‌های فیفا هم همین روند را ادامه داد تا ایرانی‌ها با افتخار تصاویر او را در صفحات شخصی‌شان به اشتراک بگذارند و به همه دنیا نشان بدهند که این نماینده ماست. این علی دایی ما است.

اما وقتی تمام افتخارات، لحظات غرورانگیز و بزرگی که علی دایی برای این کشور ساخت را در کنار رفتارهای برخی در کشور قرار می‌دهیم بیشتر متعجب می‌شویم. مثلا همین اواخر بحث انتخاب سرمربی تیم ملی مطرح شده و عجیب آنکه اسم دایی میان نامزدهای نشستن روی نیمکت تیم ملی نیست. انتخاب‌کنندگان بدپسند مربی تیم ملی باید به این سؤال مردم پاسخ دهند که از هدر دادن برند معتبر دایی چه کسی ضرر می‌کند؟ این دایی است که به تیم ملی نیاز دارد که نامش حتی به عنوان کاندیدای نشستن روی نیمکت آن نیست؟ یا مدیران هستند که می‌خواهند از به کنار گود راندن اسطوره بهره ببرند؟ این افراد باید فکر کنند آیا دایی بیرونِ گود مانده از ذهن و دل مردم هم خارج شده است؟ از اوج محبوبیت دایی همین بس که خیلی‌ها از اینکه او در بطن فوتبال ما با آن همه حاشیه قرار ندارد تا کمتر حرص بخورد خوشحال هستند!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار