| کد مطلب: ۶۰۰۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

رسانه عربی نوشتند: ایران به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست

رسانه عربی نوشتند: ایران به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست

آرمان ملی آنلاین ایسنا نوشت: یک رسانه عربی در یادداشتی با اشاره به پیشرفت های کشورمان در زمینه های مختلف آورده است که ایران از مرحله درحال هسته‌ای شدن عبور کرد و به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست.

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و اظهارنظر مقامات غربی مبنی بر اینکه ایران توان غنی‌سازی ۹۰ درصد را داد نوشت: ایران از مرحله درحال هسته‌ای شدن عبور کرده و موفق شد که وارد باشگاه کشورهای هسته‌ای شود.

در این گزارش آمده است که ایران در مسئله موشک‌های بالستیک فراصوت و تولید پهپادها نیز پیشرفت‌های گسترده‌ای محقق کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به دستاوردهای موشکی و پهپادی اخیر ایران و رونمایی از موشک «پاوه» و پهپاد «شاهد ۱۴۹» و اظهارات سردار حاجی زاده مبنی بر توانایی ایران در هدف قرار دادن کشتی های جنگی آمریکا در اقیانوس هند آمده است: این اطلاعات را که تمام آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از آن مطلع هستند را به ژنرال های عربی می‌گوییم؛ کسانی که سینه‌هایشان پر از مدال و نشان افتخار است درحالی که حتی وارد یک جنگ نشدند و اگر هم شدند شکست خورده از آن بیرون آمدند.

نویسنده آورده است که این کشورهای عربی تمام بودجه های خود را صرف ارتش‌ها و مؤسسات نظامی خود می‌کنند درحالی که تاکنون حتی یک گلوله تولید نکردند، موشک و پهپاد پیشرفته که جای خود دارد.

در این گزارش تاکید شده است: ما عرب‌ها به رهبران ملی جوان و جدید نیاز داریم و تمام سیاست های خارجی و داخلی باید کنار گذاشته شود، ما اکنون در مرحله هوش مصنوعی و تغییر ریشه‌ای هستیم.

نویسنده در پایان آورده است که عرب‌ها باید از افراد خبره استفاده کنند و فساد را ریشه کن کنند، این همان راهی است که ایران در پیش گرفت و به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شد و اکنون ابرقدرت‌ها خواهان موشک‌ها و پهپادهای آن هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار