| کد مطلب: ۶۰۰۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

اجازه نمی‌دهیم کسی مجوز پروانه طبابت به صورت غیرقانونی کسب کند / با متخلفان برخورد می کنیم

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با توضیح درباره برخورد با شبکه صدور مجوز غیرقانونی پروانه طبابت گفت: تلاش می کنیم پاکسازی کاملی در این زمینه انجام دهیم هدف‌ ما این است که به اطمینان صدرصد برسیم که کسی مجوز پروانه کار پزشکی از راه غیرقانونی کسب نکند.

اجازه نمی‌دهیم کسی مجوز پروانه طبابت به صورت غیرقانونی کسب کند / با متخلفان برخورد می کنیم

آرمان ملی آنلاین ایلنا نوشت: «محمد رئیس‌زاده» رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شناسایی شبکه صدور مجوز غیرقانونی پروانه طبابت گفت: گاهی ممکن است به تعداد انگشت شمار افرادی به صورت نادرست و یا متخلفانه پروانه‌ای کسب کند که ما در صورت شناسایی با آن شدیدا برخورد می‌کنیم چراکه با سلامت مردم در ارتباط است و باید درخصوص صدور پروانه تمام ضوابط رعایت شود.

وی با اشاره به سختگیری‌های سازمان نظام پزشکی در این خصوص در دوره مدیریت جدید ادامه داد: ما در این دوره جدید فیلترهای بسیار تنگ نظرانه‌ای را گذاشته‌ایم تا در این زمینه برخورد کنیم و اجازه ندهیم که خدایی نکرده در سیستم ما یا وزارت بهداشت تخلفی صورت بگیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: تلاش می‌کنیم پاکسازی کاملی انجام دهیم هدف مان این است که به اطمینان صدرصد برسیم که کسی مجوز پروانه کار پزشکی از راه غیرقانونی کسب نکند.

رئیس‌زاده با تاکید براینکه با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه سلامتی مردم برای ما بسیار اهمیت دارد توصیه اول مان به مردم این است که به مراکزی که مراجعه می‌کنند از صلاحیت آن مرکز و یا آن فرد مطمئن شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره عدم استفاده از کارت‌خوان در برخی از مطب‌ها توسط پزشکان و دریافت پول نقد از بیمار گفت: درخصوص این موارد مردم حتما گزارش دهند تا به سرعت به آن رسیدگی کنیم همچنین اگر معاونت نظارت بر درمان دانشگاه‌ها در این خصوص مواردی را برای ما ارسال کنند ما حتما در محاکم خودمان حتما بررسی می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: نظام پزشکی ابتدا به ساکن نمی‌تواند در این زمینه ورود کند چراکه خودش وظیفه نظارتی ندارد بلکه مانند قوه قضائیه به مواردی که به ما ارجاع می‌شود، رسیدگی می‌کنیم. البته ما تذکر می‌دهیم پیامک برای پزشکان ارسال می‌شود، همچنین به انجمن‌ها اعلام می‌کنیم تا در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند اما در جایگاه قانونی حتما باید پرونده تخلف تشکیل شده و برای ما ارسال شود تا ما با آن تخلف برخورد کنیم.

رئیس‌زاده تصریح کرد: اگر برای ما این پرونده‌ها ارسال شود ما حتما بررسی می‌کنیم انتظار ما از همکاران این است که این موضوع را رعایت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار