| کد مطلب: ۶۰۰۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

مسئولان اقتصادی گم‌شده‌اند/ دولت باید درباره رفتارش پاسخگو باشد/ بزرگترین ایراد مجلس خودش است

نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید در مورد رفتارش در برابر شرایط کشور،‌پاسخگو باشد، گفت: دوستان دولت می آیند همه چیز را گل و بلبل اعلام می کنند و این با واقعیات همخوانی ندارد. اتفاقات در جامعه خودش را نشان می دهد. دلار هر روز هزار تومان بالاتر می رود ‌و مسئولان اقتصادی گم شده اند.

مسئولان اقتصادی گم‌شده‌اند/ دولت باید درباره رفتارش پاسخگو باشد/ بزرگترین ایراد مجلس خودش است

آرمان ملی آنلاین سید غنی نظری نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار عصرایران گفت: وظیفه دولت تأمین ابزارها و وسایل رفاه عمومی مردم است. با عملکردی که این دولت دارد متأسفانه تأمین برخی امکاناتی که در اختیار مردم بود تبدیل به آرزو شده است. دولت یک سری وعده‌هایی به ما داده که متأسفانه این وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: دولت باید مذاکرات را پیش می‌برد. بحث برجام به عنوان نقطه اتکا در حوزه سیاست خارجی باید پیش می‌رفت. ما نباید درهای کشور را به روی خودمان می‌بستیم. الان ضمن اینکه تحریم هستیم خود تحریمی هم داریم. نمونه خود تحریمی سیاست های دوگانه است. مثلا ما دلیلی نمی‌بینم گوشی آیفون ریجستری نشود بعد قطعات آن اجازه ورود داشته باشد و آخرین مدل گوشی سامسونگ وارد شود و ریجستری می‌شود.

دلار هر روز هزار تومان بالاتر می‌رود ‌و مسئولان اقتصادی گم شده‌اند / دولت باید در مورد رفتارش پاسخ‌گو باشد

وی ادامه داد: ما باید برای افکار عمومی پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشیم. برای اشتغال محدودی که دو شرکت خودروسازی یعنی سایپا و ایران خودرو ایجاد می‌کنند به مردم خودروهای بی کیفیت، ضعیف و با قیمت های خیلی بالاتر تحمیل می‌کنیم. کشورهای حاشیه خلیج فارس با آن پول‌ها بهترین خودروهای امن را سوار می‌شوند.

این نماینده مجس افزود: مجلس سال گذشته مصوب کرد خودروهای خارجی وارد شود که کمتر از ۲۰۰ دستگاه وارد شده است. یعنی اراده‌ای وجود ندارد یا رانت خودروساز است یا فشار خودروسازان است یا عده‌ای تصمیم گیران دولتی از این مسئله سود می‌برند که اجازه واردات خودرو را نمی‌دهند. تا رقابت نباشد رشدی اتفاق نمی‌افتد. ما اجازه واردات خودرو را دادیم حتی گفتیم دست دوم هم وارد شود. دولت باید اجازه دهد و بستر را فراهم کند تا از طریق گمرک واردات قانونی خودرو صورت گیرد و مردم انتخاب کنند. آن کسی که می‌خواهد دنا سوار شود دنا سوار شود و آن که می‌خواهد خودرو خارجی سوار شود دنبال آن برود.

نماینده مردم خلخال در مجلس تاکید کرد: ما چرا برای مردم، برای استفاده از امکانات تعیین تکلیف می‌کنیم؟ مردم به بلوغ عقلی کافی رسیده‌اند. دیگر نیازی به قیمومت ندارند که چه استفاده کنند و چه استفاده نکنند. این عملکرد دولت غیرقابل قبول است. باید واردات خودرو اتفاق بیفتد. اینکه دو خودروساز خون مردم را در شیشه کنند و ارابه های مرگ تولید کنند ‌ما ناچار به خرید آنها باشیم درست نیست. ما که نمی‌توانیم مثل زمان قدیم از قاطر و اسب استفاده کنیم ما ناچار می‌شویم از خودروهای بی کیفیت آن هم به صورت قرعه کشی استفاده کنیم. البته قوانینی مثل جوانی جمعیت هم می‌آید و قرعه کشی را هم بهم می‌زند.

وی در مورد عملکرد ضعیف مجلس در بحث نظارت گفت: مجلس نظارت کافی دارد حالا اینها هست و دولت اینگونه رفتار می‌کند اگر مجلس شل رفتار کند معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. آنهایی که رفاقت سیاسی و جناحی را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند از طرف مردم مردود می‌شوند چراکه مردم رفتارهای ما را رصد می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ قبلا دولتی‌ها هر روز به مجلس می‌آمدند الان که فصل بودجه است اصلا نیستند. اینکه رئیس دستگاه بزرگی از دولت در واکنش به پیشنهاد نمایندگان قهر می‌کند و از مجلس می‌رود چه رفتاری است؟ مگر بچه ابتدایی است که قهر می‌کند و می‌رود یا برخی از مسئولان دولتی می‌بینند وضعیت اقتصادی بهم ریخته است اصلا سمت میدان بهارستان نمی‌آیند.

نظری تصریح کرد: مجلس در حد امکان از ابزارهایش استفاده می‌کند اما بزرگ‌ترین ایراد مجلس خودش است. مجلس باید در رأس امور باشد اما این روزها جایگاه خودش را پایین آورده است. سران قوا یا شورای نظارت مجمع تشخیص برای خودشان یک مجلس هستند که موازی با مجلس کار می‌کنند. ما برخی مواقع مصوبات خوبی در مجلس داریم اما در فرایند نهادهای بالادستی گیر می‌کنیم و اجرایی نمی‌شوند. قانون گفته است مجلس می‌تواند در مورد امهات کشور هم قانون گذاری کند یکی از امهات کشور همین مولدسازی اموال دولت است که اصلا نظر مجلس خواسته نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار