| کد مطلب: ۶۰۲۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد

خط و نشان آمریکا برای چین/ رفتار نا امن و تحریک آمیز نظامی را خاتمه دهید

در آستانه سفر رئیس جمهور فلیپین به آمریکا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده از چین خواست به رفتار تحریک آمیز در دریای چین جنوبی خاتمه دهد.

خط و نشان آمریکا برای چین/ رفتار نا امن و تحریک آمیز نظامی را خاتمه دهید

آرمان ملی آنلاین در آستانه سفر رئیس‌جمهوری فیلیپین به آمریکا و پس از تقابل شناورهای فیلیپینی و چینی در دریای چین جنوبی، آمریکا از پکن خواست به «رفتار ناامن و تحریک‌کننده» خود در این منطقه پایان دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ان‌دی‌تی‌وی، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این حادثه یادآور «آزار و اذیت و ارعاب» قایق‌های فیلیپینی در آب‌های تحت مناقشه توسط چین است. این اظهارات در آستانه میزبانی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از فردیناند مارکوس جونیور، همتای فیلیپینی او در کاخ سفید مطرح شد.

متیو میلر با بیان اینکه هر حمله به فیلیپین واکنش آمریکا را در پی خواهد داشت،‌ گفت: از چین می‌خواهیم به رفتار ناامن و تحریک‌آمیزش پایان دهد.

با سرد شدن روابط آمریکا و چین، بایدن سعی دارد به متحدان خود در آسیا نزدیک‌تر شود. نزدیکی فیلیپین به خطوط دریایی و تایوان، این کشور را برای آمریکا از نظر استراتژیک مهم می‌کند.

او گفت: ایالات متحده برای حفاظت از قاعده دریایی بین‌المللی قانون-محور در کنار متحدان فیلیپینی خود ایستاده‌ و تکرار می‌کند که بر اساس تعهدات بین‌المللی خود، در صورت حمله به نیروهای مسلح فیلیپین در اقیانوس آرام واکنش نشان خواهد داد.

فیلیپین در روز جمعه گارد ساحلی چین را به اتخاذ «تاکتیک‌های تهاجمی» در مواجهه با کشتی گارد ساحلی فیلیپین متهم کرد.

چین تمامی بخش‌های دریای چین جنوبی را متعلق به خود می‌داند، حال آنکه جامعه بین‌المللی چنین موضعی را فاقد مبنای قانونی می‌بیند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار