| کد مطلب: ۶۰۲۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد

ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری/ تولید حدود دو میلیون تن محصول در پتروشیمی شازند

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی شازند گفت : این مجتمع پتروشیمی علاوه بر ارزآوری برای کشور توانسته خوراک پنج هزار صنعت پایین دستی را تأمین کند.

ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری/ تولید حدود دو میلیون تن محصول در پتروشیمی شازند

آرمان ملی آنلاین - به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ پتروشیمی شازند استان مرکزی در سال گذشته توانست از محل فروش محصولات پلیمری و شیمیایی ۳۰۰ میلیون دلار ارز عاید کشور کند.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی شازند با اعلام این خبر گفت: این شرکت که متنوع‌ترین محصولات پتروشیمی کشور را تولید می‌کند در سال گذشته توانسته یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصول تولید کند و با فروش محصولات به کشور‌های اروپایی و آسیایی ۳۰۰ میلیون دلار ارز عاید کشور کند.
خلیلی نیا افزود: این مجتمع پتروشیمی علاوه بر ارز آوری برای کشور توانسته خوراک ۵ هزار صنعت پایین دستی را تأمین کند و برای ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند.
او اضافه کرد: با کمک شرکت‌های دانش بنیان و با تکیه به توان متخصصان کشورمان این مجتمع توانسته تجهیزی را به نام توربو اکسپندر را بومی سازی و ۸ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی کند.
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی شازند بیان کرد: ساخت یک کاتالیست حیاتی در صنعت پتروشیمی با عنوان رپک دیگر دستاورد متخصصان این مجتمع بود که سالانه هزار میلیارد تومان صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.
او ادامه داد: نتیجه این ارز آوری و اجتناب از خروج ارز از کشورمان در بازار بورس ایران هم دیده شد و در روز‌های اخیر نماد شاراک که متعلق به این مجتمع است به عنوان نماد اول بورس کشور در معاملات معرفی شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار