| کد مطلب: ۶۰۲۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

کیهان: کشف حجاب در معابر از مصادیق جرم مشهود است/ پلیس برای برخورد با کشف حجاب نیاز به مجوز قضایی ندارد

روزنامه کیهان نوشت: مقابله پلیس با کشف حجاب در اماکن عمومی که از مصادیق بارز جرم مشهود است نیازی به کسب اجازه از مراجع قضایی ندارد.

کیهان: کشف حجاب در معابر از مصادیق جرم مشهود است/ پلیس برای برخورد با کشف حجاب نیاز به مجوز قضایی ندارد

آرمان ملی آنلاین اعتماد نوشت، روزنامه کیهان مدعی شده «کشف حجاب» جرم مشهود است و پلیس برای برخورد با آن نیاز به کسب اجازه از مراجع قضائی ندارد.

به گزارش کیهان، سخن درباره مقابله با بی‌حجابی و جلوگیری از کشف‌حجاب در معابر و اماکن عمومی است که از مصادیق «‌جرم مشهود» است و پلیس و ضابط قضائی وظیفه دارد به محض مشاهده جرم مشهود با آن مقابله کند.

روزنامه کیهان اضافه کرده است: جرم مشهود به آن دسته از جرایم گفته می‌شود که در آن، عمل مجرمانه در مکان عمومی رخ می‌دهد یا به صورتی است که وقوع جرم، توسط نیروهای انتظامی یا مردم دیده شود یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. به عنوان مثال، اگر پلیس مشاهده کند که کسی با سلاح سرد و یا گرم در حال حمله به دیگران است (جرم مشهود‌) باید از اقدام مجرمانه او جلوگیری کند و در این‌گونه موارد نیازی به اجازه قضائی و حکم دادگاه نیست. به بیان دیگر حکم برخورد با جرم مشهود قبلاً در قانون آمده و صادر شده است. بنابر‌این مقابله پلیس با کشف حجاب در اماکن عمومی که از مصادیق بارز جرم مشهود است نیازی به کسب اجازه از مراجع قضائی ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار