| کد مطلب: ۶۰۲۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

افزایش صادرات راهبرد نفت پاسارگاد در جنگ اقتصادی است/ افزایش ۳۳ درصدی تولید گامی در راستای تحقق جهش اقتصادی

مدیر عامل نفت پاسارگاد گفت: افزایش توان صادراتی اولویت راهبردی نفت پاسارگاد در جنگ اقتصادی است.

افزایش صادرات راهبرد نفت پاسارگاد در جنگ اقتصادی است/ افزایش ۳۳ درصدی تولید گامی در راستای تحقق جهش اقتصادی

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد، دکتر مسعود اسفندیار روز چهارشنبه در آیین افتتاح مخازن توسعه انبارش مجتمع آبادان اظهار کرد: طرح مطالعاتی احداث ۴ مخزن ۵ هزار تنی در مجموع به ظرفیت ۲۰ هزار تن از سال ۹۲ در شرکت نفت پاسارگاد آغاز و تا سال ۱۴۰۰ با ۳۶ درصد پیشرفت راکد باقی مانده بود اما پس از استقرار تیم مدیریتی جدید و با هماهنگی و اعتماد به مجموعه، کار را از سر گرفته شد.

وی افزود: از ۲۸ خرداد پارسال که به پیمانکار ابلاغ شد، همه همکاران و کارگران طی ۹ ماه در شیفت‌های مختلف و به صورت شبانه روزی و با جان و دل کار می‌کردند تا این طرح به بهره برداری رسید.
دکتر اسفندیار ادامه داد: با افزایش ۲۰ هزار تنی ظرفیت مخازن و با توجه به ۱۵ هزار تن مخزن قبلی در آبادان و ۱۳ هزار تن مخازن ذخیره سازی در بندر ماهشهر، حجم انبارش به عدد قابل توجی رسیده است.
وی همچنین بیان کرد: این مخازن می‌تواند به ما کمک کند تا به ظرفیت اسمی خودمان در تولید برسیم و همچنین کمک شایانی در بحث صادرات به نفت پاسارگاد خواهد کرد.
مدیرعامل نفت پاسارگاد افزود: در سال گذشته ۷۰۰ هزار تن در رینگ صادراتی فروش انجام دادیم ولی این فروش به صورت ریالی صورت گرفت اما در نظر داریم امسال با دستورات مساعد وزیر محترم و سایر مسئولان روند فروش صادراتی را به صورت CFR انجام خواهیم داد.
وی بیان کرد: طرح توسعه مخازن در زمان اجرا برای حدود ۱۲۰ نفر اشتغالزایی کرد و در اوج گرما کارگران پرتلاش ما موفق به ساخت این مخازن شدند.
وی همچنین تصریح کرد: حدود ۸۸ درصد از تأسیسات به کار برده شده برای ساخت این مخازن داخلی بود و با تکیه بر توان داخلی و مهندسان پرتلاش کشور خودمان موفق به اتمام این پروژه شدیم.
اسفندیار گفت: در سال گذشته ۳۳ درصد رشد تولید داشتیم و امسال که از طرف مقام معظم رهبری با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده این قول را می‌دهیم که افزایش تولید را بیش از پیش دنبال کنیم و در بحث صادرات با قدرت بیشتری تلاش کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار