| کد مطلب: ۶۰۲۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

تورم بالا بزرگترین مانع رشد معاملات مسکن در بهار/ قیمت‌های بی‌سابقه همچنان در بازار مسکن جولان می‌دهند

بازار مسکن در سال‌های گذشته با شروع اردیبهشت و پایان یافتن ماه نیمه تعطیل با افزایش معاملات روبه‌رو می‌شد اما آیا این رخداد همیشگی و سنتی امسال هم در ماه میانی بهار رخ خواهد داد؟ درباره رشد سنتی معاملات در اردیبهشت ۱۴۰۲ اما و اگرهایی وجود دارد که موجب می‌شود فعالان بازار مسکن با دیده تردید به آن بنگرند.

تورم بالا بزرگترین مانع رشد معاملات مسکن در بهار/ قیمت‌های بی‌سابقه همچنان در بازار مسکن جولان می‌دهند

آرمان ملی آنلاین دنیای اقتصاد نوشت، نه تنها رشد معاملات در اردیبهشت پس از پایان فروردین یک سنت همیشگی بوده، بلکه این رشد تقریبا هر سال به طور سنتی بلافاصله پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز محسوس بوده است. به این ترتیب دو متغیر زمانی بازار مسکن این روزها به نفع رشد معاملات در اردیبهشت ماه است. با این حال آنچه موجب می‌شود فعالان بازار مسکن و برخی کارشناسان درباره افزایش حجم خرید و فروش‌های ملکی در ماه پیش رو مردد باشند، نامعلوم بودن وضعیت قیمت‌ها است.

آمار رسمی از حجم معاملات و میانگین قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران مربوط به چهار ماه گذشته (دی ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲) منتشر نشده است. بنابراین معامله‌گران به ویژه خریداران ناگزیر هستند با احتیاط بیشتری نسبت به قیمت‌های پیشنهادی فایل‌های فروش واکنش نشان دهند. مادامی که چراغی در بازار مسکن روشن نشود و شفافیت به این بازار باز نگردد، نمی‌توان انتظار داشت محرک‌های سنتی رونق نسبی معاملات به درستی عمل و بتوانند فعالان بازار را به حضور در معاملات ترغیب کنند.

واسطه‌های ملکی همچنین به سطح بسیار بالای قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن اشاره می‌کنند که هیچ شباهتی حتی به سه ماه قبل ندارد و در نتیجه احتمال اینکه با اقبال روبه‌رو شود بسیار کم است. در نتیجه مشخص نیست در چنین شرایطی آیا معامله‌گران ورود به بازار معاملات پس از یک ماه نیمه تعطیل به واسطه همزمانی ایام عید نوروز و ماه رمضان را به صرفه و صلاح تشخیص می‌دهند یا ترجیح می‌دهند تا زمان بازگشت شفافیت به این بازار، نظاره‌گر باقی بمانند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار