| کد مطلب: ۶۰۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

اردوغان: گاز استخراج کردیم ؛ مصرف گاز را تا یکسال رایگان کردیم / افتخار و غرور این موفقیت متعلق به همه ملت ماست

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت: مصرف گاز طبیعی در شبکه خانگی در سراسر ترکیه به مدت یک ماه رایگان خواهد شد.

اردوغان: گاز استخراج کردیم ؛ مصرف گاز را تا یکسال رایگان کردیم / افتخار و غرور این موفقیت متعلق به همه ملت ماست

آرمان ملی آنلاین - عصر ترکیه به نقل از آناتولی نوشت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از گاز کشف شده در دریای سیاه که در میدان نفتی فیلیوس در استان زونگولداک برگزار شد، گفت: عید دیگر ما، استخراج و بهره‌برداری از گاز طبیعی در دریای سیاه است که گامی تاریخی در جهت استقلال انرژی کشورمان محسوب می‌شود.

اردوغان اظهار داشت: مدت لازم برای بهره‌برداری از منابع گازی کشف شده را که در سایر نقاط جهان ۶ تا ۷ سال طول می‌کشد، به کمتر از ۳ سال کاهش داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در وهله اول از میدان ساکاریا روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز طیعی استخراج خواهیم کرد و با حفر چاه‌های جدید در روند بعدی روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب گاز استخراج خواهیم کرد. زمانی که به ظرفیت کامل برسیم، حدود ۳۰ درصد از نیاز سالانه به گاز طبیعی را می‌توانیم از اینجا تأمین کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه متذکر شد: افتخار و غرور این موفقیت که با کار شبانه‌روزی تقریبا ۱۰ هزار پرسنل و ۵۰ فروند کشتی بدست آمده متعلق به همه ملت ماست.

اردوغان تاکید کرد: ما نه تنها وابستگی کشورمان به منابع گاز طبیعی خارجی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهیم، بلکه فیلیوس و زونگولداک را به یک پایگاه مهم در بخش انرژی تبدیل می‌کنیم.

وی متذکر شد: گاز طبیعی را که شهروندان‌مان در آشپزخانه‌ها و برای مصرف آب گرم استفاده می‌کنند، به مدت یک سال رایگان ارائه خواهیم کرد. هزینه گاز طبیعی لازم برای آشپزخانه و مصرف آب گرم که ماهانه به‌طور میانگین معادل ۲۵ مترمکعب است، به مدت یک سال از قبوض کسر خواهد شد. مصرف گاز طبیعی در شبکه خانگی در سراسر ترکیه به مدت یک ماه رایگان خواهد شد.

رئیس‌‌جمهور ترکیه پس سخنرانی با مشعلی که در فیلیوس روشن کرد، بهره‌برداری از گاز دریای سیاه را آغاز کرده و افزود: پمپاژ گاز دریای سیاه گامی تاریخی در مسیر خودکفایی انرژی این کشور است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار