| کد مطلب: ۶۰۰۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

موشک کروز پاوه رونمایی شد / هر وقت اراده کنیم پایگاه‌های آمریکا را می‌زنیم / انشالله اروپایی‌ها احترامشان را حفظ کنند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما قادر هستیم به لطف الهی تا دو هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم که این دو هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌ها است که انشالله این احترامشان را حفظ کنند.

موشک کروز پاوه رونمایی شد / هر وقت اراده کنیم پایگاه‌های آمریکا را می‌زنیم / انشالله اروپایی‌ها احترامشان را حفظ کنند

آرمان ملی آنلاین سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی به مناسبت سوم شعبان روز پاسدار، اظهار داشت: منافع آمریکا در ناامن‌سازی غرب آسیا و حتی جهان است؛ جنگ ایران و عراق، حمله به افغانستان، دو جنگ در عراق، حمله عربستان به یمن و نبرد با داعش و نبرد با رژیم صهیونیستی از جمله درگیری‌هایی است که در این منطقه جریان داشته که آمریکا عامل اصلی آنها بوده و ما اگر قوی نباشیم، همین حوادث به داخل ایران کشیده می‌شود.

وی افزود: ما از ابتدا در نیروی هوافضا به دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی آمریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم؛ آمریکایی‌ها تعدادی قدرت برتر ساز دارند که ما یا به آن ضربه زدیم و یا آن را ناکارآمد کرده‌ایم. پایگاه‌های آمریکایی در منطقه زمانی برای آنها قدرت بود، اما امروز گوشت زیر دندان است و هر وقت اراده کنیم می‌توانیم آن را بزنیم به همین دلیل این‌ها تبدیل به نقطه ضعف برای آنها شد.

به گزارش مهر، سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه بزرگترین نیروی هوایی جهان متعلق به نیروی دریایی آمریکا است، اظهار داشت: قبلاً زمانی می‌گفتند این ناوگان به سمت کشوری حرکت کرده، حاکم آن کشور سقوط می‌کرد. ما الان قادر هستیم به لطف الهی تا دو هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم که این دو هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌ها است که ان‌شاءالله این احترامشان را حفظ کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره موشک هایپرسونیک که اخیراً از آن صحبت شده بود نیز، افزود: موشک هایپرسونیک موشکی است که در خارج از جو قادر است مانور انجام دهد یعنی موتوری دارد که در ۳۰۰-۴۰۰ کیلومتری هدف روشن می‌شود و شروع به مانور کردن می‌کند. سامانه‌های پدافندی بر اساس پیش‌بینی مسیر و نقطه آینده موشک‌ها عمل می‌کنند که درباره این موشک نمی‌توانند نقطه آینده آن را پیدا کنند.

وی گفت: من با احتیاط می‌گویم تا ده‌ها سال آینده نمی‌توانند سامانه‌ای برای مقابله با آن ایجاد کنند، اما می‌توان گفت که اصلاً نمی‌توانند مقابله کنند.

سردار حاجی‌زاده درباره پهپاد غزه گفت: این پهپاد مداومت پروازی بسیار بالایی دارد و همزمان می‌تواند ۹ بمب با خود حمل کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره آخرین دستاوردهای این نیرو در حوزه موشک‌های کروز، گفت: موشک‌های کروز در گذشته داشتیم، اما موشک دوربرد کروز با برد ۱۶۵۰ کیلومتر وارد سبد موشکی جمهوری اسلامی ایران شد که به یاد شهدای کردستان به نام «پاوه» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در ماهواره‌برها به توانمندی‌های جدیدی رسیده‌ایم که راه ما را برای رسیدن به وزن‌های بالا و مدارهای بالاتر هموار کرده است، عنوان کرد: با کارهای انجام شده در سال‌های گذشته خیلی از ریل گذاری‌ها برای جهش‌های بعدی به وجود آمده و ظرف یکی دو سال آینده جهش‌های بزرگی را خواهیم داشت و موج‌های راه افتاده تبدیل به سونامی خواهد شد.

سردار حاجی زاده درباره اخبار خوب این حوزه گفت: در آینده اخبار خوبی در این حوزه خواهید شنید. خوشبختانه در این دولت با هماهنگی به وجود آمده تقسیم کاری خوبی میان نیروی هوافضای سپاه، وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات به وجود آمده است.

گفتنی است در خلال این گفت‌وگوی تلویزیونی برای نخستین بار تصاویری از موشک کروز پاوه و همچنین پرواز پهپاد شاهد ۱۴۹ یا همان پهپاد غزه پخش شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار