| کد مطلب: ۶۰۲۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد

عصبانیت نتانیاهو نسبت به روابط ایران و عربستان: آن‌ها که به شراکت با ایران می‌پردازند، با بدبختی شریک می‌شوند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی نسبت به روابط جدید ایران و عربستان سعودی هشدار داد.

عصبانیت نتانیاهو نسبت به روابط ایران و عربستان: آن‌ها که به شراکت با ایران می‌پردازند، با بدبختی شریک می‌شوند

آرمان ملی آنلاین ایسنا نوشت،‌ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با شبکه سی ان بی سی درخصوص ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان مدعی شد: آن‌هایی که به شراکت با ایران می‌پردازند، با بدبختی شریک می‌شوند. به لبنان، سوریه و عراق نگاه کنید. ۹۵ درصد از مشکلات در خاورمیانه از ایران نشأت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادعا کرد: گمان می‌کنم که این مسئله احتمالا بیشتر به تمایل برای تنش‌زدایی و از میان برداشتن مشکل دیرین یمن بازمی‌گردد. به نظرم سران عربستان سعودی درخصوص اینکه چه کسی دشمن‌شان است و نه دوست‌شان، دچار توهم نیستند.

ایران و عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۶ روابط دیپلماتیک‌شان قطع شده بود، در ماه گذشته با میانجیگری چین توافق کردند که روابط دوجانبه را از سر بگیرند.

تا کنون وزرای امور خارجه دو کشور در پکن درباره آینده روابط دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها گفت‌وگو کرده‌اند و دعوت متقابل برای سفر مقامات بلندپایه طرفین به پایتخت‌ها انجام شده است.

تحلیل‌گران در مدت اخیر در گزارش‌های متعددی به اهمیت این توافق در تنش‌زدایی از منطقه و کمک به صلح و ثبات آن اشاره کرده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار